Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پزشکی ایفمارک گفت: وقفه‌هایی که در دو نیمه مسابقات فوتبال باشگاهی ایران انجام می شود کولینگ برک نیست بلکه کووید برک است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، زهره هراتیان، مدیر پزشکی ایفمارک درباره انتقادهایی که به انجام توقف بازی (دو وقفه در دقایق ۳۵ و ۷۰ ) در جریان مسابقات لیگ برتر انجام می شود اظهار کرد: با توجه به این‌که بیماری کووید ۱۹ پدیده جدیدی در دنیاست و عوارض دقیق ویروس کرونا و این بیماری را روی بدن بازیکنان نمی‌دانیم تصمیم گرفته شد که وقفه‌هایی مثل کولینگ برک با نام کووید برک اجرا شود و به همین دلیل در دقایق ۳۰ و ۷۵ مسابقه داور برای نوشیدن آب به بازیکنان دو تیم و پایین آمدن دمای مرکزی استراحت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کووید برک از اواخر فصل گذشته در فوتبال ایران انجام شد و پیش از آن هم در فوتبال باشگاهی اسپانیا اجرا شده است.

مدیر پزشکی ایفمارک ادامه داد: در حال حاضر نیز در ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال در مورد اجرای کووید برک در فصل سرما بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد و البته بازخورد این کووید برک را از پزشکان تیم‌ها، بازیکنان و مربیان خواهیم داشت و سپس در مورد اینکه ادامه یابد یا نه تصمیم قطعی گرفته می‌شود. البته اجرای کووید برک در راستای  کاهش آسیب به بدن  فوتبالیست‌ها بوده زیرا تضعیف سیستم ایمنی یکی از عوامل ابتلا به بیماری کووید است و ما به عنوان بدنه حافظ سلامت بازیکنان از همه ابزارهای موجود جهت حفظ ایمنی بدن بازیکنان استفاده کردیم.

او اضافه کرد: قانون کولینگ برک نیز به این دلیل اجرا شد که بازیکنان در گرمای زیاد تمرکز و بازدهی‌شان کم می شد و احتمال آسیب دیدگی‌شان افزایش پیدا می‌کرد. اکنون با توجه به سرد شدن هوا احتمال دارد بعد از بحث در ستاد مقابله با کرونا در فوتبال قانون کووید برک هم لغو شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکتر زهره هراتیان ليگ برتر فوتبال ایران کولینگ برک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر

به گزارش "ورزش‌ سه"، روابط عمومی باشگاه گل‌گهر اینطور به محتوای مراسمی که امروز در ورزشگاه اختصاصی آنها در سیرجان برگزار شده، پرداخته است: «طی مراسمی در باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر و با حضور اعضای انجمن اهدای عضو ایران، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه، کادرفنی و بازیکنان تیم، این باشگاه به عنوان اولین حامی و سفیر اهدای عضو در میان باشگاه‌های فوتبال کشور معرفی گردید.» 

در مراسم امروز علاوه بر اعضای انجمن اهدای عضو ایران، شاهد حضور بازیکنان و کادر فنی تیم هم هستیم. همچنین اسفندیارپور، مدیرعامل باشگاه، در این گردهمایی برای دقایقی صحبت کرد و سایر اعضای هیئت مدیره باشگاه و کارخانه گل گهر هم حضور داشتند.

گل‌گهر پس از پیروزی در مسابقات جام حذفی این روزها با روحیه بیشتری ادامه مسابقات لیگ برتر و همین‌طور رقابت‌های جام حذفی را دنبال می‌کند و حالا بازیکنان و سایر اعضای باشگاه نیز در اقدامی خیرخواهانه بادریافت کارت اهدای عضو، پس از پایان زندگی به افراد دیگر زندگی خواهند بخشید.

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • تلاش می کنیم نفت در لیگ ماندگار شود/ هوادار تیم خوبی است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • دو بازیکن خارجی در سبد خرید تابستانی پرسپولیس
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است