Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@12:37:40 GMT

محبوب‌ترین بانک مرکزی جهان در توییتر

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۵۳۲۷

ساعت24-بانک مرکزی هند تنها بانک مرکزی بزرگ جهان است که در توییتر به رقم یک میلیون هوادار دست پیدا کرد.

شاکتیکانتا داس، رییس بانک مرکزی هند در توییتی اعلام کرد حساب توییتری RBI@ روز یکشنبه به مرز یک میلیون هوادار رسید که بالاتر از حدود ۸۹۲ هزار هوادار در ژوئن است. در مقابل بانک مرکزی آمریکا حدود ۶۷۸ هزار هوادار، بانک مرکزی اروپا ۵۹۱ هزار هوادار و بانک مرکزی انگلیس بالای ۳۱۷ هزار هوادار در توییتر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داس از زمان شیوع ویروس کرونا، کنفرانسهای مطبوعاتی را به صورت مجازی از طریق کانال یوتیوب بانک مرکزی هند و حساب رسمی در توییتر برگزار کرده و این کانال ارتباطی را در میان سرمایه گذاران و عموم مردم متداول کرده است.

بانک مرکزی هند اخیرا حساب توییتری دوم RBIsays@ و یک صفحه فیس بوک با همین نام را راه اندازی کرده تا به انتشار گسترده پیامهای آگاهی رسان برای عموم مردم و ترویج پرداختهای دیجیتالی کمک کند. همچنین از آمیتا باچان، هنرپیشه معروف بالیوددی برای کمک به گسترش سواد مالی در میان مردم کمک گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گزارش گلوبال فیندکس ریپورت نشان می دهد حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان هندی در حال حاضر حساب بانکی دارند که این رقم در مقایسه با حدود ۵۳ درصد در سال ۲۰۱۴ رشد داشته است. اگرچه از زمان شیوع همه گیری ویروس کرونا، مبادلات دیجیتالی افزایش پیدا کرده است اما همچنان آگاه عمومی و سواد دیجیتالی در هند ضعیف مانده و به موارد رو به رشد کلاهبرداری منجر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بانک مرکزی هند هزار هوادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند

بانک مرکزی اعلام کرد: از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درباره آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها در موضوع نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه امسال از تعداد یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد ۴۱۱ هزار و ۶۰ نفر تا تاریخ یادشده به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات موصوف مراجعه نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی که جهت اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند، تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۰۸ نفر (در حدود ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان) بنا به دلایل مندرج در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک مورد نیاز، نداشتن وثایق قابل قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و غیره، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف هستند.

حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مدنظر به تعداد ۶۲۴،۴۶۸ نفر و به مبلغ ۱،۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

کد خبر 750821

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی