Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:09:45 GMT

جلوگیری از ورود ۷۰۰ خودروی بدون مجوز به سمنان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۸۴۴۴

جلوگیری از ورود ۷۰۰ خودروی بدون مجوز به سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ موسی بزرگی ظهر دوشنبه در نشست بررسی و نظارت بر اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و رصد انتظارات و درخواست‌های مردم استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در ۱۵ نقطه مبادی ورودی شهرهای استان، کنترل رفت و آمد صورت می‌گیرد، ابراز کرد: تمامی نیروهای راهور در استان تلاش خود را به واسطه اجرای مطلوب و موفق محدودیت‌ها به کار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته از ابتدای اجرای طرح در استان، ورود ۲ هزار و ۶۹۷ دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهرها کنترل و تعداد ۷۰۶ مورد به واسطه نداشتن مجوزهای لازم برای ورود، عودت داده شدند.

اعمال جریمه خودروها

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه ساعت گذشته از اجرای طرح جامع مدیریت محدودیت‌های هوشمند در استان، ۴۴ مورد اعمال قانون در بحث ترددهای وسایل نقلیه صورت گرفته است، ابراز کرد: با استفاده از دوربین‌ها، نظارت بر ورود وسایل نقلیه از جاده‌های ارتباطی به داخل شهرهای در مسیر صورت گرفته و اعمال قانون انجام می‌شود.

بزرگی با بیان اینکه لازم است تا به منظور کاهش مراجعه‌های وسایل نقلیه برای تردد با استفاده از مجوزهای صادر شده، در بحث صدور مجوز توجه بیشتری صورت گیرد، بیان کرد: بر اساس قانون، مالک وسیله نقلیه موظف است طی ۴۸ ساعت پس از نقل مکان، نسبت به ثبت تغییر آدرس و تعویض پلاک وسیله نقلیه خود بر اساس سکونت جدید اقدام کند همچنین باید گفت اتصال دوربین‌های نظارتی با دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرهای استان که این ظرفیت و پتانسیل وجود دارد صورت گرفته که با کاستی و کمبودهای مواجه است که نیاز به توجه دارد

اشکال اساسی برای برخی کارکنان دولت

حسن اسلامی راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلاتی برای شاغلین شیفتی، کارکنان واحدهای تولیدی و صنعتی و اقتصادی و همچنین مردم دارای واحدهای دامداری و زمین‌های کشاورزی در اطراف و حاشیه شهرها به واسطه اجرای محدودیت‌ها ایجاد شده است، گفت: اعمال قانون برای تردد پلاک‌های غیربومی به منظور اجرای دقیق طرح جامع مدیریت محدودیت‌های هوشمند امری غیرقابل اجتناب است و در خصوص کاهش نارضایتی‌ها نیز البته باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه باید در آینده اطلاعیه و تذکرهایی برای افرادی که ساکن استان هستند اما هنوز اقدام به تعویض پلاک بر اساس سکونت جدید نکرده‌اند، ارسال شود، بیان داشت: چهار هزار و ۴۲۷ مورد اعمال قانون در بحث ترددها در کشور طی ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفته که ۴۴ مورد سهم استان سمنان است.

دوری کاری کارکنان شهرداری‌ها

راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه در بحث دورکاری کارکنان و پرسنل شهرداری، مصوب شد تا کارکنان بخش خدمات شهرداری‌ها به واسطه وظایف خطیر محوله در امر مدیریت امور شهری، با ظرفیت کامل به ارائه خدمت بپردازند، گفت: کارکنان اداری شهرداری‌های شهرهای استان نیز بر اساس دستورالعمل و رنگ بندی شهرها، نسبت به دورکاری اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از شهرداری‌ها به واسطه درگیری برخی از کارکنان با بیماری کرونا و کمبود نیرو، خود به خود به ظرفیت‌های اعلامی بر اساس رنگ بندی شهرها برای دورکاری رسیده‌اند، افزود: تلاش برای ارائه خدمات مطلوب شهری و جلوگیری از ایجاد خلل در روند ارائه خدمت‌های مدیریت شهری توسط شهرداری‌های استان به نحو مطلوب در حال انجام است.

کد خبر 5078885

منبع: مهر

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی استانداری سمنان موسی بزرگی نیروی انتظامی سمنان حسن اسلامی راد ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه شیراز آمار کرونا بارش باران گرگان بوشهر بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد اعمال قانون شهرداری ها محدودیت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر

به گزارش خبرآنلاین،در پی ممانعت محیط بانان میانکاله از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، قرار شد اداره میراث فرهنگی استان گلستان پس از اخذ مجوز نسبت به ورود به میانکاله اقدام کند.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: برابر بررسی به عمل آمده از عطاالله کاویان -مدیر کل محیط زیست استان مازندران- و محمود تقی‌پور - مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله - روز سه شنبه هفته گذشته اداره میراث فرهنگی با مصالح ساختمانی بدون انجام هماهنگی، قصد ورود به منطقه حفاظت شده میانکاله را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی برای انجام هر گونه فعالیت عمرانی در منطقه حفاظت شده باید مجوز داشته باشد، ادامه داد: یک اثر باستانی در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن بر عهده میراث فرهنگی است، اما نیاز است از قبل، مجوزی برای ورود به منطقه گرفته شود؛ محیط بان نیز وظیفه کنترل مجوز را دارند.

محبت‌خانی اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی مجوز ارائه نداده بودند، بنابراین محیطبانان میانکاله از ورود مصالح به منطقه ممانعت به عمل آوردند و با احترام از آنان خواستند که پس از اخذ مجوز نسبت به ورود مصالح به منطقه اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فرماندار بندر ترکمن و چند نفر از دریابانی فراجا نیز مراجعه کرده و گفته‌اند با توجه به اینکه میراث فرهنگی دستور قضایی دارد، اجازه ورود آن‌ها داده شود ولی محیط بانان از ورود کارکنان میراث فرهنگی ممانعت کردند چون باید مجوز لازم به آنان ارائه می‌شد.

وی با تکذیب وقوع درگیری بین محیط بانان و کارکنان میراث فرهنگی گفت: بحث جزئی بین طرفین به وجود آمده بود اما درگیری رخ نداده بود. در نهایت آقای تقی‌پور مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله برای بررسی بیشتر موضوع به پاسگاه دریابانی محل می‌روند. از آقای تقی‌پور سوال کردم و گفت نیم ساعت در پاسگاه بودیم، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و در حد صحبت موضوع حل و فصل و قرار شد مجوز لازم از محیط زیست استان گرفته و سپس وارد منطقه شوند چون محیط بانان مجری هستند و مجوزدهنده نیستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بحث شفاهی بوده و بازداشت و درگیری رخ نداده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بخش‌های مختلف فراجا با یگان حفاظت محیط زیست گفت: به همه استان‌ها سرکشی می‌کنیم و با محیط بانان ارتباط داریم و در همه استان‌ها این هم افزایی و همکاری وجود دارد. سال گذشته حدود ۲۳ درصد کشفیات با همکاری پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، دریابانی و مرزبانی اطلاعات انجام شد و آنها نقش موثری در کشف سلاح‌های غیر مجاز و قاچاق حیات وحش مانند پرندگان شکاری داشتند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899720

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت