Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع ضمن قدردانی از تلاش ادارات ارشاد شهرستان های مازندران برای همراهی با کانون های مساجد استان برای ثبت فعالیت در سامانه بچه های مسجد و کسب رتبه در رویداد فهما ۹۸، گفت: این همکاری برای کسب رتبه در«ایران قوی» تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(2آذر) در وبینار با رؤسای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان های آمل، بابل، بهشهر، تنکابن، چالوس، قائمشهر، نکا و نوشهر با دستور جلسه ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته درخصوص راه اندازی و صدور مجوز الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: طی نامه‌ای که در تاریخ ۱۲ مرداد به رؤسای کانون‌های مساجد استان ابلاغ و هماهنگی‌ای که ایجاد شد در شورای اداری گفته شد فعالیت‌های ما چه در ارشاد اسلامی و چه در کانون‌های مساجد با هم هم‌پوشانی دارد و از هم جدا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران افزود: برای تحقق این مهم در گام اول همراهی و همدلی در شهرستان‌ها بین رؤسای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ها نیاز است که باید رعایت شود، نکته مهم بحث ثبت مجوزهای صادره است که باید ماهانه رصد شود.

 

وی خواستار برگزاری وبینار دوم با دستور کار این جلسه در دی ماه سال جاری با هدف ارزابی عملکرد شهرستان ها در حوزه کانون های مساجد شد و گفت: مشکلات زیادی وجود دارد که می‌طلبد در این فرصت تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری و دینی همزمان با محدودیت کرونایی،  کارهای فرهنگی و هنری به زمین نماند چرا که بخشی از وقت فعالان این حوزه آزاد است.

 

زارع اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌ها و روستاها با همکاری بخشداری رصد شود که کدام یک از روستاهای با ظرفیت هزار نفر راه دسترسی ندارند همت شود‌ تا با پیگیری رؤسای ادارات تابعه مشکلات مرتفع شود و فعالیت فرهنگی دینی در آن روستا ها رونق پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش ادارات ارشاد شهرستان های استان برای همراهی با کانون های مساجد استان برای ثبت فعالیت های کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد و کسب رتبه در رویداد فهما 98، اظهار کرد: امسال فهما با عنوان «ایران قوی» درحال اجرا است.

 

زارع افزود: این طرح در گام دوم انقلاب هم یکی از برنامه‌هایی است، که انتظار می رود همانند فهما 98 کانون های مساجد مازندران رتبه های برتر را از آن خود نمایند.

 

وی در پایان تاکید کرد: هر فعالیتی که در مساجد انجام شود خروجی آن ظرفیت در فهما و طرح ملی «ایران قوی» خواهد بود که می طلبد رؤسای ادارات ارشاد شهرستان ها برای کسب جایگاه های برتر کشوری بین سایر مساجد در کنار کارشناسان ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پای کار باشند.

 

به گزارش شبستان، در این وبینار حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و «سید علی علوی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حضور داشتند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: صدور مجوز الکترونیکی کانون های مساجد طرح ملی ایران قوی طرح ملی فهما سرپرست کانون های مساجد مازندران سامانه بچه های مسجد مدیرکل ارشاد مازندران کانون های مساجد رؤسای ادارات ارشاد اسلامی ادارات ارشاد مساجد استان کسب رتبه شهرستان ها ایران قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند

 



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری رویداد آموزشی- تعاملی یکصدا ایران در مشهد که با حضور نمایندگانی از شهرداری مشهد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دفتر تحول اجتماعی قرارگاه خراسان رضوی برگزار شد گفت: این مناطق شامل رسالت، التیمور، پور سینا، مهرآباد، دهرود و محله سیس‌آباد از حاشیه شهر مشهد است.

محمد حسین زاده با تأکید بر لزوم توجه ویژه به استعدادیابی و پرورش استعدادها در منطقه حاشیه نشین شهر افزود: سطح نابسامان اقتصاد در حاشیه شهرهای بزرگ، نمی تواند مؤید فقر اذهان خلاق و کاوشگر در آن منطقه باشد، چه بسا استعدادهای درخشانی که از همین حاشیه به مدارج بالا دست یافته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری را می توان از این مناطق آغاز کرد تا شاید خروجی فعالیت های فرهنگی و هنری بتواند زمینه ایجاد شرایط لازم برای رشد اقتصادی را نیز فراهم آورد، چنانکه در منطقه «گلشهر» به همت ساکنان آن و توجه دستگاه های فرهنگی تاکنون رویدادهای فرهنگی و هنری مختلفی رقم زده شده که زمینه سایر فعالیتهای اقتصادی را فراهم آورده است.

حسین زاده افزود: مقطعی بودن برنامه ریزی ها برای آموزش و فعالیت های فرهنگی و هنری در حاشیه شهرها می تواند نتیجه معکوس داده و به آسیب زیان بارتری تبدیل شود.

او گفت: در رویداد یکصدا ایران برای نخستین بار در کشور به دنبال این هستیم که ارتباط بلندمدتی میان هنرمندان و تشکلهای مردم نهاد حاشیه شهر ایجاد کنیم، در این راستا دفاتر تسهیل گری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محله ها باید با اطلاع رسانی پویا در مسیر ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان این مناطق به حضور در این رویداد اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: رویداد یکصدا ایران با محورهای موضوعی هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، امید آفرینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد شور اجتماعی و مشارکت های مردمی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی و انسجام اجتماعی در ۶ محله از محلات حاشیه شهر مشهد در اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

 
 

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم