Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:31:30 GMT

ذخیره خون استان مرکزی به وضعیت مطلوب رسید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۹۹۴۳

ذخیره خون استان مرکزی به وضعیت مطلوب رسید

دکتر «فاطمه‌سادات مهدویانی» روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: اکنون استان در تامین خون و فرآورده‌های خونی مشکلی ندارد و از اهداکنندگانی که به موقع برای اهدای خون و رفع مشکل کمبود این ماده حیانی حاضر شدند، قدردانی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه، شیوع کرونا باعث شده بود مردم خون کمتری اهدا کنند، اظهار داشت: هفته گذشته با اطلاع رسانی و دعوت از مردم برای اهدای خون، روزانه تا ۲۰۰ نفر برای  این کار خیر در مراکز خون‌گیری حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: یک هزار و ۵۶۰ نفر هفته گذشته به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که یک هزار و ۲۸۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر مهدویانی افزود: مردم برای اهدای خون باید تدریجی در مراکز اهدای خون حضور پیدا کنند زیرا طول عمر فرآورده‌های خونی محدود است.

وی اظهار داشت: ۲ هفته گذشته وضعیت اهدا چنان کاهش یافت که انتقال خون استان مجبور به فراخوان اهداکنندگان ۱۰ سال گذشته آن هم برای گروه خونی  A مثبت از گروهای معمولی شد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: مردم نگران انتقال بیماری کرونا در مراکز اهدای خون استان نباشند زیرا این مراکز به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و مراجعه‌کنندگان در بخش ورودی هر مرکز  سنجش تب می‌شوند و در صورت داشتن علایم کووید ۱۹ از ورود آنان جلوگیری می‌شود.

دکتر مهدویانی افزود: فرآیند خونگیری تنها  از افرادی انجام می‌شود که سالم باشند و در محیط مراکز اهدای خون تمام دستوالعمل‌های سازمان انتقال خون رعایت می‌شود.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با تاسیس آن این امر مهم  قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.
در حال حاضر سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران استان مرکزی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران استان مرکزی بهداشت و سلامت سازمان انتقال خون ايران استان مرکزی بهداشت و سلامت اخبار کنکور سازمان انتقال خون مراکز اهدای خون استان مرکزی خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تسطیح مسیرهای ارتباطی، اصلاح راه دسترسی به این روستاها و بررسی راهکارهای رفع تنش آبی در فصول گرم از موضوعاتی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد در نشستی با صاحبان معادن منطقه در خصوص همکاری هایی برای بازسازی و اصلاح این راه اقدام شود.

برای رفع کمبود آب در فصول گرم سال هم در این روستاها چاره اندیشی شد.

برای جبران کمبود آب در این روستاها هم باتوجه به اینکه کار خط انتقال اصلی آب تصفیه خانه سد مهاباد در قالب طرح 141 روستای شهرستان انجام شده است با تخصیص اعتبار این روستاها به شبکه آبرسانی متصل می شوند.

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر