Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:18:12 GMT

برزیل آماده خرید واکسن کرونا از روسیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۳۹۹۷

برزیل آماده خرید واکسن کرونا از روسیه می‌شود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی تاس امروز دوشنبه به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت برزیل تایید کرد که نامه های مشابهی با شرکت های آمریکایی و اروپایی و آلمانی فایرز  و مدرنا،  جانسن کیلاگ و بیوتک امضا خواهد شد.

این گزارش افزود: هفته پیش مقامات مراقبت های بهداشتی برزیل با نمایندگانی از شرکت های سازنده واکسن برای گفت و گو درباره «جزییات فنی تولید واکسن، مسائل ایمنی و میزان تاثیرگذاری آن و ابعاد لجستیکی مربوط به انتقال آن» دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، وزارت بهداشت برزیل توافقنامه هایی را با این شرکت ها امضا خواهذ کرد که هیچ نوع تعهد حقوقی را تحمیل نمی کند و به این کشور اجازه می دهد مطابق با برنامه پیشنهادی تحویل واکسن ها  و بعد از تکمیل پروتکل ها، دوزهایی از واکسن را در آینده  خریداری کند.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرده مطابق با قراردادهای امضا شده، برزیل قرار است تقریبا ۱۴۳ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کند که امکان استفاده از آن برای واکسیناسیون یک سوم از جمعیت این کشور وجود دارد. ۱۱۰ میلیون دوز واکسن هم قرار است در سال ۲۰۲۱ در پلتفورم موسسه تحقیقاتی فیوکروز برزیل تولید شود. این وزارتخانه آزمایشات بالینی ۲۷۰ واکسن در ایالت های مختلف را تحت نظر دارد.

در این کشور تاکنون، آژانس نظارت بر سلامت ملی آزمایشات بالینی، چهار واکسن کووید را تایید کرده است. بعلاوه شرکت برزیلی یونیائو نیز مجموعه مدارکی را برای ثبت واکسن روسی در آژانس نظارت بر سلامت ملی ارسال کرده است.  

تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر در برزیل به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند. شمار فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بر اساس آخرین آمار ۱۶۹ هزار و ۱۶ نفر است.

نخست ابتلا به ویروس کرونا در اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر»  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ ابان ماه اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

 شرکت مدرنای آمریکا نیز روز دوشنبه ۲۵آبان ماه اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه واکسن کرونا برزیل پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه واکسن کرونا برزیل ویروس کرونا روسیه واکسن کرونا برزیل اخبار کنکور واکسن کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت عمران صدرا از کمبود مدرسه در این شهر خبر داد و گفت: این شهر دارای ۲۲ هزار دانش‌آموز است اما به دلیل کمبود مدرسه، اجباراً ۹ هزار دانش‌آموز در شیراز تحصیل می‌کنند. شهر جدید صدرا هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام ۲۰ هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت است، پیش‌بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق ۴۰۰ هزار نفر برسد.

نشست بررسی مسایل و مشکلات شهر صدرا با ریاست لطف‌الله شیبانی، فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آن‌ها مستلزم یک تلاش جهادی و هم‌افزایی همگانی است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش و ورزش است، افزود: هم‌اکنون ۲۲ هزار دانش‌آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش‌آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضاهای آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم اما همچنان این شهر با کمبود ۱۷ مدرسه رو به‌رو است.

وی بیان کرد: عقب‌ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آن‌ها برطرف خواهد  شد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه ۲۲ اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت آمادگی دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیرساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه‌ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه‌ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده ‌است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده ۱۰ و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، آماده آسفالت است اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده است و مهم‌ترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد، در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.

وی ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از ۸ همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار ۳۶ سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود، قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد از سهم ۳ درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می ‌ند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن آموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

همچنین بنا شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد