Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، فرهاد قائمیان در ادامه نوشت: داوری این امکان را می‌دهد که در معرض تماشای تجربه گری‌های جسورانه جوانان قرار بگیرم، استادی هنرمندان باسابقه را ببینم و از آنها بیاموزم. بخش مهمی از داوری برای من لذت بردن از عرضه هنر است، جشنواره‌ها ویترینی هستند تا هنرمندان و عیار هنرشان مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آسمان هنر تئاتر و سینما با وجود همه مشکلات، همچنان نقاطی روشن و پرفروغ دیده می‌شود و امید را در قلب ما که به این هنرها عشق می‌ورزیم زنده نگه می‌دارد. داوری با وجود همه لذت‌ها، عرصه‌ای دشوار و پر خطر است. به همین دلیل بسیاری از بزرگان از پذیرفتن آن پرهیز می‌کنند و خود را در چنین مخاطره‌ای قرار نمی‌دهند. محک زدن نتیجه تلاش همکارانی که تجربه‌های مشترک و خاطرات فراوان از آنها داریم ممکن است سو تفاهم‌هایی به وجود بیاورد که دلنشین و دلپذیر نیست. اما اگر هیچ سینماگری، هیچ هنرمندی و هیچ صاحب فکری داوری رویداد یا جشنواره‌ای را نپذیرد، رقابت معنایش را از دست می‌دهد. وقتی رقابت حرفه‌ای از بین برود، شور و شوق و انگیزه برای بهتر شدن و بالا رفتن رنگ می‌بازد. جوان‌ها الگویی ندارند تا رویاهایشان را بر اساس آن تصویرسازی کنند و بزرگان، محفلی برای تحسین شدن و قدر دیدن نخواهند داشت. تجربه‌ها، الکن باقی می‌مانند، تحلیل و تفسیر نمی‌شوند و به دیگران انتقال نمی‌یابند. هر جشنواره و گردهمایی هنری، فرهنگی جدا از اهداف و رسالت‌هایش، بستری است برای قدردانی از اصحاب هنر، اندیشه و فرهنگ. همه آن شکوه و جلال، همه آن جایزه‌ها، صف‌های طویل و شور و شوقی که فضای جشنواره‌ها را می‌سازند ما را به یاد بزرگان عرصه هنر و فرهنگ و اساتیدی می‌اندازند که پیش از ما تلاش کرده‌اند و در این دریای وسیع پا گذاشته‌اند. اگر نسل امروز، گذشته خود و چهره‌های درخشانش را نشناسد، چگونه فردایش را بسازد؟
داوری بخشی از این زنجیره است، هر داور و هر هیات داوری خروجی دارد که ممکن است مخالفان و موافقانی داشته باشد، اما مهم این است که رقابت زنده است و این نیروی پیشبرنده و موثر، فضای فرهنگی ما را پویا می‌کند. حتی اگر به عنوان داور با چالش‌هایی مواجه شوید، برای ادامه این مسیر و برای رونق عرصه فرهنگ و هنر، نمی‌توانید از آن عقب نشینی کنید. داوری در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، بخشی از مجموعه داوری‌هایی بود که امسال تجربه کردم. مانند همه آنها از این تجربه لذت بردم و خوشحالم که این فرصت به دست آمد تا آثار سینماگرانی را که زیر عنوان «سینمای مقاومت» گرد آمده‌اند ببینم و در جمع داوران این رویداد باشم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فرهاد قائمیان داور سینمای مقاومت فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • سفر دشوار سایپا برای بازی جام حذفی
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد