Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که واشنگتن از تعهد پاکستان برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان حمایت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفت: از تحولات مثبت در روابط پاکستان-افغانستان استقبال کرده و آن را تشویق می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سند «دیدگاه مشترک پیرامون حمایت از صلح و ثبات دو کشور و منطقه» که در سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به کابل منتشر شد، افزود: اگر این سند اجرایی شود فرصت برای حرکت رو به جلو برای صلح و توسعه در منطقه را فراهم می‌کند.

خلیلزاد ادامه داد: سفر عمران خان به کابل همانند چشم‌انداز مشترکی که توسط افغانستان و پاکستان اعلام شد، یک گام واقعی رو به جلو است.

نماینده ویژه آمریکا همچنین اظهارداشت: ما به دو کشور تبریک می‌گوییم که درباره این موضوعات چشم‌انداز مشترک دارند:

1) جلوگیری از استفاده از خاک کشورها علیه یکدیگر

2) حاکمیت فراگیر

3) روابط قویتر مردم با مردم/ دولت با دولت/ امنیتی

4) یکپارچه‌تر بودن ارتباطات اقتصادی، تجارت و توسعه آسیای مرکزی، پاکستان و افغانستان.

خلیلزاد درباره نقش پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان نیز تصریح کرد: ما همچنین از تعهد پاکستان برای کار جهت کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس در افغانستان استقبال می‌کنیم.

شکست بن‌بست مذاکرات دوحه؛ دولت افغانستان عقب‌نشینی کردسنای افغانستان: سفر عمران‌خان به دلیل عدم صداقت پاکستان نتیجه‌ای نداردتظاهرات در جنوب شرق افغانستان علیه پاکستانسفر عمران خان به کابل؛ حاشیه پررنگ‌تر از متن

وی در این بیانیه واکنشی نسبت به شکست بن‌بست مذاکرات قطر و عقب‌نشینی دولت افغانستان و پذیرفتن توافقنامه قطر به عنوان مبنای مذاکرات بین‌الافغانی نشان نداد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان