Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:09:51 GMT

بخشی از اثر هنری «بنکسی» ناپدید شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۴۳۸۳

بخشی از اثر هنری «بنکسی» ناپدید شد

دوچرخه‌ای که در نزدیکی اثر جدید «بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهور قرار داشت ناپدید شده و حالا جدیدترین اثر این هنرمند ناقص شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، دوچرخه‎‌ای با یک چرخ که در کنار نقاشی دیواری جدید «بنکسی» در شهر «ناتینگهام» واقع در انگلستان قرار داشت، اکنون ناپدید شده است.

نقاشی دیواری جدید «بنکسی» دخترکی را در حال بازی با یک لاستیک دوچرخه در کنار یک دوچرخه واقعی که فقط یک لاستیک داشت، نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بنکسی» که همواره با انتشار تصویری از جدیدترین آثارش در اینستاگرام اصالت آثارش را تایید می‌کند، مدتی پس از خلق این اثر هنری تصویری از آن را در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود.

پس از تایید اصالت این اثر، این نقاشی دیواری بازدیدکنندگانی هم داشت.

یکی از همین بازدیدکنندگان که یک معلم دبستان است روز گذشته متوجه ناپدید شدن این دوچرخه شده بود.

کمی پس از تایید اصالت این اثر، شورای شهر «ناتینگهام» برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از صفحه شفاف پلاستیکی به عنوان پوششی برای نقاشی دیواری استفاده کردند، اما با این حال وندال‌ها دو بار با استفاده از اسپری رنگ این اثر را هدف قرار دادند.

در زمان رونمایی اولیه از این اثر، برخی از شهروندان این شهر معتقد بودند این اثر اشاره‌ای به کارخانه دوچرخه‌سازی مشهور این شهر است.

یکی از شهروندان این شهر معتقد است سرقت این دوچرخه نه‌تنها بی‌احترامی به هنرمند اثر بلکه بی‌احترامی به تمام شهروندان شهر است.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهوری است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت‌های چشمگیر فروخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنکسی وندالیسم اثر هنری نقاشی دیواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، آئین رونمایی از سردیس استاد محمدصادق سیف پدر خوشنویسی خرم‌آباد روز یکشنبه در مراسم یادمان این هنرمند برجسته خوشنویسی لرستان برگزار شد.

زنده‌یاد «محمدصادق سیف» متولد ۱۳۱۴ در خرم‌آباد و از نخستین موسسان انجمن خوشنویسان خرم‌آباد و از شخصیت‌ها و مشاهیر فرهنگی لرستان به شمار می‌رفت که ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ پس از طی یک دوره بیماری در ۸۸ سالگی درگذشت.

این سردیس اثر هنرمند مجسمه‌ساز لرستانی حمید دریکوند است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد نصب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900659

دیگر خبرها

  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد