Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:09:48 GMT

مجلس بر قوانین مبهم حوزه سلامت خط بطلان کشید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۳۵۴۶

مجلس بر قوانین مبهم حوزه سلامت خط بطلان کشید

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، طاهر موهبتی معاون حقوقی  معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت بهداشت در نشست خبری آنلاین توضیح داد: یکی از دغدغه‌های جدی جمهوری اسلامی حقوق شهروندی است و در حوزه سلامت بالاترین سطح حقوق شهروندی را شاهد هستیم، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها که حقوق شهروندی را مورد تعدی قرار می‌دهد تعدد بخشنامه‌ها و قوانین بالادستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عدم اطلاع مردم از حقوق خود منجر می‌شود که مطالبه‌گری آنها کاهش پیدا کند و شاهد فساد اداری باشیم، در حوزه سلامت اقدامات خوبی را شاهد بودیم و اولین حرکت تدوین قانون سیاست‌های سلامت بود و حدود 12268 قانون طی سالهای اخیر در کشور به تصویب رسیده است که نشان دهنده حجم بالای قانونگذاری در کشور است.

موهبتی افزود: در برخی از کشورها که زمان قانونگذاری در آنها دو برابر ما است تعداد قوانین یک سوم کشور ایران است از همین رو تعدد قوانین منجر به فساد و تبعیض ناروا به صورت عامدانه یا غیر عامدانه می‌شود. تعداد احکام قانونی که در کشور صادر شده است حدود 43 هزار حکم قانونی است و 8700 حکم مربوط به حوزه سلامت است، همکاران ما در این مقطع توانستند همه این قوانین را بررسی کنند که از مجموع 8700 قانون حدود 4239 قانون معتبر بود و 4461 حکم موجود غیر معتبر بوده است که حقوق دانان به همین قوانین استناد می‌کردند که این موضوع منجر می‌شد در دادگاه احکام متفاوتی صادر شود و با مردم رفتار نابرابر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: 49 درصد این احکام اعتبار داشت و مجلس 700 حکم را از نظر موضوعی خارج کرد و به عبارت دیگر بر تمام برداشت‌هایی که از قوانین مبهم وجود داشت خط بطلان کشید.

ادامه دارد/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت وزارت بهداشت مجلس حقوق شهروندی طاهر موهبتی معاون حقوقی وزارت بهداشت حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد