Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:41:19 GMT

کاهش ۴ درصدی حجم آب ذخیره‌شده در سدهای کشور

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۱۹۳۸

کاهش ۴ درصدی حجم آب ذخیره‌شده در سدهای کشور

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بر اساس تازه ترین آمار دفتر مطالعات پایه منابع آب  شرکت مدیریت منابع آب ایران،  پارسال در همین بازه زمانی حجم آب موجود در مخازن سدها ۲۵ میلیارد و ۳۶میلیون متر مکعب بوده است.

کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان آبان نیز به رقم ۳ میلیارد و ۳میلیون متر مکعب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسال و در همین بازه زمانی کل ورودی سدها ۳ میلیارد و  ۹۴ میلیون متر مکعب بود که نشان از کاهشی۲۳ درصدی دارد.

میزان خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا آخر آبان در حالی به رقم پنج میلیارد و ۹۴ میلیون متر مکعب رسیده که پارسال در همین بازه زمانی این رقم هفت میلیارد و ۲۷ میلیون متر مکعب بود و اختلاف این دوسال به عدد۱۸ درصد رسیده است.

ظرفیت کل سدهای کشور ۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب است و نشان از آن دارد که کاهش بارش ها تاثیرخود را بر حجم آب موجود در مخازن سدها گذاشته است.

به گزارش ایرنا، گرچه چند روز اخیر وضعیت بارشی کشور بهتر شده اما همچنان با کاهش نسبت به پارسال همراه است.

بارش های پاییزی در دومین روز آذرماه نه تنها نیمه شمالی و غربی کشور را سیراب و لغزندگی و مه گرفتگی را مهمان جاده ها کرد، بلکه برخی استان های کویری و نیمه خشک نیز از این رحمت الهی بی نصیب نماندند.

برچسب‌ها بارش باران شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران بارش باران شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳