Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید هاشمی رئیس بخش ثبت گواهی بذر و نهال مثمر مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم و جو گواهی تایید شده در این استان تولید شد و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.

او افزود: امسال علاوه بر بذر‌های گواهی شده افزون بر یکهزار و ۳۰۰ تن گندم مرغوب که برای کشت مورد تایید مرکز تحقیقات کشاورزی قرار دارد نیز در استان تولید و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۷۸ درصد کشت گندم در چهارمحال و بختیاری انجام شد

هاشمی اضافه کرد: پیمانکاران و کشاورزان برتر استان در امر تولید بذر‌های گواهی شده در سطح ۲۰ هکتار به تولید بذور گواهی شده مشغول هستند و مرکز تحقیقات کشاورزی استان در فرایند کاشت، داشت و برداشت با دقت بالا و رصد دفع آفات و مبارزه با علف‌های هرز نظارت کامل دارد.

او، ضریب نفوذ بذر‌های گواهی شده در کشاورزی در این استان ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: این درحالی است که میزان مصرف بذر گندم، جو و سیب زمینی گواهی شده مورد استفاده در سطح کشور حدود ۴۰ درصد است.

هاشمی همچنین از فعالیت پنج واحد نهال مثمر گواهی شده در شهرستان‌های سامان، لردگان و اردل خبر داد و تصریح کرد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نهال مثمر در این نهالستان‌های زیر پوشش مرکز تحقیقالت کشاورزی این استان تولید که حدود ۳۰۰ هزار نهال مصرف داخل و ۱۰۰ هزار نهال گواهی شده به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

او، از صدور مجوز احداث و تکمیل یک گلخانه گردوی پیوندی ۱۰ هزار اصله در شهرستان بروجن و یک واحد گلخانه کشت بافت گیاهی در نقنه این شهرستان خبر داد و افزود: امسال همچنین مجوز احداث یک واحد گلخانه کشت بافت در استان نیز از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی استان صادر شده است.

هاشمی از توزیع سالانه ۱۵۰ تا۲۰۰ تن بذر سیب‌زمینی گواهی شده خارجی بین کشاورزان گندمان، سفیددشت در شهرستان بروجن و کشاورزان روستای بارده شهرستان شهرکرد خبر داد و اضافه کرد: با توزیع این میزان بذر وارداتی سالانه ۴۰ هکتار زمین به زیر کشت بذر سیب‌زمینی می‌رود که از هر هکتار ۳۵ تا۴۰ تن بذر گواهی شده سیب‌زمینی تولید می‌‍شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهال مثمر بذر گندم و جو بذر های گواهی شده نهال مثمر مرکز تحقیقات کشاورزی گواهی شده سیب زمینی تن بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری

آفتاب‌‌نیوز :

چهارمحال و بختیاری با مساحتی حدود ۱۶۴۲۱ کیلومتر مربع، بیست و دومین استان ایران از نظر مساحت و یکی از استان‌های مناطق کوهستانی فلات مرکزی کشورمان است و از شمال و مشرق با اصفهان، از سمت غرب با خوزستان، از جنوب با کهگیلویه و بویراحمد و در شمال غربی با لرستان هم مرز و همسایه است.

زبان‌هایی که مردم این نقطه با آن صحبت می‌کنند فارسی، لری، بختیاری و ترکی است و شهرکرد مرکز این استان است که با ۲۰۶۶ متر ارتفاع مرتفع‌ترین مرکز استان کشورمان محسوب می‌شود.

در این استان میانگین ارتفاع حدود ۲۱۵۳ متر است و به همین علت چهارمحال و بختیاری به بام ایران معروف شده است.

شهرستان‌ها شهرکرد، بروجن، اردل، کیار، سامان، لردگان، فارسان، بن و کوهرنگ از شهر‌های این استان است.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری