Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، در سال ۱۸۹۹ کودکی به نام «سوزان لنگن» در پاریس به دنیا آمد که دنیای تنیس زنان را تغییر داد.

سوزان ۱۲ ساله شده بود که پدرش برای او یک راکت تنیس مخصوص کودکان و چند توپ خرید. پدرش او را تشویق کرد برای درمان آسم خود تنیس بازی کند و از همان موقع، «لنگن» تنیس بازی کردن را آغاز کرد.

با شروع جنگ جهانی فعالیت‌های تنیس متوقف شد، اما این اتفاق باعث نشد که او تلاش برای افزایش مهارت خود را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۹۱۹، لنگن در فینال ویمبلدون توانست «دوروتی چمبرز» از بریتانیا را شکست دهد و اولین عنوان خود را به دست بیاورد.

او در سال‌های ۱۹۲۰، ۱۹۲۱، ۱۹۲۲، ۱۹۲۳ و ۱۹۲۵ موفق به تکرار عنوان خود شد.

لنگن که تبدیل به یک اعجوبه در تنیس زنان شده بود، در بازی‌های المپیک ۱۹۲۰ آنتروپ مدال طلا می‌خواست.

لنگن که ۱۲ سالگی راکت تنیس را در دست گرفت، ۹ سال بعد توانست قهرمان انفرادی المپیک ۱۹۲۰ شود و همچنین در بخش دو نفره هم مدال طلا و در بخش میکس مدال برنز گرفت.

او با کسب سه مدال از المپیک برگشت و این تنها بخشی از کارنامه برجسته لنگن است.

طبق تالار مشاهر تنیس جهان، لنگن در مدت فعالیت خود ۸۳ عنوان قهرمانی در انفرادی، ۷۴ قهرمانی در دو نفره و ۹۳ قهرمانی در میکس در سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۶ کسب کرد و در این سال‌ها تنها یک مسابقه را از دست داد و همین مسئله باعث شد به او لقب «فردی الهی» را بدهند.

او شش عنوان قهرمانی ویمبلدون و شش عنوان قهرمانی فرانسه را به دست آورد و رقابت او با ستاره نوظهور آمریکا هلن ویلز به مسابقه قرن شهرت دارد. حتی در این مورد کتابی با عنوان «الهه و دختر آمریکایی» توسط «لری اینگلمان» نوشته شده است.

«ارنست همینگوی» نیز در کتاب «خورشید طلوع می‌کند» در مورد توصیف کتاب خود عنوان کرده است: رابرت کوهن احتمالا دوست داشت به اندازه لنگن برنده شود.

او در سال ۱۹۲۸ کار خود را به عنوان یک تنیس باز حرفه‌ای کنار گذاشت و در سن ۳۹ سالگی نیز بر اثر ابتلا به سرطان خون درگذشت.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تنیس فینال ویمبلدون آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک

به گزارش خبرآنلاین، طب سنتی چین در حال حاضر هزاران سال است که برقرار است و اولین نوشته‌های آن به ۲۰۰ سال قبل از میلاد با اشاره به طب گیاهی و طب سوزنی از تئوری و عمل تا تشخیص و درمان باز می‌گردد.

به نقل از آی‌ای، اکنون پژوهشگران دریافته‌اند که طب چینی می‌تواند کلید درمان بیماری‌های کلیوی باشد.

آنها به صدپای سر قرمز چینی(Scolopendra subsidies mutilans) اشاره دارند که حاوی آلکالوئیدهایی است که در طب سنتی چین برای درمان بیماری‌های کلیوی استفاده شده است.

صدپایان (Centipede) نام یک رده از بالارده هزارپایان است. آنها گوشت‌خوارند و ضمائم سر آنها شبیه به ضمائم سر حشرات است. این جانوران یک جفت شاخک و یک جفت آرواره بالا و یک یا دو جفت آرواره پایین دارند و تعداد بندهای آنها به ۱۷۷ بند می‌رسد و هر بند، به‌جز بند پس از سر و دو بند آخر بدن، دارای یک جفت پای مفصلی است و ضمائم بند اول به چنگال‌های سمّی تغییر یافته ‌است.

آلکالوئیدهای صدپاها برای درمان بیماری کلیوی

به گزارش ایسنا، صدپایان سر قرمز چینی ۲۰ سانتیمتر طول دارند و مملو از سم هستند و در عین حال می‌توانند جان افراد مبتلا به بیماری کلیوی را نجات دهند.

این موجود چند پا میزبان آلکالوئیدهایی است که کاهش التهاب و فیبروز کلیه را در کشت سلولی نشان داده است. این دو حالت به بیماری کلیوی کمک می‌کنند.

آلکالوئید(alkaloid) به هریک از ترکیبات آلی شیمیایی گفته می‌شود که دست کم دارای یک اتم نیتروژن در حلقه هتروسیکلیک هستند. مشخصه آلکالوئیدها داشتن ترکیبات نیتروژنی است. تاکنون بیش از ۱۰ هزار آلکالوئید در طبیعت یا در آزمایش‌های شیمیایی شناسایی شده‌ است.

بر اساس بیانیه محققان، ترکیبات مورد مطالعه در طب چینی، از جمله زهر وزغ برای درمان سرطان ثابت شده است که می‌توان از آن دارو تولید کرد.

این امر الهام بخش یونگ-ژیان چنگ و تیمش شد تا متابولیت‌های ثانویه تولید شده توسط صدپای سر قرمز چینی را بررسی کنند.

درمانی هزاران ساله

بیانیه محققان خاطرنشان کرد: هزاران سال است که صدپای سمی در درمان بیماری‌هایی از جمله صرع، سل، سوختگی و بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود.

این پژوهش در یک محیط آزمایشگاهی انجام شد که در آن نمونه‌ای از پودر صدپای خشک شده را با اتانول مخلوط کردند تا تعداد قابل توجهی از ترکیبات را از حیوانات استخراج کنند.

سپس برای شناسایی ترکیبات موجود در آنها با استفاده از تکنیک‌هایی مانند کروماتوگرافی و طیف‌سنجی، این ترکیبات جدا شدند.

پژوهشگران پس از شناسایی ترکیبات، ۱۲ آلکالوئید کینولین و ایزوکینولین جدید را کشف کردند که برخی از آنها ترکیبات مولکولی منحصر به فردی را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر این، آنها ۶ آلکالوئید دیگر را که قبلاً در این گونه یا گیاهان مشاهده شده بود، پیدا کردند.

در کشت سلولی، برخی از آلکالوئیدها خواص ضد التهابی نشان دادند، در حالی که برخی دیگر نیز توانایی کاهش فیبروز کلیه را نشان دادند.

محققان می‌گویند: این تجمع بافت همبند با بیماری مزمن کلیوی مرتبط است و با التهاب تحریک می‌شود.

مؤثرترین آلکالوئید دو کاره

پژوهشگران افزودند که پروتئینی را شناسایی کرده‌اند که در فیبروز کلیه نقش دارد و توسط مؤثرترین آلکالوئید دو کاره قابل هدف‌گیری است.

این پروتئین با فیبروز کلیه مرتبط است، زیرا تحت تأثیر قوی‌ترین آلکالوئید موجود در زهر صدپا قرار دارد.

این نشان‌دهنده مکانیسم بالقوه‌ای است که از طریق آن آلکالوئید می‌تواند در درمان بیماری کلیوی مفید باشد.

این کشف می‌تواند راه را برای تحقیقات آینده و توسعه درمان‌های بالقوه برای بیماری‌های کلیوی که یک نگرانی بهداشتی مهم در سطح جهانی است، هموار کند.

این مطالعه در مجله Natural Products منتشر شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903080

دیگر خبرها

  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • معرفی برترین‌های هفته دوم تنیس ساحلی کیش