Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه صهیونیستی با اعلام حضور یک شخصیت صهیونیست در نشست پامپئو و بن سلمان ، پیش بینی کرد بعد از دیدار وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد عربستان به زودی شاهد گشایشی در روابط بین ریاض و تل آویو خواهیم بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی اینتل تایمز خبر داد در حاشیه سفر  مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان دیدار محرمانه ای درباره علنی کردن روابط بین عربستان و اسرائیل هم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این پایگاه عبری زبان که خود را نزدیک به محافل اطلاعاتی این رژیم معرفی می کند در گزارشی با طرح پرسش آیا گشایشی در روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی به وجود آمده، نوشت : ساعاتی پیش یک هواپیمای اسرائیلی  که همزمان با ورود مایک پامپئو از قطر به عربستان در فرودگاه شهر ساحلی و توریستی نیوم به زمین نشسته بود ،  پس از پایان نقطه اول خود بازگشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این هواپیما اخیرا برای برگزاری نشست های سری مربوط به توافق عادی سازی اخیر با امارات و بحرین مورد استفاده قرار گرفته و در زمانی که شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا جلسات رسمی خود را برگزاری می کردند در فرودگاه این شهر به زمین نشسته بود.

پامپئو: سیاست آمریکا در قبال ایران در دولت ترامپ تغییری نخواهد کرد

بر اساس روایت این پایگاه صهیونیستی ، وزیر خارجه آمریکا در پروازی مستقیم از قطر به نیوم عربستان آمد همزمان با این حضور یک هواپیما نیز مستقیما از تل آویو در خاک عربستان و در فرودگاه این شهر توریستی سعودی که مشرف به دریای سرخ است فرود آمد.

اخبار خارج شده از این سفر غیر عادی وزیر خارجه آمریکا بیانگر آن است که مسایل امنیتی مربوط به ایران محور اصلی این مذاکرات بوده و در کنار آن تلاش هایی از سوی پامپئو برای الحاق عربستان سعودی به توافق ابراهیمی (توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی) هم انجام شد.

به نوشته اینتل تایمز در اینکه یک شخصیت اسرائیلی شب گذشته در عربستان سعودی حضور داشت شکی وجود ندارد اما در حال حاضر امکان مشخص کردن هویت این شخصیت وجود ندارد ، در گذشته مذاکرات اولیه توسط مسئولین سرویس های امنیتی (موساد) صورت می گرفت اما شاید در این نشست شخصیت عالی رتبه تری عازم عربستان شده باشد.‎

به هر شکل این نشست 3 ساعته در شهری در عربستان سعودی برگزار شد که نزدیک ترین نقطه به بندر ایلات است دو منطقه ای که گفته می شود در صورت علنی شدن روابط بین دو طرف مسیر مرتبط کننده عربستان به شبه جزیره سینا خواهد بود.‎

تحلیلگر صهیونیست : حاصل چهار سال فشار ترامپ بر ایران فقط شکست بود
 
یک تحلیلگر صهیونیست اعتراف کرد حاصل چهار سال فشارهای مستمر دولت دونالد ترامپ بر ایران خروج  ترامپ از قدرت بود اما ایرانی ها همچنان در جای خود هستند.

 تسیفی یحزکیلی تحلیل گر امور عربی در رژیم صهیونیستی اعتراف کرد با وجود فشارهای مستمر آمریکا می توان گفت سیاست چهار سال گذشته فشار ترامپ بر ایران با شکست مواجه شده است.

یحزکیلی که با رادیو اف ام 103 رژیم صهیونیستی گفتگو می کرد تاکید ، با وجود چهار سال فشار ایرانی ها از مواضع خود عقب ننشستند ، آنها همچنان توانمندی سابق خود  را به ویژه در به چالش کشیدن اسرائیل در اختیار دارند و خللی در حمایت آنها از دولت سوریه هم به وجود نیامده است.

این تحلیلگر صهیونیست همچنین با اشاره به ادامه تجاوزات هوایی رژیمش  به سوری هم گفت : اسرائیل چهار سال است که به سوریه حمله می کند اما آن چه روی زمین شاهد آن هستیم چیست ، ایرانی ها (محور مقاومت) پشت مرزهای (فلسطین اشغالی) هستند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اعتراف کرد برای ما آسان نیست که بعد از چهار سال بگوییم ایرانی ها همچنان در موضع و جایگاه خود هستند، پرسش اینجاست که با توجه به تجربه چهار سال گذشته که هر کاری که می توانستیم انجام دادیم آیا اصلا  قادر به ریشه کنی این مشکل هستیم ؟ به هر شکل اگر شدت را از این بیشتر کنیم به طور حتم اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا بن سلمان اخبار آمریکا بن سلمان وزیر خارجه آمریکا عربستان سعودی روابط بین ایرانی ها چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۰ بود که دختری در خانواده‌ای از اهالی شیراز به دنیا آمد که اسمش را سیمین گذاشتند. او سال‌ها بعد شد یک نویسنده کاردرست که رمانی به نام سووشون از زیر چکاچک قلمش بیرون آمد. رمانی که به هفده زبان زنده دنیا ترجمه شده و یکی از پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی ایران است. سیمین دانشور به همسری جلال آل احمد در آمد. او در نخستین انتخابات که در فروردین سال ۴۷ انجام شد ریاست کانون نویسندگان ایران را عهده دار شد. امروز سالروز ولادت این بانوی ادیب ایرانی ما را بر آن داشت تا به خاطره‌ای از او با امام خمینی (س) بپردازیم. سیمین دانشور در همان اوایل انقلاب به همراه جمعی از اعضای کانون نویسندگان ایران خدمت امام رسیدند. در این دیدار بسیار تحت تاثیر محبت و لطف امام قرار می‌گیرد. خودش گفته است:

«وقتی امام را دیدم، تحت‌تأثیر او قرار گرفتم. آن‌قدر که این پیرمرد باشکوه، آرام و لطیف بود نمی‌توانستم در برابر اشتیاقی که پیدا کردم مقاومتی کنم. خم شدم و عبای ایشان را بوسیدم.» (۱)

مرحوم شمس آل احمد نیز در خاطره دیگری از این دیدار سیمین چنین روایت کرده است: 

با اوج گیری انقلاب اسلامی آقای خمینی به ایران آمدند. من در آن ایام مریض بودم و در خانه و بیمارستان بستری. امام در مدرسه (علوی) ساکن شدند. من اخبارش را از روزنامه و رادیو و تلویزیون پیگیری می‌کردم. تشنگی و شوق مردم برای دیدن ایشان وصف ناپذیر بود. من هم خیلی شایق بودم. در آن زمان گروهی از اعضای کانون نویسندگان ایران - که من در اول انقلاب با دیدن مسائلی از آن استعفا کرده بودم به خدمت آقا رفتند که خبرش در مطبوعات منعکس شد. در آن جلسه امام به خانم سیمین دانشور عنایت کرده چند کلمه هم با ایشان صحبت می‌نمایند. در آن روز‌ها به آنهایی که خدمت امام رفتند حسودیم می‌شد و خانم دانشور هم به من پز می‌داد که من رفتم امام را دیدم و شما ندیدید! (۲)

مرحوم شیخ مصطفی رهنما، تنها عضو روحانی کانون نویسندگان از آن دیدار تاریخی نقل می‌کند: «.. در این دیدار خانم سیمین دانشور در حال بالا رفتن ار پله‌ها به من گفت: آقای رهنما من چادر سرم نیست، امام ناراحت نشود. من گفتم: نه همین روسری را که مقداری جلو بیاوری تا موی سرتان پوشیده باشد کافی است.»
 
۱. پناهی‌فرد، سیمین دانشور در آیینهٔ آثارش.

۲. این بخش از مطلبی که پیش از این در سایت جماران منتشر شده بود، استخراج شده است.

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله