Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در رابطه با تسهیلات ویژه این صندوق در ایام کرونا به مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، نیازمندان و خانواده های نیازمندان توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی عاشوری در نشست خبری خود با اشاره به عملکرد 8 ماهه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اظهار کرد: بنا بر بودجه سال 99 کمیته امداد و صندوق قرضه الحسنه امداد ولایت این صندوق موظف شده است که 3 هزار میلیارد تومان وام به نیازمندان، اقشار آسیب پذیر و مددجویان پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبار 3 هزار میلیارد تومان وام در 4 سرفصل از جمله ایجاد فرصت های شغلی به رقم 610 میلیارد تومان، وام های ضروری (کارگشایی) 1576 میلیارد تومان، کمک به تامین مسکن نیازمندان به مبلغ 564 میلیارد تومان و همچنین ودیعه مسکن نیازمندان 250 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ادامه داد: همچنین در هشت ماهه سال جاری صددرصد اعتبارات به استان ها پرداخته شده و تاکنون 2 هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام در 4 سرفصل اشاره شده به استان ها تخصیص یافته است. 

عاشوری افزود: در حوزه عملکردی در ارتباط با تسهیلات کارگشایی (وام ضروری) مبلغ 902 میلیارد تومان به تعداد 113 فقره وام، تسهیلات ودیعه مسکن نیازمندان به رقم 349 میلیارد تومان، بالغ بر 26 هزار فقره وام حوزه تامین مسکن و خرید مسکن برای افراد نیازمند 241 میلیارد تومان به تعداد 22 هزار و 747 نفر پرداخت شده است. 

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده در بخش ودیعه مسکن در سال جاری از 250 میلیارد تومان به 349 میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: این افزایش به دلیل شرایط خاص و افزایش بی رویه اجاره واحدهای مسکونی بوده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری اتفاق جدیدی از سوی این صندوق کلید خورده است که می توان به شهریه وام دانشجویی اشاره کرد که در این بخش 80 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و میزان وام پرداختی به هر یک از دانشجویان بین 5 تا 20 میلیون تومان پیش بینی شده است که تاکنون 8 میلیارد تومان از 80 میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت شده است. 

عاشوری ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در این زمینه برای هموطنان به ویژه نیازمندان و مددجویان به وجود آمد تمهیداتی نیز برای پرداخت وام به مددجویان بهزیستی و زندانیان در نظر گرفته شد که در این بخش نیز وام پرداختی به این دو گروه همانند مددجویان امداد صورت گرفته است. 

وی افزود: در ارتباط با وام کارگشایی و وام ضروری به خانواده زندانیان و همچنین مددجویان بهزیستی اعتباری دیده شد. به طوریکه برای خانواده زندانیان رقم 12 میلیارد تومان تحت عنوان وام کارگشایی پیش بینی شد همچنین 15 میلیارد تومان نیز برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در ارتباط با سرفصل ودیعه مسکن نیازمندان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز مبلغ 180 میلیارد تومان به عنوان ودیعه مسکن مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شد که 12 هزار و 173 فقره وام پرداخت شده است. همچنین 50 میلیارد تومان نیز تحت عنوان ودیعه مسکن برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده است. 

وی در ارتباط با جذب سپرده های مردمی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 98، 1700 میلیارد تومان جذب شده بود که در 8 ماهه گذشته و تا تاریخ سی ام آبان 99 این رقم به 2 هزار و 900 میلیارد و با افزایش 1200 میلیارد تومانی نسبت به سال 98 روبرو بوده و صددرصد از منابع این بخش برای وام نیازمندان و مددجویان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: صندوق ولایت کمیته امداد از سوی سه دستگاه نظارتی از جمله حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی تحت نظارت قرار گرفته است و خوشبختانه طی 3 سال اخیر توانسته گزارش مذکور را از سوی این دستگاه ها کسب کند.

وی در ادامه به احداث مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه ای درخصوص احداث 10 هزار واحد مسکونی در چند ماه گذشته منعقد شده بود که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش قیمت مصالح بودیم که مددجویان توانایی احداث واحدهای خود را نداشتند که در همین بخش اعتبار 83 میلیارد تومانی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام این افراد در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری این واحدها تکمیل شود ضمن اینکه این واحدها در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارند.

وی از مکاتبه و درخواست صندوق ولایت امداد برای افزایش سقف وام از 30 میلیون تومان به 70 میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فعلی این درخواست به بانک مرکزی داده شده است که امیدواریم با این مسئله موافقت کنند و شاهد افزایش وام کارگشایی تا سقف 70 میلیون تومان به مددجویان باشیم.

عاشوری ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات صندوق ولایت در سال جاری جذب سپرده های خرد مردمی است که امیدواریم اتفاق خوبی در این بخش صورت بگیرد و ماحصل آورده خوبی برای مددجویان شکل بگیرد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه فعالیت شعب صندوق ولایت امداد در ایام کرونا تعطیل نشده است گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا در هر استان محدودیت هایی برای فعالیت بانک ها در نظر گرفته شده است اما با توجه به اینکه دفاتر امداد در ایام کرونا فعال بودند بالتبع شعب آن نیز تعطیل نشده است و خدمات ارائه می کنند اما با هماهنگی حوزه خودکفایی و مددکاران مراجعات به شعب کنترل شده تا شاهد شلوغی در شعب نباشیم.

وی در پایان به مساعدت بنیاد مستضعفان در ارتباط با ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در این بخش بنیاد مستضعفان صد میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفت که با هم افزایی صندوق ولایت این رقم به 185 میلیارد تومان افزایش یافت که از این رقم تاکنون 180 میلیارد تومان پرداخت شده است. 

پوشش بیمه اجتماعی رایگان 300 هزار مددجوی کمیته امداد از امروز

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نظر گرفته شده مددجویان بهزیستی میلیارد تومان میلیارد تومان مسکن نیازمندان نظر گرفته شد پرداخت شده برای مددجویان ایام کرونا میلیون تومان صندوق ولایت کمیته امداد ودیعه مسکن سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر خانواری در استان نیست که واقعا نیاز به حمایت داشته باشد و تحت پوشش نباشد.

رضا طاهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جمعیت ۱۵۲ هزار نفری خانواده کمیته امداد در استان گفت: این تعداد مددجو در قالب ۷۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به گسترگی خدمات امداد، گفت: برخی تصور دارند که تنها خدمت کمیته امداد پرداخت مستمری است، درحالی که ۱۲۱ نوع خدمت شامل خدمات درمانی، تحصیلی، آموزشی، اشتغال، مسکن و ... به مددجویان ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از تصورات دیگری که در جامعه وجود دارد این است که عمده این هزینه‌ها از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین تامین می‌شود، خیرین سهم تقریبا ۱۵ درصدی در این زمینه دارند.

وی افزود: سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین جمع‌آوری شده و مابقی هزینه‌های صورت گرفته برای مددجویان از محل منابع دولتی، منابع کمیته امداد و تسهیلات قرض الحسنه و... تامین شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: سهم مردم و خیرین از هزینه کرد برای مددجویان  شاید خیلی باشد، اما همین کمک‌های اندک برکت داشته و گره گشای بسیاری از مشکلات مددجویان است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در حال حاضر ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار خیر بصورت ثابت درحوزه‌های مختلف با کمیته امداد همکاری کرده و یاری‌رسان مددجویان هستند.

وی در خصوص مبلغ مستمری مددجویان هم گفت: این مبلغ بر حسب جمعیت برای هر خانوار متفاوت است و در حال حاضر خانوار یک نفره یک میلیون تومان و خانواره پنج نفره و بیشتر ۳.۵ میلیون تومان در ماه مستمری دریافت می‌کند.

ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در سال جدید/ ۱۹۷۰ زن سرپرست خانوار بیمه شدند

طاهری گفت: این مبلغ مستمری در کنار کمک‌های بسیار دیگری است که به مددجویان ارائه می‌شود، بطور مثال سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان فرانشیز درمانی به ۴۱ هزار مددجو پرداخت کردیم. در بحث مسکن مددجویان هم ۳۳۰ واحد مسکونی اخیرا افتتاح کرده و امسال هم ساخت ۳۰۰ واحد دیگر را در دستور کار داریم. در بحث ودیعه مسکن نیز سال گذشته ۹۹ میلیارد تومان به ۲۲۰۰ نفر و در بحث کمک هزینه اجاره مسکن ۱۲ میلیارد تومان به ۲۸۰۰ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه تحصیل هم سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده و از دانشجویان تحت پوشش امداد حتی در مقطع دکترا هم حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در بحث تهیه اقلام ضروری مانند یخچال، تلویزیون و... هم خانوارها کمک دریافت می‌کنند و در این زمینه سال گذشته ۱۹۵۰ قلم کالا به ارزش هشت میلیارد تومان خریداری و در اختیار مددجویان قرار داده شد.

طاهری گفت: وام گره‌گشایی هم خدمت دیگر امداد است که مددجویان می‌توانند در مواقع اضطرار از آن استفاده کنند و در این زمینه هم سال گذشته ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۴ هزار مددجو پرداخت شده است.

طاهری گفت: در بحث جهیزیه هم خانوارهای مددجو حمایت می‌شوند و سال گذشته ۲۱۰۰ سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز به ارزش ۷۷ میلیارد تومان برای نوعروسان امداد خریداری و به آنها تحویل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از اهدای بسته‌های حمایتی معیشت ی به مادران باردار و شیرده که احتمال سوءتغذیه آنها وجود دارد خبر داد و افزود: در این زمینه سال گذشته ۱۲۰۰ مادر از این خدمات به ارزش چهار میلیارد تومان برخوردار شدند.

طاهری گفت: خدمت دیگر امداد برای مادران سرپرست خانوار است، بطوری که حق بیمه آنها پرداخت شده تا آنها بتوانند بعد از چندسال بازنشسته شده و حقوق دریافت کنند. در این زمینه تاکنون ۱۷۵۰ مادر سرپرست خانوار بیمه شده‌اند و سال گذشته ۹ میلیارد تومان حق بیمه آنها پرداخت شد تا بتوانند در آینده مستمری بگیر شوند.

طاهری درباره طرح اکرام ایتام با اشاره به حمایت خیرین از ایتام و فرزندان محسنین، گفت: هر یتیم ماهانه بطور میانگین یک میلیون تومان از محل کمک حامیان دریافت می‌کند. این مبلغ برای هر فرزند محسنین  ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است.

پشت نوبتی نداریم

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه «پشت نوبتی» در کمیته امداد استان نداریم، گفت: خوشبختانه تمام افراد واجد شرایط تحت حمایت امداد درآمده‌اند و در این زمینه پشت نوبتی نداریم.

وی افزود: امسال دو هزار خانوار جدید سهمیه گرفته‌ایم و هر خانواری که واقعا واجد شرایط باشد، تحت حمایت درآمده و محدودیتی در این زمینه نداریم.

طاهری در خصوص شرایط خانوارها برای برخورداری از حمایت‌های امداد نیز گفت: افرادی که جزو سه دهک پایین جامعه باشند، یا زن سرپرست خانوار بوده و یا توانایی اشتغال نداشته باشند و یا بیماری صعب‌العلاج داشته باشند و ... می‌توانند از حمایت‌های امداد برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما افرادی را در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم که به ظاهر خیلی فقیر بوده و مشغول تکدی‌گری هستند و بعضا مردم این موضوع را مطرح می‌کنند که چرا کمیته امداد این افراد را تحت پوشش نمی‌برد. واقعیت امر این است که برخی از این افراد به دلیل درآمد بالای تکدی‌گری به این کار روی آورده‌اند و حاضر نیستند این کار را کنار گذاشته و تحت پوشش قرار گیرند.

طاهری افزود: غالب این افراد درآمد بسیار بالایی از تکدی گری کسب می کنند و برای همین نمی خواهند آن را کنار بگذارند. اگر مردم به جای کمک به این افراد سودجو، از طریق نهادهایی مانند کمیته امداد اقدام کنند، قطعا کمک های آنها دست نیازمندان واقعی و آبرومند می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود