Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@18:35:11 GMT

وزیر دفاع عراق به مصر می رود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۸۰۶

وزیر دفاع عراق به مصر می رود

روزنامه الصباح نوشت : وزیر دفاع عراق طی هفته جاری در صدر یک هیئت بلندپایه با هدف توسعه همکاریها با مصر به قاهره سفر می کند .

به گزارش برنا، روزنامه نیمه دولتی «الصباح» عراق صبح امروز دوشنبه نوشت: «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع در صدر یک هیئت بلندپایه وزارتی  قصد دارد تا هفته جاری به قاهره سفر کند و این سفر در راستای دیدارهای دوجانبه ای است که کمیسیون ویژه مشترک عراق و مصر درخصوص مسائل دفاعی پیشتر درباره آن توافق کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه به نقل از منبع خود افزود: وزیر دفاع عراق در این سفر با سرلشکر «محمد زکی» همتای مصری خود دیدار و بازدیدهای میدانی از چند کارخانه تسلیحاتی مصر خواهد کرد.

این منبع تصریح کرد: مفاد توافق شده در چارچوب کمیسیون  ویژه مشترک عراق و مصر درخصوص مسائل دفاعی در جریان این سفر مورد بحث قرار خواهد گرفت تا اجرایی شدن آن آغاز شود.

به گفته این منبع، هیئت عراقی متشکل از مقاماتی از برخی از وزارتخانه های این کشور است.

روزنامه الصباح نوشت: پیش از این، «محرم هلال» رئیس اتحادیه کانون های سرمایه گذاران مصر گفته بود که این اتحادیه خود را برای بحث و گفت وگو با یک هیئت عراقی که قرار است هفته جاری به مصر سفر کند، آماده می کند تا مشارکت در اجرای پروژه های توسعه و آبادانی در عراق را بررسی کند.

وی افزود: عراق نیازمند همه کالاهای مصر است و توافق بین دو دولت درخصوص واردات از مصر در مقابل دریافت نفت به افزایش تبادل تجاری بین دو کشور منجر خواهد شد.

نخست وزیر مصر چندی پیش در صدر یک هیات بلندپایه در سفر به عراق، با مقامات بلندپایه این کشور دیدار کرد.

حضور یک مقام مصری در این سطح بعد از ۱۷ سال انجام شد و دوطرف در نهایت ۱۵ توافقنامه، یادداشت تفاهم و پروتکل همکاری امضا کردند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق مصر وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع آمریکا: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز آو ایندیا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) امروز در سخنانی توقف ارسال تسلیحات به اشغالگران قدس را تأیید کرد.

وی این موضوع را در نشست مجلس سنای این کشور رسانه‌ای کرد.

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع آمریکا در این نشست گفت که کشورش «تصمیم نهایی» در مورد انتقال تسلیحات را در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد حمله رژیم صهیونیستی به رفح اتخاذ نکرده است.

وی دراین ارتباط گفت: ما هنوز تصمیم نهایی خود درباره ازسرگیری ارسال تسلیحات به اسرائیل را نگرفته ایم.... نظر نهایی من این است که ما کاملاً متعهد به ادامه حمایت از اسرائیل هستیم!

«لوید آستین» اضافه کرد: تعهد ما به اسرائیل محکم و راسخ است و از ۷ اکتبر به بعد ده‌ها میلیارد دلار کمک برای اسرائیل ارسال کرده ایم.... هم اکنون ما در حال بررسی برخی محموله‌های کمک‌های امنیتی به اسرائیل در چارچوب رویدادهای جاری در رفح هستیم.

این مقام نظامی آمریکا با اتخاذ موضعی عوام فریبانه گفت: اسرائیل نباید بدون درنظر گرفتن امنیت غیرنظامیان، عملیات نظامی در رفح را آغاز کند! حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه یک ضرورت راهبردی است.

کد خبر 6100906

دیگر خبرها

  • گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
  • وزیر دفاع آمریکا: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
  • ترکیب دل‌انگیزی از ایران و عراق و افغانستان
  • دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر در سایه تنش در غزه
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند