Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@11:43:01 GMT

سامانه جديد بارشي فعال در راه است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۲۴۲۷

سامانه جديد بارشي فعال در راه است

خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی کاملا فعال و گسترده از پنجشنبه و جمعه در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم معصومه احمدی با بیان اینکه این سامانه بارشی بیشتر مناطق نیمه غربی و شمالی کشور را در بر می‌گیرد، گفت: بیشترین بارش‌ها در نواحی غربی به خصوص دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس اتفاق خواهد افتاد و در این باره هشدار صادر شده است و اطلاع رسانی‌های بعدی نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در پایتخت هم به تناوب برای امروز بارندگی پیش بینی می‌شود و به نظر می‌رسد بارش‌ها برای فردا و پس فردا کم و حتی قطع شود، اما برای پایان هفته در پایتخت دوباره پیش بینی بارندگی داریم.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهدامروز سامانه بارشی در بخش‌های شمالی کشور فعال است، افزود: بر این اساس در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی دریای خزر به خصوص استان گیلان، بخش‌هایی از استان مازندران و تا حدودی گلستان و با شدت کمتر در شمال شرق استان خراسان شمالی بارندگی ادامه خواهد داشت.
خانم احمدی گفت: در نواحی سردسیر و ارتفاعات البرز بارش برف دور از انتظار نیست و همینطور در بخش‌های جنوبی‌تر کشور به ویژه در جنوب و شرق کشور یعنی استان‌های هرمزگان، بخش‌هایی از کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و استان یزد امروز هم بارندگی خواهیم داشت، اما از میزان بارش‌ها فردا کاسته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: فردا بر میزان و شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و به لحاظ شرایط دمایی ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت، اما از روز چهارشنبه تا پایان هفته در نواحی شمالی و به خصوص شمال شرق کشورمان افزایش نسبی دما اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه جدید بارشی بخش هایی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های همرفتی در نیمه شرقی وجنوب استان برای امروز است که می‌تواند سبب ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، گاهش وزش باد شدید وبارش‌های رگباری شود.
لیلا امینی افزود: همچنین در روز‌های یکشنبه تا سه شنبه از شدت ناپایداری‌های جوی دراستان کاسته می‌شود و سامانه بارش زای بعدی در روز‌های چهارشنبه وپنج شنبه فعال می‌شود.
وی گفت: همچنین دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود