Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت و ساماندهی مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه خبر داد.

احمد حمزه زاده در این خصوص اظهار کرد: احیای مجموعه تاریخی حسن پادشاه، نقطه‌ی عطفی در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل و معاونت میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مرمت مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه در راستای اهداف توسعه و احیا این مجموعه تاریخی به اتمام رسیده است، گفت: مرمت مسجد شرقی این مجموعه تاریخی با نظارت گروه فنی معاونت میراث فرهنگی و پایگاه جهانی بازار تبریز آغاز شده و پس از طی مراحل مرمتی و تأسیساتی، آماده بهره‌برداری و اقامه نماز برای نمازگزاران محترم است.

وی در ادامه به مراحل عملیات مرمتی انجام‌شده در این بخش از پروژه احیا مجموعه تاریخی حسن پادشاه اشاره کرد و گفت: در این بخش از پروژه، مراحلی از قبیل مرمت و استحکام‌بخشی پی و شالوده، مرمت دیوارها و طاق‌های آجری، اجرای ایزوله پشت‌بام، اجرای کف سازی با مصالح چوبی، ایجاد زیرساخت‌های تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی به‌صورت کامل انجام‌شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حمزه‌زاده ادامه داد: در راستای فراهم‌سازی امکانات لازم برای نمازگزاران عملیات ساخت آبدارخانه، وضوخانه و کفش کنی و ساخت پنج چشمه سرویس‌های بهداشتی مردانه و زنانه تکمیل شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت میدان حکومتی حسن پادشاه در تاریخ تبریز، این اداره کل احیا این مجموع تاریخی را اولویت کاری خود قرار داده و در تلاش است تا با فراهم‌سازی شرایط و امکانات لازم، علاوه بر احیا مسجد بزرگ این مجموعه، احیا میدان حکومتی حسن پادشاه را نیز به‌واسطه تجربه و نبوغ متخصصان حوزه مرمت و حفاظت محقق سازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی آذربايجان شرقي مرمت آثار تاریخی مجموعه تاریخی حسن پادشاه میراث فرهنگی مسجد شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد

بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌توانند از امروز به شکل اینترنتی بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد:  با توجه به استقبال و حضور پرشمار گردشگران از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، به ویژه در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی با هدف تسهیل تهیه بلیت، گردشگران می‌توانند از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آپ، تاپ، تفریحاتی و علاءالدین تراول اقدام به خرید اینترنتی بلیت موزه‌ها کنند. 

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه  در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت تا دیگر صف‌های طولانی شکل نگیرد.

یکی از ویژگی‌های خرید بلیت به شکل اینترنتی اطلاع از تعطیلی موزه‌ها هنگام خرید است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان