Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت زعفران حداکثر ۲۰ آذر به پایان می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به موج سرما، بارندگی و یخبندان بویژه در استان‌های عمده زعفران کاری، امکان کاهش کیفیت بخشی از گل‌های زعفران وجود دارد، به همین خاطر تا پایان فصل برداشت نمی‌توان آمار دقیقی از تولید اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باران خوردگی و یخ زدگی گل‌های زعفران بدان معنا نیست که آن‌ها باید دور ریخته شوند، بلکه به سبب کیفیت پایین صرفه اقتصادی ندارند.

حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه حدود ۱۵ روز تا پایان فصل برداشت زمان باقی است، هر اتفاقی از حیث باران، سرما و ... در میزان تولید سرنوشت ساز خواهد بود، اما آنچه مسلم است ۱۲۰ هزار هکتار زعفران کاری داریم که طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی در هر هکتار ۳ تا ۴ تن زعفران تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید

بازار‌های جهانی از زعفران خالی است؛ حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۱۳ میلیون تومان

عضو شورای ملی زعفران در پایان قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: طبق پیشنهاد سازمان تعاون روستایی برای خرید زعفران مازاد نرخ حداقل و حداکثر زعفران ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان است که متوسط قیمت در بازار باید همین حد باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید زعفران قیمت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

حشمت اله زرین جوب اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد