Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بازرسی از یک کشتی مشکوک به عنوان بخشی از مأموریت اتحادیه اروپا (ایرینی) برای جلوگیری از تحویل اسلحه به گروه‌های درگیر لیبی، با مخالفت ترکیه متوقف شد. همانطور که فرماندهی عملیات ارتش آلمان در توییتر اعلام کرد، نیروهای ناوچه آلمانی «هامبورگ» دیروز (یکشنبه) قصد بازرسی از یک کشتی باری ترکیه را داشتند که این ماموریت ناتمام مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فرماندهی عملیات ایرینی امروز (دوشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت که بازرسی پس از آن لغو شد که ترکیه تایید خود برای بازرسی از این کشتی را پس گرفت.
پیشتر نشریه «اشپیگل» آلمان گزارش داده بود که یک کشتی باری ترکیه به اسم «روزالین» در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال بندر «بنغازی» در شرق لیبی متوقف شده، زیرا عملیات ایرینی نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه به لیبی را در آن مشاهده کرده است.
با این حال سخنگوی فرماندهی این عملیات گفت که غیر معمول نیست که مالک کشتی، متعاقباً مصوبه بازرسی را پس بگیرد. این اساس تیم نظامیان به دنبال لغو اجازه بازرسی، تا طلوع آفتاب در کشتی ترکیه‌ای مانده و سپس به ناوچه هامبورگ بازگشته‌اند.

در مارس سال جاری، اتحادیه اروپا تصمیم به انجام یک مأموریت جدید دریایی برای اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی گرفت. در عملیات نظامی موسوم به ایرینی از کشتی‌ها و هواپیماها برای رصد مسیر دریایی به لیبی استفاده می‌شود.

در جنگ داخلی لیبی، ترکیه از «دولت وحدت ملی» که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، حمایت می‌کند. در حال حاضر دولت وحدت ملی رو در روی  ژنرال «خلیفه حفتر» قرار گرفته که نیروهایش مناطقی را در شرق و جنوب این کشور کنترل می‌کنند. در این میان تعدادی از کشورها نیز از جمله مصر از حفتر پشتیبانی نظامی می‌کنند.

طرفین درگیری لیبی اواخر ماه گذشته میلادی یک توافق آتش‌بس را امضا کرده‌اند و گفت وگوهای داخلی لیبی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی از ابتدای ماه نوامبر تحت نظارت سازمان ملل در حال انجام است.

برچسب‌ها خلیفه حفتر اتحادیه اروپا آلمان لیبی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر اتحادیه اروپا آلمان لیبی ترکیه خلیفه حفتر اتحادیه اروپا آلمان لیبی ترکیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد