Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع گفت: در آینده نزدیک ناوشکن تمام‌ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات، تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکن‌های هم‌نسل خود است، تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت هفته بسیج که امروز (دوشنبه) به‌صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط تصویری با حدود 80 مرکز وزارت دفاع در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: ما پیرو فرمانده‌ای هستیم که در مناسبت‌های مختلف از جمله عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع)، ضمن بکارگیری تمامی اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، برنامه‌های خود را به‌صورت دقیق پیش می‌بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه با درود فراوان به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و بسیجیان شهیدی که در سنگر‌های مختلف جمهوری اسلامی از دفاع مقدس تا امدادرسانی و خدمات‌رسانی به آحاد جامعه نقش‌آفرینی کرده‌اند، گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی‌بدیل از جانب امام راحل عظیم‌الشأن بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت.

وزیر دفاع ادامه داد: امام (ره) زمانی دستور بسیج مستضعفین را صادر کردند که ماجرای لانه جاسوسی در سیزدهم آبان‌ماه سال 1358 رخ داد و پس از آن بود که امام عظیم‌الشأن در پنجم آذر سال 1358 با دستور تشکیل بسیج مستضعفین یک قدرت‌نمایی بزرگ را در مقابل آمریکایی‌ها طراحی و با دستور تشکیل بسیج، عملاً تهدیدات آمریکایی‌ها را به فرصت تبدیل کردند به گونه‌ای که شیطان بزرگ آمریکا با این تصمیم تاریخی به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پی برد.

امیر حاتمی با توجه به نقش‌آفرینی‌های گسترده بسیج در تمامی آوردگاه‌های جمهوری اسلامی، به تعریف فرمانده معظم کل قوا از بسیج و بسیجی اشاره و بیان کرد: بسیج صرفاً عضویت در سازمانی با این عنوان نیست، بلکه هر یک از آحاد جامعه چنانچه با احساس مسئولیت و ایمان راسخ اقدامی را در راستای ارزش‌های اسلام و انقلاب انجام دهند، بسیجی هستند و به معنای واقعی کلمه بسیج یعنی آمادگی و حضور در سنگری که اسلام و قرآن به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شجره طیبه بسیج به درخت تنومندی تبدیل شده است، افزود: امروز در عرصه‌های مختلف مجاهدت، ایثار، ازخودگذشتگی، امدادرسانی به محرومان، کمک به حوزه درمان و مقابله با ویروس کرونا شاهد اقدامات بسیج هستیم و ان‌شاءالله ثمره این تفکر و اندیشه مقدس روز به روز پربارتر خواهد شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه در حوزه دفاع با سخت‌ترین و خصمانه‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی مواجه بودیم، گفت: در همین دوران، مؤثرترین و کارآمد‌ترین تجهیزات دفاعی را طراحی، تولید و تحویل نیرو‌های مسلح دادیم و این دستاورد‌ها یادآور فرمایش نورانی امام راحل است که می‌فرماید اگر تفکر بسیجی در کشور طنین‌انداز شود، دشمن نخواهد توانست به اهداف شوم خود دست یابد.

امیر حاتمی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یک وزارتخانه انقلابی با تفکرات و اندیشه‌های ناب بسیجی است، عنوان کرد: این سازمان با تمام توان به پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد و بی‌شک این پیشرفت‌های خیره‌کننده در چند دهه اخیر مرهون این تفکر و نگرش انقلابی است و ان‌شاءالله با همین جهت‌گیری در آینده نزدیک ناوشکن تمام‌ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات، تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکن‌های هم‌نسل خود است، تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع سلامت با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی مقاومت بسیج سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران نیروی مقاومت بسیج سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران جمهوری اسلامی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، از آمادگی دفاعی و بخش های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

 

امیر سرتیپ علیرضا الهامی ضمن در جمع فرماندهان این منطقه به پیشرفت های چشمگیر ارتش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ های ظالمانه و کمبود‌ های فراوانی که در این سال‌ ها وجود داشته است، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

 

 وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.

 

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌ ها بوده است، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

 

 وی با بیان اینکه امروز می‌ توانیم در سایه وحدت، همدلی و در سایه ولی امر مسلمین با هوشیاری از مشکلات عبور کنیم، خاطر نشان کرد: ما سربازان ولایت هستیم و تا پای جان از این انقلاب و دستاور‌د های آن به عنوان یک بازوی محکم در کنار سایر نیرو‌های مسلح دفاع خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور