Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، سابقه‌ی استفاده از قلم‌ دیجیتال در دستگاه‌ها به دهه‌ها پیش بازمی‌گردد؛ اما این تکنولوژی به‌صورت عمومی نتوانست در محصولات زیادی استفاده شود و در حال‌ حاضر، دستگاه‌هایی که از قلم دیجیتال یا هوشمند استفاده می‌کنند، به برخی تبلت‌ها و تعداد انگشت‌شماری گوشی هوشمند محدود می‌شوند و استفاده از این قلم‌ مستلزم شارژ کردن منظم باتری آن‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال استاندارد جدید شارژ بی‌سیم، باعث می‌شود رَوَند شارژ شدن به‌مراتب ساده‌تر از گذشته شود و در نهایت، ممکن است در محبوبیت قلم‌ هوشمند تأثیر بسزایی ایفا کند.

بر اساس یادداشت‌ تفاهمی که بین سازمان USI و انجمن NFC امضا شده است، از این پس می‌توان قلم‌های‌ هوشمند را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. این فناوری با نام کامل Wireless Charging Specification، از همان آنتن‌ موجود در گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های قابل حمل دیگر برای ارتباط و انتقال نیرو استفاده می‌کند. محصولاتی که دارای گواهینامه USI هستند، می‌توانند از شارژ مبتنی بر NFC با حداکثر سرعت یک وات ساعت استفاده کنند. شاید سرعت شارژ یک وات ساعت برای استاندارد سال ۲۰۲۰ سرعت بالایی نباشد؛ اما با توجه ‌به حجم و ظرفیت باتری قلم‌های هوشمند، کاملا قابل قبول به ‌نظر می‌رسد. به‌طور سنتی، NFC با دادن مجوز به شرکت‌های شخص ثالث، امکان تراکنش بی‌سیم یا انتقال فایل بین دستگاه‌ها را در محصولات آن‌ها فراهم می‌کند.

برخی از شرکت‌های سازنده کروم‌بوک، تبلت‌، لپ‌تاپ و حتی گوشی ‌هوشمند سازگار با قلم مانند سامسونگ، برای تأمین انرژی مورد نیاز قلم‌های موجود در محصولات خود، به شارژ داخلی متکی هستند. برخی دیگر مانند مایکروسافت، اچ‌پی و اپل از پورت‌ها و اتصالات خارجی برای این منظور استفاده می‌کنند. با استفاده از استاندارد جدید و شارژ بی‌سیم، دستگاهی که از استاندارد NFC استفاده می‌کند نیاز به راه ‌حل‌ اختصاصی و درگاه‌ شارژ فیزیکی ندارد. استاندارد جدید به این معنی است که قلم هنگامی که نزدیک محصول میزبان باشد، شارژ می‌شود و این ویژگی، زمان استفاده از آن را افزایش می‌دهد.

طبق گفته‌های USI، این فناوری منبع ‌باز و غیر اختصاصی است؛ بنابراین اجرای آن برای شرکت‌ها هزینه زیادی نخواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست آیا تولیدکنندگان قصد دارند استاندارد WCS را در محصولات آینده خود ارائه دهند یا خیر؛ اما قطعا این تکنولوژی به استفاده‌ی بهتر و ساده‌تر از قلم‌ هوشمند منجر خواهد شد. استاندارد WCS اصولا تنها به قلم‌ محدود نمی‌شود و در آینده ممکن است از این فناوری، برای شارژ کردن سایر سخت‌افزارهای کم‌مصرف استفاده شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قلم هوشمند فناوری شارژر شارژ بی سیم دستگاه ها بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

یک رسانه عبری زبان از قرار داد فروش پهپادهای چینی به ارتش رژیم صهیوینستی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلوبس در خبری در این رابطه اعلام کرد، ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین از دو شرکت چینی DJI وOtel خریداری کرده است تا کمبود موجود در را از این طریق برطرف سازد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ارتش اسرائیل قرار است با دو شرکت چینی قرار داد خرید چند هزار هواپیمای بدون سرنشین را امضا کند.

براساس ارزیابی‌های موجود قرار است این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت‌های تصویر برداری از داخل و خارج ساختمان‌ها در مسافت‌های کوتاه و جمع آوری اطلاعات امنیتی در نوار غزه مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال احتمالا این هواپیماها نتواند در شمال (فلسطین اشغالی) فعالیت کنند و ماموریت هایش در این منطقه با چالش مواجه خواهد شد، چون حزب الله توانمندی پیشرفته‌ای در شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین چینی دارد.

کارشناسان به این ر سانه عبری زبان خبر دادند، سهولت راه اندازی و استفاده از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین چینی است و از اینرو می‌توان به شکل ویژه‌ای آن را برای نظامیان احتیاط که برای مدت کوتاهی در ارتش فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

در عین حال قرار است تمامی این هواپیماها پیش از آغاز ماموریت ایزوله شده و امکان ارتباط با شرکت سازنده از آنها گرفته شود تا اطلاعات ارتش اسرائیل به طرف‌های چینی منتقل نگردد.

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیلضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند