Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۴۷۵۱ سالمند زنجانی به بیماری کرونا مبتلا شده که متاسفانه ۷۳۸ سالمند، جان خود را از دست دادند.

به گزارش برنا، پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز (۳ آذرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می‌شوند، اظهار کرد: درصد سالمندان استان زنجان ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است که یک درصد نسبت به آمار کشور، جمعیت سالمند استان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی، دیابت، کلیوی در سالمندان شایع‌تر بوده و سیستم ایمنی بدن آنان ضعیف است، افزود: در شرایطی مانند بیماری‌های همه‌گیری، فعالیت روزمره سالمندان به دلیل قرنطینه خانگی کاهش پیدا کرده و امکان دسترسی نداشتن به تغذیه سالم سالمندان را دچار سوءتغذیه کند.

این مسئول با اشاره به تشدید افسردگی در سالمندان به ویژه در شرایط بحران و تغییر رفتارهای اجتماعی در این افراد، تصریح کرد: سالمندان مانند سایر افراد جامعه با شنیدن اخبار ناگوار، دچار اضطراب و مشکلات عصبی می‌شوند؛ گفتنی است در شرایط بحران به دلیل نداشتن بسیاری از مهارت‌ها و نبود شرایط استفاده از فضای مجازی، نمی‌دانند اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانند که همین امر سبب ایجاد مشکلات جدیدی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه تاکنون ۴۷۵۱ (۴.۱ درصد) سالمند زنجانی از لحاظ آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، ادامه داد: ۳۳۰۲ نفر از سالمندان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ به معنایی دیگر ۴۲ درصد از بستری‌های کرونایی استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به آمار سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای به تفکیک شهرستان‌های استان، افزود: سالمندان نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند که با طرح شهید قاسم سلیمانی و با توجه به بخش حمایتی ویژه سالمندان اعم از مراقبت در منزل و اجرای آن محقق خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه خدمات مورد نیاز سالمندان باید به صورت غیرحضوری باشد، تصریح کرد: انجام خدمات منزل و نیازهای روزانه آنان اعم از تعمیرات جزئی، فوری و آنی سالمندان نیز باید مورد توجه قرار گرفته و اقدامات مورد نیاز انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به لزوم مشارکت مردم در طرح شهید قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: باید تجهیزات محافظت فردی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده در اختیار سالمندان به صورت رایگان و ارزان‌قیمت قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در ایران کرونا در زنجان کرونا در استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند