Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کبیری در گفتگو با خبرنگار ما، فهم و درک صحیح گنجینه غنی رضوی را کلید ترویج مؤثر آن دانست و گفت: رسانه به واسطه ماهیتی که دارد، ابزار قدرتمندی است که جهان را کوچک و زمان را تسخیر کرده است.

اگر کسی در دنیای امروز از ابزار رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نتواند استفاده کند، آن فرد فقیر محسوب می‌شود؛ لذا رسانه به فهم ماهوی نیاز دارد و اینکه چگونه می‌توان از ابزار رسانه در ترویج فرهنگ رضوی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ببینیم آیا گنجینه‌ای از معارف رضوی را که با آن مواجه هستیم می‌شناسیم یا نه. امروزه و در شرایط کنونی، بستر درک این گنجینه ابزار رسانه است. باید انسان ۲۰۲۰ بتواند با این مفاهیم زندگی کند. در این حالت است که می‌توانیم بفهمیم آیا از رسانه استفاده درستی کرده‌ایم یا نه.

وی ادامه داد: ممکن است در بهره‌برداری از این گنجینه رضوی با مشکل روبه‌رو شویم. مشکل اول این است که ممکن است درکی از این مفاهیم نداشته باشیم. دوم اینکه توانایی تطبیق این مفاهیم را با شرایط زیستی نسل الان نداشته باشیم و سوم، شناختی ذهنی از ابزار رسانه نداشته باشیم.

معاون اخبار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) می‌تواند در کشف استعداد‌ها در زمینه تولید آثار رضوی مؤثر باشد منوط به اینکه برنامه‌ای برای بعد از انتخاب برترین‌ها داشته باشد. اگر افراد خلاق در حوزه آثار رسانه‌ای رضوی را شناختیم، باید بدانیم این هنوز شروع کار است. هدف‌گذاری برای استفاده از این استعداد‌ها از کشف آنان مهم‌تر است. جشنواره باید این را مدنظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید

خادمان نمونه فرهنگ رضوی از عشق به امام رئوف گفتند/ دلیل گسترش تشیع در آفریقا

وی ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) زمانی می‌تواند بر ارتقای کمیت و کیفیت آثار رضوی تأثیرگذار باشد که ببینیم آیا می‌توانیم از استعداد‌های کشف‌شده برای افق‌های ترسیم‌شده استفاده کنیم.

کبیری تأکید کرد: ما باید از این استعداد‌ها بهره کافی و لازم را ببریم و انباشت آثار متکثر با رویکرد‌های متفاوت هرچند می‌تواند حائز خلاقیت باشد، چون هدفمند نیست عمق پیدا نمی‌کند.

وی به لزوم فهم سبک و سیره رضوی برای ترویج آن تأکید کرد و افزود: برای ایجاد هم‌افزایی بین رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ رضوی، لازم است برگزارکنندگان جشنواره برخوردی بی‌طرفانه و غیرسیاسی با رسانه‌ها داشته باشند، زیرا ما اجازه نداریم رسانه‌ها را بر اساس برچسب‌های تعریف‌شده قضاوت کنیم. نمی‌دانیم چه کسی در چه رسانه‌ای مورد قبول امام رضا (ع) است و آن فرد چقدر به حضرت ارادت دارد؛ لذا با اهالی رسانه باید وارد تعامل شد تا هر رسانه با زبان خود مروج فرهنگ رضوی شود. اینکه دنیای جوانان امروز ما فاصله بسیار زیادی با سبک زندگی رضوی دارد از کم‌کاری ماست.

معاون اخبار باشگاه خبرنگاران جوان در پایان گفت: اولویت‌های جشنواره برخاسته از اهداف ترسیم شده است و به نظر بنده، جشنواره باید فراهم کردن زمینه فهم بهترین بستر‌های ظریف ارتباطی با مخاطب فراگیر بر مبنای درک دقیق از سبک زندگی رضوی را اولویت کاری خود قرار دهد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ رضوی جشنواره رسانه ای امام رضا ابزار رسانه استعداد ها فرهنگ رضوی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین محفل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" افزود: در روایات آمده است که هرجا نامه ائمه اطهار (ع) آورده شود همانجا حرم است و عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به مکان نمی‌شود.

مسعود ویژه گفت: هر کس به طریقی می‌تواند محضر امام رضا (ع) خدمت کند حال با دمی یا دِرَمی؛ قدمی یا قلمی، که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وجود شاعران گرانقدر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در استان همدان مایه افتخار است که این شاعران عرض ارادت به ساحت امام رضا (ع) دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌های همه جانبه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جای تجلیل دارد از همه افراد فعال در این عرصه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6096243

دیگر خبرها

  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • رسانه عبری زبان: همه دست آوردهایمان بر باد رفته است
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است