Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در حالی که طی روزهای گذشته شاهد تاخیر در اجرای بسته حمایت اقتصادی در آمریکا و افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان هستیم، اما بورس‌های آسیایی امروز روند خوبی را تجربه کردند. درواقع سهامداران معاملات خود را به امید عرضه واکسن کرونا و تاثیر آن بر بهبود هرچه سریع‌تر اوضاع اقتصادی کشورها انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ساعات اولیه بورس‌های اروپایی هم شاهد تحرکات خوبی بودیم به گونه‌ای که معاملات آتی شاخص یورو اسکاتز50، 0.29 درصد رشد کرد و معاملات آتی بورس آلمان هم 0,26 درصد مثبت شد.

دلیل امیدواری سهامداران نسبت به واکسن کرونا این است که شب گذشته یک مقام بلندپایه آمریکایی گفت که به احتمال زیاد توزیع واکسن کرونا از اواسط ماه دسامبر یعنی حدود سه هفته دیگر آغاز شود. تا ساعات پایانی شب گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 12 میلیون نفر گذشت و بیش از 255 هزار نفر نیز به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا ـ اقیانوسیه خارج از  ژاپن در معاملات امروز 0.71 درصد رشد کرد و از رکوردی که روز جمعه ثبت کرده بود نیز پیشی گرفت. بورس کره 1.83 درصد بالا رفت و بورس استرالیا هم  0.34 درصد مثبت شد. شاخص شرکت‌های پرطرفدار چینی نیز 1.54 درصد در معاملات امروز بالا رفت. 

در حالی که در معاملات روز جمعه تعویق اجرای بسته‌های کمک اقتصادی در آمریکا از یک سو و بالا رفتن جدی تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از سوی دیگر بورس این کشور را منفی کرد، اما معاملات آتی S&P500 وال استریت در بازارهای آسیایی امروز 0.27 درصد مثبت شد. باز هم شاخص ارزش دلار هم پایین آمد به 92.25 واحد رسید. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد بورس معاملات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص

کاهش روز افزون ارزش معاملات و منفی های پی در پی بازار سرمایه در این هفته نشان از وضعیت کاملا رکودی این بازار دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را هم مطابق روز های گذشته این هفته، در وضعیتی کاملا رکودی به پایان رساند. همچنین  ارزش معاملات و همچنین تابلوی سرخ اکثر نمادهای بازار بر این بازار نشانگر وضعیت نامطلوب بازار در این روزها دارد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 12 هزار واحدی به 2 میلیون و 219 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 3400 واحدی به ارتفاع 737 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «هرمز» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «ثفارس» و «خودرو» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «فن افزار» و «توسن» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 103 نماد در محدوده مثبت و 344 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 132 نماد در محدوده مثبت و 210 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • شاخص بورس امروز ۱۹ اردیبهشت/افت ۱۲۳۲۸.۶۱ واحدی
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار