Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، بعد از تخریب خانه بانوی بندرعباسی توسط شهرداری، گروه جهادی نورالرضا به منظور ساخت خانه جدیدی برای این خانواده اعلام آمادگی کرد. سپس گروه‌های جهادی و موسسه خیریه حضرت رقیه (س) نیز در دست در دست گروه نورالرضا دادند و برای ساخت خانه‌های تخریب شده دیگر هم‌قسم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روزی است اعضای گروه های جهادی برای مذاکره با مسئولین استانی و برآورد اولیه تعداد خانواده‌ها و منابع مالی و تجهیزات لازم در بندرعباس هستند.

محمود مدینه‌نگاه، مسئول گروه جهادی نورالرضا(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با ارائه اولین گزارش از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: جلسه‌ای با مسئولین شهرستانی و استانی در استانداری برگزار شد که الحمدلله منجر به یک تفاهم‌نامه فی مابین شد. براساس این تفاهم نامه بنا شد اداره مسکن و شهرسازی استان با معرفی بسیج سازندگی زمین برای خانواده‌های نیازمند این منطقه اختصاص دهد و گروه‌های جهادی نیز متولی ساخت خانه آن‌ها شوند.

وی افزود: بر این اساس برای بانوی بندرعباسی که فیلم تخریب خانه‌اش در فضای مجازی منتشر شد و سه خانواده دیگر که از اولویت بیشتری با توجه به مشکلات برخوردار هستند، در مرحله اول زمین ۲۰۰ متری اختصاص پیدا کند و گروه‌های جهادی نیز برای آن‌ها خانه ۵۰ متری برای آن‌ها ایجاد کنند.

مدینه‌نگاه تصریح کرد: روند ساخت این خانه‌ها نیز به این صورت است که گروه‌های جهادی تهران و دیگر شهرها منابع مالی و تجهیزات احتمالی را که موجود نباشد، فراهم می‌کنند و گروه‌های جهادی استان هرمزگان نیز متولی ساخت می‌شوند. گروه جهادی نورالرضا نیز به عنوان ناظر روی ساخت نظارت می‌کند. از سوی دیگر موسسه حضرت رقیه (س) نیز بحث تجهیز و تهیه لوازم خانگی این چهار خانه را انجام خواهد داد.

مسئول گروه جهادی نورالرضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دیگر که از مشکل مشابه رنج می‌برند به مرور زمان با معرفی بسیج سازندگی زمین توسط مسکن و شهرسازی اختصاص پیدا می‌کند و ساخت خانه را انجام خواهیم داد. این تفاهم‌نامه مشکلات نیازمندان منطقه را به صورت ریشه‌ای برطرف کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه جهادی نورالرضا بندرعباس موسسه خیریه حضرت رقیه گروه جهادی نورالرضا گروه های جهادی ساخت خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران