Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم، دکتر رضا منتظر در گفت‌‌وگو با بیان این‌‌که هرچه سایز مرغ کمتر باشد، سالم‌‌تر خواهد بود، اظهار کرد: هرچه مرغ سایز کمتری داشته باشد سن کمتری دارد و کمتر از آنتی‌‌بیوتیک‌‌ها برای پرورش آن استفاده شده است.

وی با اشاره به هفته آگاه‌‌سازی نسبت به "آنتی‌‌میکروبیال" افزود: تأکید ما در طب سنتی این است که مرغ، جزو گوشت‌‌های خوب نیست و الآن نیز به‌دلیل آنتی‌‌بیوتیکی که در غذای این مرغ‌‌ها استفاده می‌‌شود، به عموم مردم توصیه می‌کنیم کمتر از گوشت مرغ استفاده کنند و به‌جای آن از گوشت پرنده‌‌هایی استفاده شود که پرواز می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظر ادامه داد: بین بیماران مراجعه‌کننده به مطب دیده می‌‌شود زنانی که بیش از حد از مرغ استفاده می‌‌کنند، دچار مشکلات هورمونی مانند کیست‌‌های رحمی و موهای زائد می‌‌شوند که به‌دلیل کیفیت نامطلوب گوشت مرغ است و احتمالاً شرایط پرورش مرغ، مصرف آنتی‌‌بیوتیک در پرورش مرغ‌‌ها و طبع سرد گوشت آن، باعث بروز مشکلات هورمونی در زنانی می‌‌شود که در وعده‌‌های متوالی از مرغ استفاده می‌‌کنند.

این پزشک و پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: مرغ در تغذیه از منظر طب سنتی جایگاه خوبی ندارد، زیرا پرواز نمی‌‌کند و از مواد مختلف شیمیایی برای پرورش مرغ در فضای بسته استفاده می‌‌شود؛ همچنین این مرغ‌‌ها شرایط زیست عادی ندارند؛ بنابراین توصیه می‌‌شود که از مرغ کمتر استفاده شود و گوشت‌‌هایی که طبع سرد ندارند (مانند گوشت گوسفند و شتر) جایگزین آن شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرغ گوشت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر