Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@03:50:48 GMT

سهم 2500 نفری البرز در طرح ملی مشاغل خانگی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۷۰۲

سهم 2500 نفری البرز در طرح ملی مشاغل خانگی

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز به میزان 2 هزار و 500 نفر تعیین شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز ،حسین فلاح نژاد در خصوص نحوه اجرای این طرح در استان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با نظارت و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز و توسط جهاد دانشگاهی البرز به عنوان تسهیل گر در استان اجرا می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : شیوع بیماری کرونا و الزام به تعطیلی کسب و کارها موجب شد تا در بحث ایجاد اشتغال، مشاغل خانگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این طرح در سه فاز اجرا می شود که با شناسایی حلقه‌های مفقوده‌ مشاغل خانگی و با تیم‌سازی و شبکه‌ سازی مورد نیاز، شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهای مطرح خواهیم بود و همچنین سهم استان البرز در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز به میزان 2500 نفر تعیین شده است.
وی درخصوص نحوه ثبت نام در این طرح ملی در استان البرز گفت : متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در دو گروه متقاضیان و پشتیبان ها باید در زمان مقرر در سامانه inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند که در همین راستا تا کنون نیز حدود 800 نفر متقاضی برای استفاده از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز در این سامانه ثبت نام کرده اند.
فلاح نژاد در خصوص شرایط بهره برداری از این طرح بیان کرد: برای ثبت نام در طرح توسعه مشاغل خانگی افراد باید داری حداقل 18 سال سن و بومی استان محل ثبت‌نام باشند و اشتغال نداشتن تمام‌وقت و نداشتن بیمه‌ کارآفرینی نیز از شروط ثبت‌نام در طرح محسوب می شود و شامل تمامی مشاغل خانگی اعم از صنایع دستی،تولیدی، کشاورزی،قالی بافی،فعالیت های فرهنگی و هنری و غیره می شود.
وی عنوان کرد: در این برنامه توانمند سازی، مهارت آموزی، تجربه اندوزی، هدایت و مشاوره شغلی، راه اندازی و تثبیت فعالیت های اقتصادی با توجه به مزیت های منطقه و آشنایی با انواع مدل های کسب و کار مشاغل خانگی، خویش فرمایی، شبکه سازی، زنجیره ارزش، اتصال به برندها و بنگاه های بالادستی و غیره در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان درباره موضوع اتصال به بازار کار در این مشاغل توضیحاتی ارائه کرد و گفت : شکل دهی و ظرفیت سازی بازارهای فیزیکی، الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقاء کیفیت محصولات و بسته بندی و کمک به تنظیم برنامه های تولید و فروش از موضوعات اساسی این طرح است و بخش شناسایی برندها و پیشرانان در سطح ملی و استانی نیز در دستور کار است.
فلاح نژاد در خصوص محورهای اصلی فعالیت ها در این طرح اظهارکرد: اتصال به پیشران، ایجاد مشارکت با کسب و کارهای بالادستی با جلب موافقت کارآفرینان، همکاری و شکل دهی بازارهای فروش الکترونیکی و معرفی و فروش محصولات با استفاده از کلیه امکانات دیجیتال برای متقاضیان مشاغل خانگی، فروش از طریق برپایی بازارچه های فصلی و موقت، برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات، استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بخش های غیردولتی در امر بازاریابی و فروش و ایجاد دسترسی به مواد اولیه با کیفیت و با قیمت مناسب و تامین ابزار مورد نیاز با معرفی متقاضیان مشاغل خانگی به بنگاه های پیشران و بالادستی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام خواهیم داد.
وی ابراز امیدواری کرد: با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف مرتبط است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال جهش تولید باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه مشاغل خانگی استان البرز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج

همزمان با ایام دهه کرامت اجتماع ۲۰ هزار نفره امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم در کرج، جلسه هم اندیشی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی‌ها ظهر امروز پنج شنبه با حضور معاون فرهنگی ورزشی شهردار کرج و دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دهه کرامت و نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن جلسات شهرداری کلانشهر برگزار شد.

امیر اشتری؛ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه در آستانه دهه سراسر شرافتِ کرامت، کشور ما زیر سایه پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد جلوه ای از زیبایی ها و بزرگی این ایام را با برگزاری مراسم و برنامه های مختلف در شهر به نمایش درآوریم.

اشتری افزود: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام برپایی اجتماع بزرگ 20 هزار نفری امام رضایی هاست که در ورزشگاه انقلاب کرج به اجرا در می آید.

وی اذعان کرد: سال گذشته تجربه موفقی را در این زمینه البته در ابعاد کوچکتر پشت سر گذاشتیم که تلاش می کنیم با بهره گیری از دستاوردهای این تجربه، گردهمایی امسال را بسیار باشکوه تر و بزرگتر برگزار کنیم.

معاون شهردار کرج با بیان اینکه چنین تجمع بزرگی برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر برنامه، مشارکت همه دستگاه ها و بخش های متولی لازم و ضروری است.

اشتری ابراز امیدواری کرد: با مشارکت این بخش ها بتوانیم کاری ویژه و در شأن امام رئوف و مردم شهر کرج به انجام برسانیم.

تجمع 20 هزار نفری امام رضایی‌ها قرار است در 27 اردیبهشت توسط ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت با مشارکت ویژه معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و تمام دستگاه های دولتی و مجموعه های فرهنگی استان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳