Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:16:07 GMT

خاجی به فیصل مقداد و بشار الجعفری تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۷۴۶۶

خاجی به فیصل مقداد و بشار الجعفری تبریک گفت

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با ارسال پیامی انتصاب «فیصل مقداد» را به سمت وزیر امور خارجه سوریه تبریک گفت.

وی در پیام دیگری، انتصاب «بشار الجعفری» قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه را به وی تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این پیام‌ها اراده جمهوری اسلامی ایران جهت تعمیق روابط و همکاری‌های فیمابین با سوریه را یادآور شد. 

خاجی همچنین بر همکاری بر دو کشور برای تقویت صلح و ثبات در این کشور تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته در احکامی جداگانه، فیصل مقداد را به عنوان وزیر امور خارجه، بشار الجعفری را معاون او و بسام صباغ را نیز به عنوان سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تعیین کرد.

فیصل مقداد در سال ۱۹۹۵ به هیات دائمی سوریه در سازمان ملل متحد رفت و در آنجا در کمیته‌های مختلف این سازمان فعالیت کرد و در بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی به نمایندگی از سوریه حضور داشت. 

وی در سال ۲۰۰۳ به سمت سفیر و نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل منصوب شد و به این ماموریت تا سال ۲۰۰۶ ادامه داد تا اینکه در همین سال با انتخاب ولید المعلم به عنوان وزیر امور خارجه سوریه و برکناری عبدالحلیم خدام، به عنوان معاون وزیر امور خارجه سوریه برگزیده شد. 

ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور ۲۶ آبان ماه درگذشت.

وی از سال ۲۰۰۶ تصدی وزارت امور خارجه سوریه را برعهده داشت.

المعلم ۷۹ ساله همچنین به مدت ۱۰ سال سفیر سوریه در آمریکا بود.

بشار الجعفری هم که به سمت معاون وزیر امور خارجه سوریه منصوب شده از سال ۲۰۰۶ تاکنون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بود.

الجعفری فعالیت خود را در وزارت امور خارجه از سال ۱۹۸۰ آغاز کرد. وی در سال‌های ۱۹۹۷-۱۹۹۸ در سفارت سوریه در فرانسه مشغول به کار بود.

وی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ نیز کاردار سفارت سوریه در اندونزی بود.

برچسب‌ها سوریه فیصل مقداد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه فیصل مقداد ایران سوریه فیصل مقداد ایران اخبار کنکور وزیر امور خارجه سوریه سازمان ملل بشار الجعفری فیصل مقداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی