Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: بسیج مظهر شکوه و عظمت دلیرمردان و شیرزنان انقلاب اسلامی است که در سخت ترین شرایط حماسه هایی جاودانه آفریدند و با عظمت و اقتدار مثال زدنی خود در همه امور لرزه به اندام دشمنان نظام انداختند.

حضور موثر و نقش آفرینی‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز بسیج در بزنگاه های مختلف، خاطرات شیرینی در خاطر و ذهن هر ایرانی بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید کارآمدی این نهاد مردمی و مبارک، سرمایه و ظرفیتی سرنوشت ساز برای عبور کشور از پیچ های بزرگ تاریخی در اختیار ملت و نظام ایران قرار داده و می‌توان این نهاد را به عنوان یکی از ارکان پرچمداری اقتدار و قدرت نظام در منطقه برشمرد.

بدون شک با پشتوانه بسیج و با ترویج و تثبیت روحیه جهادی در جامعه می‌توان از گذرگاه‌های سخت جنگ اقتصادی تحمیل شده توسط قدرت‌های غربی عبور کرد و سند گام دوم انقلاب اسلامی که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است را اجرایی ساخت.

چهل و یکمین سالگرد تشکیل بسیج در حالی آغاز شده که ویروس کرونا بر تمامی ملت های جهان غلبه کرده اما این بیماری هم مانعی برای خدمت رسانی بسیجیان به جامعه نشده است و شاهد حضور مستمر، جهادگونه و غرورانگیز آنها در همه برهه های حساس هستیم.

تشکیل بسیج امداد غیبی بود

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص جایگاه بسیج اظهارکرد: هفته بسیج بسیار هفته مبارکی است. در شرایطی که همه دست به دست داده بودند که انقلاب را به هر شکل ممکن نابود کنند امام (ره) با تشکیل بسیج مردم را وارد عرصه دفاع از کشور و انقلاب کردند. این اقدام امام راحل به گونه ای یک الهام الهی بود، بنابراین تشکیل بسیج یک امر مبارک و یک امداد غیبی بود که خدا این امر را به دل امام (ره) انداخت و تا به امروز هم حضور بسیجیان در همه زمینه ها خصوصاً مقابله با توطئه های دشمنان یکی از عوامل حفظ نظام بوده و خواهد بود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: اگر دور اندیشی امام راحل و تشکیل بسیج نبود دچار مشکل می شدیم اما زمانی که مردم در اقیانوس بیکران بسیج وارد عرصه دفاع شدند این انقلاب بیمه شد.

وی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیج یک مجموعه گسترده ای است که اختصاص به یک قشر و زمان و منطقه ای ندارد و همه مردم در آن حضور دارند و در هر زمان و هر کجا حتی در دورترین نقاط کشور مردم می توانند وارد این سازمان مقدس و مبارک شوند.

نورمفیدی اضافه کرد: تشکیل بسیج و حضور بسیجیان در عرصه های مختلف یک امر بسیار مهمی بوده است امروز هم باید اعتراف کنیم پیشرفت هایی را که در کشور ایجاد شده یکی از ریشه ها، عوامل و زمینه های آن تفکر بسیجی است.

بسیج مجموعه گسترده است که اختصاص به یک قشر و زمان و منطقه ندارد وی گفت: بسیجی یعنی کسی را که در هر کجا و هر زمان کشور به او نیاز داشت وارد میدان شود، بنابراین ما بسیج را یک تشکیلات نظامی نمی دانیم و به مصداق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر کشور برای پیشرفت و حفظ نظام در همه زمینه ها به چیزی نیاز داشته باشد این بسیج است که باید ورود پیدا کند.

نورمفیدی ادامه داد: پنج آذر که روز تشکیل بسیج است روز حماسه پنج آذر گرگان هم است روزی که جوانان این شهر در آن شرایط خاص وارد عرصه شدند و تظاهرات وسیعی را به راه انداختند که در این تظاهرات عده ای از جوانان عزیز به شهادت رسیدند که لازم می دانم یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی بداریم.

بسیج همواره منشا خیر بوده است

استاندار گلستان هم ضمن تبریک هفته بسیج گفت: شجره طیبه بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره منشا خیر و برکت برای عموم مردم ایران بوده و به فرموده بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بسیج لشکر مخلص خداست که در فراز و نشیب ها تاریخی همواره یار و مدد کار محرومان و مستضعفان بوده است.

هادی حق شناس افزود: هفته بسیج امسال که با شعار «بسیج؛ پیشرو خدمت و امید آفرین» آغاز شده در هنگامه ای است که ایران اسلامی همچون سراسر جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و جمهوری اسلامی علاوه بر این ویروس با تحریم های ظالمانه بین المللی هم روبرو است.

وی اضافه کرد: بی تردید آغاز طرح محله محوری در مقابله با کرونا نشانه دیگری از مردمی بودن این نهاد انقلابی و همراهی آن با بطن جامعه دارد و بیانگر این واقعیت است که هرگاه جامعه ایرانی به همراهی بسیج نیاز داشته این درخت تنومند و توانمند را در کنار خود دیده است.

بسیج برگرفته از مکتب وحی است

سردار علی ملک شاهکوهی و حجت الاسلام جعفررعایتی؛ فرمانده و نماینده ولی فقیه سپاه نینوا گلستان هم در پیامی هفته بسیج را تبریک گفتند.

در متن پیام آمده است: شجره طیبه بسیج مستضعفین که میقات صالحان و مومنان و به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی لشکر مخلص خداست چهار دهه است که همچون خورشیدی تابان در آسمان انقلاب می درخشد.

حقیقتاً بسیج یک فرهنگ ناب است که هرجا سرلوحه اعمال ما قرار گرفت پیشرفت و مشکلات را رفع کردیم زیرا بسیج برگرفته از مکتب وحی و تعالیم اسلام ناب محمدی است.

ما امروز در حال رقم زدن گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و بسیج محرک پیشران این حرکت عظیم به سمت ظهور منجی عالم بشریت است.

بسیج سرمایه معنوی کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: بسیج سرمایه معنوی سیاسی و اجتماعی کشور است و امام راحل که پایه‌گذار اقدامات نو فراوانی در جامعه بود، بسیج را زنده کرد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد افزود: امام (ره)، انقلاب اسلامی را بر اساس امت محوری تنظیم و ترسیم کرده بود و با اینکه در کشور سپاه و ارتش وجود داشت اما برای دفاع از انقلاب بسیج را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ و باور بسیجی همه جا همراه افراد بوده و بسیج امروز خوشنام و خوش آوازه و بلند آوازه بوده و نام نیکی از خود برجای گذاشته است.

گمنامی و عزت نفس از خصایص بسیجیان است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان هم گفت: در اندیشه امام خمینی (ره) بسیج نهادی اجتماعی با ابعاد مختلف است که صرفاً برای نگرش نظامی زمان جنگ و دفاع در مقابل دشمن شکل نگرفته، بلکه تشکیلاتی مردمی برای پاسخگوی به نیازهای اساسی و حیاتی جامعه بوده و با اجزای مختلف نظام، هماهنگی دارد.

حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی کیاپی افزود: برای حفظ این میراث ماندگار باید موفقیت بسیجیان سلحشور در میادین مختلف برای مردم و خصوصاً جوانان تبیین شود تا در این چهار چوب بیش از پیش به دستاوردهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و دیگر نیازهای کشور دست یابیم.

وی بیان کرد: پیوند و بیعت با ولایت، ایمان و اخلاص، اطاعت آگاهانه، عدالتخواهی، ظلم ستیزی، شهادت طلبی عاشقانه، عزت نفس، گمنامی و دوری از شهرت طلبی، مدیریت و تفکر انقلابی، غیرت و جوانمردی، تعهد و وفاداری، صبر و پایداری و تکبر در برابر استکبار از مولفه های عمیق این راه روشن است.

نقش آفرینی در کرونا

رئیس کل دادگستری گلستان هم گفت: در آستانه چهل و یکمین سالروز شکل گیری شجره طیبه بسیج هستیم، شطره طیبه ای که از زمان شکل گیری تاکنون، همواره در بحران ها و مشکلات و بزنگاه های حساس تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی بی هیچ چشم داشتی به میدان آمده و نجات بخش شده است.

هادی هاشمیان افزود: در شرایط روز جامعه، بسیج مردمی در کنار کادر درمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در قالب گروه های جهادی و رزمایش های مومنانه، برای کاهش آسیب های این بیماری تلاش کرده است.

گفتنی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، مدیرعامل آب منطقه ای گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان و جمعی دیگری از مسئولان در پیام هایی هفته بسیج را تبریک گفتند.

کد خبر 5078872

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گرگان هفته بسیج آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در لرستان هادی حق شناس استانداری گلستان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان سپاه نینوا گلستان علی ملک شاهکویی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیراز شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بارش باران گرگان بوشهر بارش برف بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد انقلاب اسلامی تشکیل بسیج هفته بسیج گلستان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با «غلامرضا صالحی» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، اضافه کرد: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بستر‌های لازم، فرهنگ‌سازی کرد. 

امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است. 

وی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروروی است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

امام جمعه ارومیه افزود: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: الحمدالله بنیادمسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متاسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز