Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: به نظر می رسد با اعمال محدودیت ها طی دو تا سه روز اخیر، تعداد مراجعات بیماران به بیمارستان کمتر شده و به سمت شرایط پایدار در حرکت هستیم.

دکتر علی خانی‌دخت در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت فعلی بیمارستان امیرالمومنین به عنوان سانتر درمان کرونا در اراک بیان کرد: در حال حاضر در بخش عادی، ۱۴۰ بیمار و در بخش ویژه ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و خوشبختانه مشکل خاصی در خصوص تخت بستری در بیمارستان و اورژانس وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه طی یک هفته اخیر وضعیت بیمارستان به سمت شرایط پایدار در حرکت است، افزود: تا حدودی تعداد مراجعات و بستری بیماران مبتلا به کرونا نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است و به نظر می رسد که اعمال محدودیت ها طی دو تا سه هفته اخیر اثربخش بوده و بیمارستان تا حدی از حالت بحران و کمبود تخت بستری خارج شده است.

خانی دخت با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان امیرالمومنین توان و شرایط ارائه خدمت به مراجعان را دارد و به شکلی نیست که بیماران برای بستری به بیمارستانی دیگر منتقل شوند، گفت: از نظر تجهیزات و امکانات درمانی نیز چالش خاصی را در بیمارستان شاهد نیستیم، حدود سه ماه پیش با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یک دستگاه اکسیژن ساز برای مجموعه خریداری شد که ظرفیت تامین اکسیژن در دقیقه در این مرکز به ۲۴۰۰ لیتر رسید.

وی اضافه کرد: حدود سه تا چهار هفته پیش که با موجی از ابتلا روبرو شدیم، در تامین اکسیژن نیز به مشکل برخوردیم که در پی افزایش مصرف اکسیژن یک دستگاه ۶۰۰ لیتری اکسیژن ساز نیز تهیه شد و در حال حاضر میزان تامین اکسیژن در دقیقه ۳۲۰۰ لیتر است و در شرایط کنونی با توجه به تعداد بیماران بستری، فعلا به میزان بیشتر اکسیژن نیازی نیست.

رییس بیمارستان امیرالمومنین اراک در خصوص آمادگی های این مجموعه درمانی در صورت آغاز موج دیگری از ابتلا اظهار کرد: در شرایط کنونی به لحاظ تامین پزشک متخصص مشکلی در بیمارستان وجود ندارد ولی اگر درگیر پیک شویم مسلما کمبود خواهیم داشت، هر چند که به لحاظ زیرساختی یک بخش ۳۰ تخته در بیمارستان آماده است که به بهره برداری نرسیده است و به محض افزایش موارد ابتلا مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین یک بخش مگا ICU نیز با ۲۴ تخت ظرف یکی دو هفته دیگر افتتاح می شود که در زمان بحران کمبودی بروز نکند و در واقع سعی بر این است که آمادگی بیمارستان برای بار مراجعات بالا باشد.

وی افزود: در حال حاضر هر پزشک روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ بیمار را ویزیت می کند که مسلما بیشتر از استاندارد است، اما اگر تعداد مراجعات و بستری بالا رود مسلما افزایش ویزیت خارج از توان متخصصان و پزشکان خواهد بود، همچنین کادر پرستاری نیز با تمام توان در حال خدماتی دهی هستند، هرچند که هر ماه بین ۱۵ تا ۲۰ مورد ابتلا در بین پرستاران وجود دارد که با ابتلای به بیماری از چرخه درمان و خدمات رسانی خارج می شوند ولی تا این لحظه با مشکل حادی در بعد نیرو مواجه نبوده ایم.

خانی دخت با اشاره به تامین داروی مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، گفت: خوشبختانه در تامین دارو مشکلی وجود ندارد، هر چند که تا این لحظه داروی قطعی برای درمان کرونا شناسایی نشده است، اما داروهای تجویز شده برای پروسه درمان مانند رمدیسیور تامین است و کمبودی وجود ندارد و این دارو نیز در مراحل اولیه بیماری اثربخشی خود را برای بیماران نشان داده است.

رییس بیمارستان امیرالمومنین اراک با بیان اینکه این مرکز درمانی در واقع مرکز درمان بیماری قلب در استان مرکزی و حتی استان های همجوار است، افزود: تلاش مجموعه بر این است که از نظر خدمات رسانی در حوزه بیماری های قلبی مشکلی بروز نکند و با تعامل با بیمارستان امیرکبیر بیماران قلبی مدیریت می شوند و مشکلی وجود ندارد، اما در حال حاضر با تبدیل شدن بیمارستان به سانتر کرونا عملا بخش های جراحی و ارتوپدی تعطیل و خدمات رسانی در این حوزه به بیمارستان ولیعصر منتقل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بیمارستان امیرالمومنین اراك استانی اجتماعی استان مرکزی همه باهم علیه کرونا بیمارستان امیرالمومنین اراک حال حاضر وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند

آفتاب‌‌نیوز :

طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین دارو وجود ندارد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، در روز‌های اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

این گزارش خاطرنشان کرد: وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه (اینجا) با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته شده و و در مواردی که احتمال ترومبوز یا آمبولی عروقی بالا است مانند پس از جراحی قلب باز و سکته مغزی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند