Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه با وجود همه هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمنان، صداوسیما در رأس اعتماد مردم قرار دارد افزود: آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رسانه ملی جایگاه ویژه‌ای میان مردم هم از منظر اعتماد عمومی و هم میزان مراجعه و علاقه‌مندی دارد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با رییس صداوسیما با اشاره به تلاش‌های وافر سازمان صداوسیما در عرصه فرهنگی کشور و جنگ رسانه‌ای - فرهنگی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم با مفاهمه و تعامل بهتر بتوانیم در مقابل این جنگ بزرگ رسانه‌ای – فرهنگی با قدرت بایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قطعاً کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم و سازمان صداوسیما با همکاری و تعامل بیشتر می‌توانند سدی محکم در برابر جنگ روانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن ایجاد کنند و این اراده در میان دو طرف وجود دارد تا همکاری‌های بیشتری را شاهد باشیم.

علی عسکری، رئیس رسانه ملی نیز در این نشست با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به مقوله فرهنگ در کنار اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: چنین تأکیدی جایگاه ویژه فرهنگ در این برهه را نشان می‌دهد و ما در همه برنامه‌هایمان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توجه کرده ایم.

رئیس سازمان صداوسیما خدمت به مردم را وظیفه و افتخار رسانه ملی دانست و افزود: یکی از مشترکات ما و کمیسیون فرهنگی مجلس آن است که برای صیانت از فرهنگ و هویت ملت ایران تلاش می‌کنیم و امیدوارم این جلسه بتواند هماهنگی و هم‌افزایی‌های ما را بیشتر کند.

علی عسکری با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که هیچ‌گاه از طریق جنگ و تقابل نظامی‌با ملت و نظام جمهوری اسلامی ‌به نتیجه نمی‌رسد گفت: به همین علت آن‌ها همه هم‌وغم خود را به جنگ فرهنگی اختصاص داده‌اند که خط‌الرأس آن جنگ رسانه‌ای است.

وی افزود: ما هم‌اکنون در یک جنگ فرهنگی تاریخی هستیم و باید میدان این جنگ را به‌خوبی بشناسیم.

رئیس رسانه ملی به هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان اشاره کرد و گفت: عملیات روانی دشمن، کامل پیچیده و پنهان پیگیری می‌شود و ما باید در کنار هم در مقابل این حرکت بایستیم.

علی عسکری با تأکید بر اینکه فضای مجازی یکی دیگر از راه‌های دشمن برای هجمه فرهنگی است تصریح کرد: فضای مجازی امروز برای ما هم فرصت و هم تهدید است و باید با قانون‌مند کردن آن مانند همه‌جای دنیا، از فرصت‌های آن بیشتر و بهتر استفاده کنیم و نقش مجلس در این باره و در رأس آن، کمیسیون فرهنگی بسیار مهم است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه با وجود همه هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمنان، صداوسیما در رأس اعتماد مردم قرار دارد افزود: آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رسانه ملی جایگاه ویژه‌ای میان مردم هم از منظر اعتماد عمومی و هم میزان مراجعه و علاقه‌مندی دارد.

وی گفت: البته باید با تلاش و سرعت بیشتر به سمت نقطه مطلوب حرکت کرد و این مستلزم همکاری و هم‌افزایی با شما در کمیسیون فرهنگی مجلس و دیگر نخبگان فرهنگی دانشگاهی است.

رئیس سازمان صداوسیما تهدیدات امروز علیه جمهوری اسلامی را رسانه پایه دانست و افزود: در همین چند سال اخیر تلاش ویژه دشمن را برای بر هم ریختن افکار عمومی و مخدوش کردن امنیت ملی از طریق رسانه‌ها شاهد بوده‌ایم و اگر صداوسیما نقش آگاهی‌بخش و آرامش‌دهنده خود را ایفا نمی‌کرد، قطعاً با شرایط سخت‌تری روبرو می‌شدیم و این حکایت از اهمیت رسانه و تهدیدات رسانه پایه دارد.

علی عسکری ادامه داد: ما با تمام تلاش و توان ایستاده‌ایم تا مرجعیت رسانه را حفظ کنیم و این ایستادگی ما، ایستا نیست، بلکه پویاست و باقدرت روبه‌جلو حرکت می‌کنیم.

بعد از صحبت‌های رئیس رسانه ملی، اعضای کمیسیون فرهنگی که در جلسه حاضر بودند، به بیان نظرها، دیدگاه‌ها، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

استفاده از ظرفیت نیرو‌های پرورش‌یافته در سازمان صداوسیما و رها نکردن آن‌ها؛ رعایت دقیق‌تر حجاب و حدود شرعی در ظاهر و کلام مجریان، بازیگران و دیگر هنرمندان صداوسیما؛ تشکر از ایستادگی سازمان صداوسیما در عرصه سخت رسانه‌ای امروز؛ نظارت دقیق‌تر بر محتوای برنامه‌ها؛ توجه به سرمایه انسانی کارآمد، جوان، متعهد و متخصص؛ تغییر نگاه در عرصه برنامه‌سازی؛ ضرورت استقلال مالی سازمان صداوسیما و نقش مجلس در این زمینه؛ فراهم کردن زیرساخت نظارت بر عرصه صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی از سوی سازمان صداوسیما؛ برگزاری نشست‌های نقد و نظر مردمی درباره برنامه‌های مختلف رسانه ملی؛ توجه ویژه به پاسداشت زبان فارسی به‌ویژه در تبلیغات بازرگانی، اهمیت شبکه‌های برون‌مرزی و هم‌افزایی مجلس و دولت برای تأمین بودجه این شبکه‌ها؛ قدردانی از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی متنوع و با موضوع روز و به‌ویژه مجموعه‌های تلویزیونی امنیتی همچون «گاندو» و «خانه امن»؛ تلاش برای گسترش پوشش رادیویی و تلویزیونی در اقصی نقاط کشور؛ پررنگ کردن فضای معنوی و دعا و نیایش به‌ویژه در شرایط کرونایی؛ تقویت رابطه علما با مردم در شرایط فعلی با توجه به محدودیت‌های بهداشتی از طریق برنامه‌های تلویزیونی؛ تجهیز بیشتر مراکز صداوسیمای استانی؛ توجه بیشتر به تبیین مسائل مختلف برای جوانان؛ در اولویت قرار دادن برنامه‌های انقلابی؛ توجه بیشتر به شبکه‌های رادیویی و استانی، فرهنگ‌سازی در زمینه ترغیب فرزند آوری؛ تقویت فضای تعامل با کمیسیون فرهنگی مجلس؛ تقویت برنامه‌های طنز تلویزیون و جلوگیری از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی طنز سطح پایین؛ مدیریت دقیق چهره‌های شاخص و شناخته‌شده؛ قدردانی از رشد کیفی برنامه‌های استانی و تنوع قومیتی آن؛ هم‌افزایی صداوسیما و مجلس برای حمایت از دو طرح بزرگ‌نمایشی «سلمان» و «حضرت موسی»؛ اولویت دادن به تخصص نماینده‌ها در دعوت آن‌ها به برنامه‌های تلویزیونی؛ پیگیری مستمر برای اجرای قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص هفت‌دهم درصد بودجه به سازمان صداوسیما؛ تصویب قانون برای سریال‌های نمایش خانگی با اولویت نظارتی صداوسیما؛ ساماندهی قانون VOD ها؛ تنظیم قانون به روز شده اداره صداوسیما با تعامل رسانه ملی و قدردانی از عملکرد در خور سازمان صداوسیما در مدت همه‌گیری کرونا از محور‌های نظرات مطرح‌شده نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

بعد از سخنان نمایندگان، تعدادی از معاونان رسانه ملی به پرسش‌ها و ابهامات آن‌ها پاسخ دادند. در پایان، رئیس سازمان صداوسیما نیز ضمن جمع‌بندی نظرات نمایندگان مجلس به برخی سؤالات و ابهامات مطرح‌شده در جلسه پاسخ گفت.

اخبار مرتبط انتقاد رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صداوسیما به دلیل غیبت در جلسات ستاد انتقاد سعید لیلاز از صداوسیما و فیلترینگ: هیچ ملتی با تلگرام و اینستاگرام دین خود را از دست نداده است انتقاد باهنر از میرسلیم، فتاح و صداوسیما و کنایه وی به سعید حجاریان انتقاد عباس عبدی از وزارت بهداشت به دلیل همراهی با صداوسیما برای تبلیغ یک طب قرار است چه اتفاقی در صداوسیما رخ دهد؟ چرا صداوسیما به برنامه جدید عادل فردوسی‌ پور مجوز نداد؟ انتقاد علی مطهری از رفتار ناپسند صداوسیما با استاد شجریان مدیران جدید صداوسیما چه کسانی هستند؟ واکنش رسمی به خبر برکناری رییس صداوسیما عاقبت صداوسیما در انتظار اینترنت ایران است؟ انتقادات شدید اشرفی اصفهانی از پناهیان و گلایه وی از صداوسیما به دلیل عدم توجه به رحلت آیت الله صانعی چرا صداوسیما از پناهیان حمایت کرد؟/ واکنش پناهیان به اسنادی که علیه او منتشر شدند چه بود؟ واکنش عباس عبدی به انتقادات علم الهدی از اینترنت، تبلت و بودجه صداوسیما روایت انتقاد آمیز یک نماینده اصولگرا از عملکرد صداوسیما دورخیز عادل و مانعی به نام مجلس و صداوسیما/ برنامه جدید فردوسی‌پور و اسم اشتباهی‌اش!

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا فضای مجازی صداوسیما سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا کمیسیون فرهنگی مجلس سازمان صداوسیما رئیس رسانه ملی هجمه فرهنگی فضای مجازی برنامه ها هم افزایی علی عسکری رسانه ای شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم