Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی گفت: تروما به بیمارانی گفته می‌شود که به دلایلی در سوانح و حوادث مختلف مانند تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع، ضرب و جرح، تیرخوردگی و خودکشی، آسیب دیده اند.

سید امیررضا مصباحی افزود: این بیمارستان به بیماران و مراجعانی از استان فارس و استان‌های همجوار، به صورت بستری و سرپایی، خدمات ارایه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات افزود: بخش‌های این مرکز شامل احیا و اسکرین، اتفاقات و فوریت‌های جراحی، ارتوپدی، آی سی یو، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی، فیزیوتراپی و درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی است.

او گفت: در این مرکز متخصصانی از گروه‌های مختلف پزشکی مانند ارتوپدی، نوروسرجری، جراحی عمومی، جراحی ستون فقرات، توانبخشی و طب فیزیکی، کلیه و مجاری ادراری، داخلی، بیهوشی، ENT، طب اورژانس، چشم، جراحی فک و صورت، جراحی پلاستیک، نورولوژی، قلب و عروق، پزشکی قانونی و پزشک عمومی، به صورت شبانه روزی در حال ارایه خدمات به مراجعان هستند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: این مرکز با ۳۳۵ تخت فعال عادی و ۵۴ تخت فعال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهد، همچنین دو مجموعه اتاق عمل در نوبت‌های صبح و عصر و یک مجموعه اتاق عمل اورژانس به صورت شبانه روزی با حضور متخصصان بیهوشی مقیم در این مرکز فعال است.

مصباحی بیان کرد: بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز، با دارا بودن درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در تخصص‌های مختلفی مانند ارتوپدی، توانبخشی، جراحی عمومی، فک و صورت، پلاستیک و طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب به بیماران سرپایی در نوبت صبح و عصر خدمات ارائه می‌دهد و کلینیک زخم این درمانگاه نیز برای بیماران سرپایی مبتلا به زخم‌های کرونیک و مزمن فعال است که در حال حاضر با توجه به شرایط بحرانی به کلینیک کووید۱۹ کارکنان تبدیل شده است.

این متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات ادامه داد: در این مدت با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کلینیک زخم بیمارستان به فضای درمانگاهی برای کارکنان مشکوک به کرونا تبدیل شد که به عنوان یکی از اقدامات شاخص و ارزشمند بیمارستان به شمار می‌رود و از همان ابتدای شیوع بیماری، با حضور پزشک عمومی روزانه به مدت دست کم دو ساعت فعال بوده و خدمات تشخیصی و درمانی به کارکنان بصورت رایگان ارائه می‌شود.

مصباحی اضافه کرد: پزشکان و کارکنان با کوچکترین علائم یا مشکوک با فرآیندی مشخص به درمانگاه مراجعه و پس از معاینه بالینی بر اساس پروتکل‌های علمی، اقدامات تشخیصی و درمانی نظیر: رادیولوژی و سی تی اسکن و تست‌های تشخیصی کرونا انجام می‌شود و در صورت نیاز به متخصص عفونی مقیم بیمارستان ارجاع می‌یابند، همچنین تمامی این فرآیند‌ها به صورت رایگان در داخل بیمارستان انجام می‌شود که موجب کمک به کنترل اپیدمی و افزایش رضایتمندی کارکنان نیز می‌شود.

مصباحی از مردم خواست تا با رعایت بیشتر دستورات بهداشتی برای ریشه کنی این ویروس منحوس مجموعه سلامت را یاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بیمارستان شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری