Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سودان با نماینده امور پناهجویان سازمان ملل درباره شرایط انسانی پناهجویان اتیوپیایی در این کشور گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عمر قمر الدین، وزیر خارجه سودان در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور پناهجویان به بحث و گفتگو درباره شرایط دشوار پناهجویان اتیوپیایی در این کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارم نوامبر جاری درگیری‌های مسلحانه‌ای میان ارتش اتیوپی و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای در این اقلیم آغاز شدند.

مسؤولان سودان روز پنج‌شنبه اعلام کردند، تعداد پناهجویان اتیوپیایی که در نتیجه این درگیری مسلحانه به سمت سودان آمدند، به ۳۶ هزار تن رسیده است.

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: دو طرف شرایط انسانی دشوار پناهجویان اتیوپیایی در شرق سودان و نیز راه‌های همکاری دو طرف برای مهار بحران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این وزارتخانه در ادامه گزارش داد: مسؤول سازمان ملل گزارش مفصلی از شرایط انسانی دشوار پناهجویان اتیوپیایی در سودان که تعداد آنها روزانه به رو افزایش است، ارائه کرد.

در ادامه این بیانیه به نقل از نماینده سازمان ملل آمده است: کمیساریا تمام تلاش خود را می‌کند و به صورت بیست و چهار ساعته در تلاش برای اسکان آنها و فراهم کردن نیازهای اساسی‌شان است.

همچنین طبق بیانیه، در این دیدار کارهای مربوط به سفر آتی فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در اواخر نوامبر جاری بررسی شد.

کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل روز جمعه پیش‌بینی کرد، ظرف شش ماه آینده به دلیل درگیری‌های مسلحانه در اقلیم تیگرای، ۲۰۰ هزار نفر از اتیوپی به سودان پناهنده شوند.

جبهه مردمی آزادسازی تیگرای حدود سه دهه کنترل فضای سیاسی اتیوپی را در دست داشت تا اینکه آبی احمد در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین نخست وزیر اتیوپی تعیین شد.

سودان در مراکزی مرزی در منطقه "حمداییت" در استان کسلا و منطقه "روستای ۸" در استان القضارف میزبان پناهجویان اتیوپیایی است.

موج دوباره پناهجویان اتیوپایی در حالی آغاز شده که سودان خود از شرایط انسانی سختی در نتیجه درگیری، بحران اقتصادی، سیل‌های بی‌سابقه، حمله ملخ‌ها و نیز شیوع ویروس کرونا رنج می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان اتیوپی امور پناهجویان سازمان ملل شرایط انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس سازمان ملل در امور آوارگان روز گذشته گفت که حدود ۱۸۲ کارمند آنروا UNRWA در جریان بمباران اسرائیل در غزه کشته شده اند.

لازارینی با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ ساختمان آنروا آسیب دیده یا ویران شده است، خاطرنشان کرد که "بیشتر این اماکن برای پناه دادن به آوارگان بوده و بیش از ۴۰۰ آواره در این اماکن کشته شده اند. "

وی افزود: نگرانی‌های فزاینده در مورد حمله نظامی احتمالی به جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح، با نگرانی از تخلیه در صورت عدم توافق در این هفته وجود دارد.

او نوشت: «هنوز از مردم خواسته نشده است که رفح را تخلیه کنند. اما این احساس وجود دارد که اگر در این هفته توافق آتش بس حاصل نشود، ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد.

رئیس این آژانس سازمان ملل متحد تاکید کرد که کاروان‌های کمک رسانی در غزه با مشکلاتی روبرو هستند و نگرانی در مورد ساکنان غزه بازداشت شده در اسرائیل وجود دارد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «موشه اربیل» وزیر امور داخلی این رژیم تصمیم گرفت مانع از صدور ویزا برای «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و بازدید او از نوار غزه شود.

لازارینی پیش از این تاکید کرده بود، «اسرائیل» تا این لحظه تخلیه رفح از غیرنظامیان را خواستار نشده و در صورتی که این هفته توافقی حاصل نشود، نگرانی گسترده‌ای از حمله نظامی در غزه وجود دارد.

لازارینی مارس گذشته نیز پس از کنفرانس مطبوعاتی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر اعلام کرد، در حالی که در شمال نوار غزه خطر قریب الوقوع بروز قحطی وجود دارد، تل‌آویو مانع از عبور او به مقصد نوار غزه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات