Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@07:05:03 GMT

چرا فروش صابون های گیاهی در بازار در حال رشد است؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۸۰۴

چرا فروش صابون های گیاهی در بازار در حال رشد است؟

دلیل اینکه امروزه مردم به محصولات ارگانیک روی آورده اند چیست؟ چرا محصولات طبیعی بیشتر از محصولات شیمیایی مورد استقبال قرار می گیرند؟ نقش محصولات طبیعی در بهداشت چیست؟ چرا فروش صابون های گیاهی و طبیعی از صابون های صنعتی و شیمیایی بیشتر است؟ این سئوالات، رایج ترین سوالاتی هستند که امروزه در حوزه بهداشت و سلامتی به گوش می رسند و محققان و دانشمندان جواب های مختلفی برای آنها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی این سوالات و دلیل افزایش فروش صابون های گیاهی در بازار پرداخته خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات مصرف فرآورده های بهداشتی و آرایشی در ایران 2.5 برابر بیشتر از سرانه جهانی است و سالانه بیش از 120 میلیون دلار از این محصولات به کشورهای خارج صادر می شود. صابون ها به عنوان یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین لوازم بهداشتی به شمار می روند که در کشور ایران نیز به شدت به آن اهمیت داده می شود. بر اساس آمار میزان سرانه مصرف سالانه صابون در کشور ایران برای هر نفر حدود یک کیلوگرم است که بازهم نسبت به سرانه جهانی بیشتر است و این به معنی توجه بیشتر مردم ایران به بهداشت شخصی می باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه انواع صابون ها با ویژگی ها و قابلیت های مختلف تولید و عرضه می شوند.

دسته بندی صابون ها بر اساس فاکتورهایی مانند فرم ساخت، مواد تشکیل دهند، روش ساخت، کاربرد و ... انجام می شود. صابون های گیاهی دسته ای از صابون های طبیعی هستند که امروزه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته اند. فروش صابون های گیاهی در بازارهای داخلی و خارجی روز به روز در حال رشد است و این باعث شده است که سرمایه گذاری های زیادی در این صنعت جذاب شکل بگیرد. در ادامه به بررسی دلایل اصلی رشد فروش صابون های گیاهی و ارگانیک در بازارها پرداخته خواهد شد.

صابون های گیاهی و ارگانیک

به صورت کلی در علم شیمی صابون به نمک یک اسید چرب گفته می شود که عمدتا برای شست و شو و بهداشت از آن استفاده می شود هرچند که کاربردهای دیگری در صنایعی مانند ریسندگی، پلاستیک سازی و ... دارند. همانطور که گفته شد امروزه دسته بندی صابون ها از تنوع و تعدد بالایی برخوردار است که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. تاریخ صنعت صابون به 2800 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. بر اساس تحقیقات کلمه صابون از واژه ساچو که نام کوهی در روم باستان است گرفته شده است که قداست بالایی در میان بومیان داشته است. در گذشته با ترکیب آب باران، خاکستر زغال و چربی حیوانات صابون ساخته می شد هرچند که زمان بر و سخت بود. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف انواع صابون ها تولید می شوند.

در سال های اخیر صابون های گیاهی و ارگانیک به عنوان یکی از محبوب ترین صابون های بهداشتی و آرایشی در دسترس مصرف کننده قرار گرفته اند که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند و فروش صابون های گیاهی و طبیعی روز به روز در حال افزایش است. هر کدام از گیاهانی که خداوند متعال در طبیعت رویانده و در اختیار مخلوقات خود قرار داده است هر کدام ویژگی ها، قابلیت ها و کاربردهای متعددی دارند و می توانند بسیاری از مشکلات جسمی و حتی روحی و روانی افراد را برطرف کنند. استفاده از گیاهان طبیعی و اسانس آنها در تولید صابون های گیاهی می تواند کمک زیادی به بهداشت فردی افراد بکند به همین دلیل امروزه انواع صابون های گیاهی در دسترس مردم قرار دارد.

چرا باید از صابون های گیاهی استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد امروزه استقبال بالای افراد باعث شده است که فروش صابون های گیاهی و صابون های ارگانیک به سرعت رشد داشته باشد و گردش مالی بالایی را به خودش اختصاص بدهد. اما استقبال عمومی از هیچ محصول یا خدماتی اتفاقی و شانسی نمی باشد و قطعا دلایل محکمی برای آن وجود خواهد داشت. صابون های گیاهی از آن دسته صابون های طبیعی هستند که مزیت ها و ویژگی های مثبت و منحصر به فردی دارند و همین ویژگی ها باعث محبوبیت آنها شده اند. مهم ترین ویژگی های مثبت صابون های گیاهی به شرح زیر می باشند:

سلامت بالای صابون های گیاهی و ارگانیک

اگرچه امروزه صابون های شیمیایی و کارخانه ای و محصولات بهداشتی صنعتی به وفور در دسترس مردم سراسر جهان قرار دارند اما معایب و مضرات این محصولات هم به صورت تجربی، همه به صورت علمی ثابت شده است و تقریبا می توان ادعا کرد که هیچگونه فایده ای برای جسم و پوست افراد ندارند. مواد شیمیایی مختلفی همچون سدیم لوریل سولفات، پارابن، کواترنیوم-۱۵، فتالات و ... در صابون های شیمیایی استفاده می شوند که اثرات مضری همچون تغییر PH پوست بدن، کاهش رطوبت بدن، واکنش های طبیعی پوست، ایجاد چین و چروک، رشد سلول های سرطانی و ... بر فرد استفاده کننده می گذارند. خوشبختانه صابون های گیاهی و طبیعی هیچ کدام از این مواد شیمیایی را در ترکیب خود ندارند و طبیعتا هیچ گونه ضرر و زیانی برای فرد ندارند و افراد می تواند با اطمینان خاطر از آنها استفاده کنند.

صابون های گیاهی و طبیعی دوست دار محیط زیست، حیوانات و طبیعت هستند

همانطور که گفته شد در صابون های گیاهی هیچگونه مواد شیمیایی وجود ندارد و این به این معنی است که این صابون ها هیچگونه ضرر و زیانی برای محیط زیست ندارند. در تولید انواع لوازم بهداشتی، آرایشی و ... به شیوه شیمیایی ابتدا تاثیر محصولات را بر روی حیوانات امتحان می کنند که موافقان و مخالفان زیادی دارند. تولید صابون های گیاهی این مزیت ار دارد که فاقد سموم و مواد شیمیایی هستند و تقریبا هیچگونه مواد نگهدارنده به آن اضافه نمی شود و دیگر تاثیر آن را بر روی حیوانات امتحان نمی کنند. همین مزایا از جمله دلایلی هستند که باعث افزایش فروش صابون های گیاهی در بازارها شده اند.

خواص درمانی و دارویی صابون های گیاهی برای پوست

همانطور که گفته شد هر گیاهی که در طبیعت در دسترس انسان ها قرار دارد خواص داروئی و درمانی مختلف و متنوعی دارد و می تواند اثرات مثبتی بر روی پوست انسان داشته باشند. در صابون های گیاهی از اسانس و ترکیبات گیاهان مختلف با خواص متنوع استفاده می شود که می توانند اثرات مثبتی بر روی پوسی داشته باشند و عارضه هایی مانند اگزما، جوش، آکنه، خشکی پوست و ... را درمان کنند. به عنوان مثال صابون اسطوخدوس به عنوان یک صابون گیاهی از خواص و ویژگی هایی مانند درمان آکنه، تسکین اگزما و خشکی پوست، روشن کردن پوست، خاصیت ضد التهابی، درمان زخم، دفع حشرات، بهبود خواب و... برخوردار است.

صابون های گیاهی حاوی گلیسرین و آنتی اکسیدان هستند

گلیسیرین (گلیسرول ) که مایعی بی بو و شفاف است در بیشتر چربی های طبیعی گیاهی وجود دارد. زمانی که صابون های شیمیایی به شیوه صنعتی تولید می شوند گلیسیرین از آن خارج می شود و صابون های صنعتی و شیمیایی فاقد گلیسیرین است و به همین دلیل زمانی که فرد از آنها استفاده می کنند باعث می شود که رطوبت پوست از بین برود و دچار خشکی پوست می شوند. صابون های طبیعی و گیاهی این مشکل را ندارند و دارای گلیسیرین کافی هستند که باعث می شود رطوبت پوست حفظ شود. این صابون ها دارای خواص آنتی اکسیدانی (خواصی مانند کارتنوئیدها ، بتاکاروتن ، لیکوپن ، ویتامین C و ...) هستند که فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارند و می توانند در حفظ سلامتی آنها بسیار موثر باشند.

تنوع بالایی صابون های گیاهی

امروزه از انواع گیاهان طبیعی در ساخت صابون ها و محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شوند که هر کدام می توانند خواص و ویژگی های مختلفی داشته باشند. صابون های صنعتی و شیمیایی تنوع بالایی ندارند اما صابون های گیاهی به دلیل استفاده از گیاهان مختلف در ساخت آنها از تنوع و تعدد بالایی برخوردارند و این می تواند حق انتخاب های زیادی به مصرف کنندگان بدهند و هر کسی می تواند متناسب با نوع پوست خود و آلرژی هایی که دارد صابون مورد نظر خودش را انتخاب کند. مجموعه این ویژگی ها باعث شده اند که فروش صابون های گیاهی در بازار روز به روز رشد داشته باشد. هرچند که صابون های طبیعی و گیاهی می توانند گران تر از صابون های شیمیایی باشند اما با توجه به ویژگی ها و مزایایی که دارند ارزش خرید بالایی خواهند داشت.

انتخاب صابون گیاهی مناسب با توجه به نوع پوست

امروزه ده ها نوع صابون گیاهی مختلف با خواص داروئی متنوع تولید می شوند که هر کدام می توانند اثرات مثبتی بر روی پوست افراد داشته باشند. برای انتخاب مناسب ترین صابون افراد باید به خوبی با نوع پوست خود آشنایی داشته باشند. به صورت کلی 4 نوع پوست وجود دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. صابون گیاهی سیندرلا یکی از بهترین برندهای این حوزه در ایران است که با توجه به نوع پوست شما، انواع صابون گیاهی درمانی، مراقبتی و زیبایی را به شما هدیه می دهد.

پوست چرب: افرادی که پوست چربی دارند حتی بعد از شستشوی کامل بدن خود بعد از مدتی دوباره احساس کثیفی  می کنند چرا که پوست این افراد به صورت مداوم چربی ترشح می کند. افرادی که پوست چربی دارند بیشتر مستعد مشکلاتی مانند آکنه و جوش هستند و باید از صابون هایی با خواص ضد جوش و آکنه مانند صابون جوانه گندم، صابون بابونه یا صابون هفت عصاره استفاده کنند.

پوست خشک: افرادی که پوست خشکی دارند حتی بعد از استحمام و شستشو نیز احسای کشیدگی، خشکی و ترک خوردگی در پوست خود خواهند داشت و ممکن است حتی گاهی اوقات پوست قسمت های از بدن آنها مانند پنجه دستان کنده شود. این افراد باید از صابون های گیاهی حاوی موادی نرم کننده مانند صابون آلوئه ورا، صابون حنا و صابون بچه کالاندولا استفاده کنند.

پوست معمولی: افرادی که از پوست های معمولی برخوردار هستند کسانی هستند که اگر به صورت مکرر پوست خود را شستشو دهند احساس خشکی پوست خواهند کرد در حالی که اگر از شوینده ها استفاده نکنند درچار چربی پوست خواهند شد. این دسته از افراد نیز می توانند از انواع صابون های گیاهی مانند مانند صابون رزماری، صابون گل ختمی و ... استفاده کنند.

پوست مختلط: تعدادی از افراد وجود دارند که هم زمان هم پوست خشک و هم پوست چرب در بخش های مختلف از بدن خود دارند. این افراد در بخش مرکزی صورت خود احساس چرب بودن دارند در حالی که در حاشیه های صورت خود احساس یک پوست خشک دارند. این افراد نیز می توانند متناسب با مشکلات پوستی و عارضه هایی که دارند از صابون های گیاهی مختلفی استفاده کنند.

محبوب ترین صابون های گیاهی بازار

 همانطور که گفته شد تنوع و تعدد صابون های ارگانیک و گیاهی بسیار بیشتر از صابون های صنعتی و شیمیایی است و مصرف کننده ها می توانند از هرکدام از آنها متناسب با شرایط  پوستی خود استفاده کنند. اگرچه گیاهان بسیار زیادی در طبیعت وجود دارند که می توان از آنها در صنایع بهداشتی و آرایشی استفاده کرد اما تعدادی از این گیاهان هستند که بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می گیرند. از محبوب ترین و پرفروش ترین صابون های گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد. صابون گیاهی سیندرلا ، یکی از محبوب ترین برند صابون در ایران است که تمام انواع صابون های زیر را در سبد کالا خود دارد.

صابون زرد چوبه با داشتن خواصی مانند روشن کنندگی پوست، از بین بردن جوش های سر سیاه پوست،خاصیت ضد چین و چروک، برطرف کنندگی لک و کک و مک پوست و... صابون سدر با داشت خواصی مانند ضد قارچ و ضد عفونی کننده، نرم کننده پوست، درمان آکنه و جوش و رفع خارش پوست. صابون زغال با داشتن خواصی مانند پاکسازی عمیق پوستی، ضد چین و چروک، ضد لک و جوش، لایه برداری و نرم کنندگی صابون زیتون با داشتن خاصیت هایی مانند نرم کنندگی، برطرف کردن لک ها و سوختگی های ناشی از آفتاب، مرطوب کنندگی و درمان آکنه و جوش

علاوه بر صابون های عنوان شده صابون های گیاهی دیگری مانند صابون کتیرا، صابون بادام، صابون رازیانه، صابون گزنه و ... نیز محبوبیت بالایی دارند.

سخن پایانی

صابون های گیاهی از جمله محصولات بهداشتی و آرایشی پر مصرفی هستند که به دلیل داشتن ویژگی ها، مزایا و خواص داروئی متعدد و همچنین عدم داشتن ضرر و اثرات منفی بر روی پوست با استقبال بسیاری خوبی در سال های اخیر مواجه شده اند. ویژگی هایی مانند تنوع و تعدد بالا، عدم تاثیر مخرب بر محیط زیست و جانوران، اثرات داروئی مفید بر روی پوست و ... باعث افزایش فروش صابون های گیاهی در بازارهای داخلی و خارجی شده اند. فروشگاه سیندرلا کالا به عنوان یکی از فعال ترین فروشگاه های حوزه بهداشت و سلامت تلاش کرده است که بهترین صابون های گیاهی را بالاترین کیفیت ممکن در اختیار مصرف کننده ها قرار بدهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: صابون های گیاهی محصولات ارگانیک رپرتاژ آگهی صابون های شیمیایی بهداشتی و آرایشی صابون های طبیعی انواع صابون ها ترین صابون مواد شیمیایی استفاده کنند داشته باشند صابون گیاهی تنوع و تعدد بر روی پوست عنوان یک محبوب ترین هایی مانند خشکی پوست نوع پوست پوست چرب پوست خود ویژگی ها شده اند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

به گزارش روزگار خودرو، حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد. نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود. همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

در حال حاضر میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه نیاوران تهران ۱۵۵ میلیون تومان است؛ بر این اساس با پول حواله خودروی مرسدس بنز c ۱۸۰ میتوان در منطقه نیاوران صاحب ملک ۷۷ متری شد.

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)