Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، استاندار البرز در بازدید اخیر خود از جاده هشتگرد به طالقان از افتتاح این پروژه در دی ماه سال جاری خبر داد و این در حالی است که ابهامات جدی در مورد تکمیل این پروژه و ملاحظات ایمنی آن وجود دارد.

وزیر راه و شهر سازی سال گذشته برای بازدید و بررسی این طرح به هشتگرد آمد و بر اساس اطلاعاتی که در اختیار وزیر قرار گرفته بود تصور اتمام پروژه و طی شدن قدم های آخر برای بهره‌برداری را داشت اما با بازدید میدانی از پروژه متوجه اشکالات ایمنی و زیرساختی طرح شد و به صراحت در مورد آماده نبودن راه و عدم امکان افتتاح آن  سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیلم | اظهارات وزیر راه وشهرسازی در بازدید از راه طالقان - هشتگرد

قطعا نقش مدیریت اجرایی استان در انتقال اطلاعات اشتباه به وزیر غیر قابل انکار است؛ اگر چه کاسه کوسه سر مدیر کل راه و شهرسازی شکست و راه افتتاح نشد و اینبار هم مثل 22 سال گذشته افتتاح طرح به موعد دیگری( هفته دولت) موکول شد.

شهریور هم فرارسید اما خبری از افتتاح نبود چراکه رانش جاده و نبود استاندارد لازم نیازمند اقدامات جدی تری بود و افتتاح میسر نشد.

هفته گذشته استاندار البرز از محل پروژه بازدید کرد تا پیشرفت پروژه و زمان احتمالی افتتاح را به وزیر اطلاع دهد باز هم در میدان عمل اتفاق خاصی نیوفتاده و ایمنی راه هنوز مورد سوال است. در زمین هایی که احتمال رانش وجود دارد استفاده از نیوجرسی ایمن تر است اما به دلیل مبالغ  بالایی که پیمانکاران برای دولت فاکتور می کنند تمایل به نصب گاردریل در راه ها بیشتر است و در این پروژه هم از گاردریل استفاده شده است که همین امر اعتراض استاندار را در پی داشت.

از دیگر مشکلات پروژه اینکه رمپ جاده که محل ورودی و خروجی جاده است رفع معارض نشده اما تا چشم کار می‌کند ساخت و ساز غیرمجاز اعم از مسکونی و  تجاری دیده می‌شود تا در آینده که جاده بدان جا رسید محل کسب شود.  این مسیر به تعداد بسیار زیادی معارض دارد. جاده فشند هم که جاده غیر استاندارد و قدیمی است باید به جاده طالقان متصل شود و بار ترافیک جاده را به دوش بکشد و مردم فشند نسبت به موضوع گلایه های جدی دارند.

با وجود این مسائل دلیل اصرار استاندار البرز برای افتتاح پروژه در دی ماه  آن هم با وجود اینکه اتفاق خاصی از نظر ارتقاء ایمنی جاده صورت نگرفته و هنوز ابهاماتی برای کارشناسان در این موضوع وجود دارد چیست؟

آیا اصرار دولت برای افتتاح پروژه مترو هشتگرد در حالی که هنوز به صورت کامل تکمیل نشده بود و برای تکمیل سیگنالینگ خود نیاز به 400 میلیارد تومان دیگر داشت نتیجه مطلوبی برای مردم در پی داشت که جاده طالقان هشتگردرا هم به همین سرنوشت مبتلا شود؟

افتتاح جاده در زمستان به صلاح نیست 

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی استان البرز، امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در ساوجبلاغ، در رابطه با افتتاح پروژه‌های که قبل از تکمیل افتتاح می‌شوند، گفت: در اینکه این پروژه طولانی مدت باید به سرانجام برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند بحثی وجود ندارد اما باید تمام نکات ایمنی پروژه لحاظ شود و به بهانه چندماه زودتر یا دیرتر شدن پروژه نباید از نکات ایمنی چشم پوشی کرد.

حدادی با اشاره به اینکه در رابطه با اجرای ایمنی پروژه به مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تذکر داده ایم، اظهار کرد: اگر فرض را بر این هم بگذاریم که ایمنی راه تامین  شده است  بارگذاری این مسیر در زمستان به صلاح نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پروژه باید از لحاظ فنی به تأیید برسد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم، ادامه داد: در رابطه با ایجاد تونل برای این پروژه باید ابعاد مختلف بررسی شود و سپس تصمیم گیری صورت گیرد؛ همچنین با توجه به شروع فصل سرما و آغاز بارش برف بهتر است پروژه بعد از عید تکمیل شود.

وی در بخش دیگری به اجرای پروژه مترو اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به تکمیل نبودن پروژه مترو در زمان افتتاح، مخالف آن بودم چون هنوز پروژه تکمیل نشده بود.

نماینده مجلس در پایان ضمن اشاره به توجه ویژه از پروژه راه طالقان، گفت: هفته آینده با کارشناسان مربوطه از روند اجرایی پروژه بازدیدی خواهیم داشت و مسائل فنی را به شکل میدانی بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: راه طالقان هشتگرد استاندار البرز علی حدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

به گزارش ایسنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده را به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه سال جاری منوط کرد. 

مالک رحمتی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده‌ایم، افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد فوق الذکر به بهره برداری برسد. 

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

جاده فعلی ایلخچی در مسیر تبریزـ آذرشهر  با ۵۲ هزار تردد خودرویی در شبانه‌روز پرترددترین محور ارتباطی استان بعد از آزاد راه شهید کسایی است.

با توجه به موقعیت شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استان‌های آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانه‌ها از جمله شهرک‌های صنعتی موجود در منطقه، ترافیک فزاینده بین شهری در مسیر تبریز ـ آذرشهر را افزایش داده و در شهر ایلخچی ایجاد گره ترافیکی سنگینی را در طول شبانه روز موجب می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان