Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:49:33 GMT

ضرورت تشکیل تیم‌های بین‌المللی امداد و نجات

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۹۸۳۸

ضرورت تشکیل تیم‌های بین‌المللی امداد و نجات

به‌ گزارش عصر دوشنبه ایرنا از سازمان امدادونجات، محمدباقر محمدی گفت: این نشست با حضور سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و قائم‌مقام سازمان داوطلبان برگزار شد. در این نشست بر ضرورت تشکیل تیم‌های بین‌المللی و مشارکت حداکثری بین‌سازمانی برای مدیریت حوادث و سوانح توسط هلال‌احمر با محوریت سازمان امدادونجات تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری نشست سازمان‌دهی تیم‌های بازپیوند خانواده و داوطلبی در سازمان امدادونجات خبر داد و افزود: در نهایت پس از بحث و تبادل‌نظر حاضران در جلسه مقرر شد صورت‌جلسه‌ی مربوطه توسط کارشناسان سازمان امدادونجات تهیه و تدوین و به‌منظور دریافت استراتژی‌های کتبی هر سه‌حوزه مکاتبه شود.

معاون عملیات سازمان امدادونجات ادامه داد: همچنین قرار شد سازمان داوطلبان و معاونت امور بین‌الملل ضمن ارائه‌ی استراتژی‌های هر واحد به‌ صورت کتبی نسبت ‌به معرفی نماینده‌ی تام‌الاختیار برای تشکیل جلسات اصلاح دستورالعمل اقدام کنند.

وی عنوان کرد: نمایندگان معرفی‌شده از سوی حوزه‌ها در اسرع‌وقت نسبت‌به بازنگری دستورالعمل ابلاغی اقدام و ویرایش جدید را برای ابلاغ از سوی دبیرکل هلال‌احمر ارسال خواهند کرد.

محمدی گفت: سازمان داوطلبان پس از تدوین دستورالعمل مربوطه، رابطین استانی را به‌منظور تشکیل تیم‌های بازپیوند در سراسر کشور مشخص و به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه خواهد داد.

معاون عملیات سازمان امدادونجات اضافه کرد: نرم‌افزارهای موجود در خصوص بازپیوند خانواده توسط سازمان امدادونجات و با همکاری امور بین‌الملل بررسی و به‌منظور تهیه‌ سامانه‌ی تخصصی در جمعیت هلال‌احمر اقدام می‌شود. همچنین پیش‌بینی و پیگیری تامین منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی تیم‌ها و سامانه‌ مربوط به آن توسط هر سه‌حوزه پیگیری خواهد شد.

 در این جلسه منصوره باقری، سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه‌ی هلال‌احمر ضمن تشریح سوابق تشکیل تیم‌های بازپیوند بر ضرورت تعیین استراتژی بین‌سازمانی و بازنگری دستورالعمل تاکید کرد.

 وحید شفیعی، قائم‌مقام سازمان داوطلبان نیز در خصوص اقدامات سازمان داوطلبان مبنی‌بر راه‌اندازی تیم‌های بازپیوند به‌ویژه در زمان راه‌پیمایی اربعین حسینی و نقاط قوت و ضعف آن مواردی را مطرح کرد.

برچسب‌ها کمک های مردمی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمک های مردمی سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک های مردمی سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور سازمان امدادونجات سازمان داوطلبان امور بین الملل تشکیل تیم هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کولیوندگفت: از تاریخ ۴ تا ۵ اردیبهشت، ۷ استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند، که بیشترین امدادرسانی در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شده است.


وی ادامه داد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات به ۶۰۹ نفر متأثر امدادرسانی کردند، ۱ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۳۷ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.


رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.


رئیس سازمان هلال احمر کشور گفت:۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم