Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در پی صدور فرمان عفو و آزادی برخی زندانیان پاکستانی گفت که شماری از تروریست‌های داعش نیز در میان زندانی‌‎ها آزاد خواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از صدور فرمان عفو شماری از زندانیان اتباع پاکستان توسط رئیس جمهور افغانستان، «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی این کشور گفت که اشرف غنی سران داعش را نیز برای «رشوه به آی‌اس‌آی» آزاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نبیل با انتشار پیامی در فیسبوک تصریح کرد: اشرف غنی برای ابقا در قدرت به منبع افزایش مشکلات افغان‌ها تبدیل شده؛ مطمئن هستم که «اسلم فاروقی» و صدها تروریست پاکستانی که هزاران نفر از هموطنان ما را به شهادت رسانیده اند، در رشوه به ISI آزاد می شوند!».

ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمان آزادی زندانیان پاکستانی، که پس از سفر عمران خان به کابل صورت گرفت، برای حسن نیت و تحکیم روابط با پاکستان صورت گرفت.

متن این فرمان به شرح ذیل است:

گفتنی است که پاکستان پس از بازداشت «اسلم فاروقی» سرکرده داعش توسط نیروهای امنیتی، از کابل خواستار استرداد وی شده بود.

سنای افغانستان: سفر عمران‌خان به دلیل عدم صداقت پاکستان نتیجه‌ای نداردافغانستان: سرکرده داعش رابطه مستقیم با دولت پاکستان داردپاکستان: افغانستان سرکرده داعش را به اسلام‌آباد تحویل دهد

نبیل در واکنش به این درخواست گفته بود که سرکرده داعش با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) روابط مستقیم دارد و دلیل پاکستان برای بدست آوردن وی این است که آن‌ها ترس دارند که اگر فاروقی تخلیه اطلاعاتی شود، این افشاگری‌ها می‌تواند پاکستان را در سطح، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به چالش بکشد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش اخبار افغانستان داعش اخبار افغانستان سرکرده داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند