Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر افغانستان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به ایجاد صلح و آرامش در افغانستان تاکید دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه ۳ آذر) با  "عبدالغفور لیوال" سفیر افغانستان در ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر افغانستان در این دیدار پیام تشکر دولت و ملت افغانستان را بابت حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان و استقرار دولت قانونی این کشور را ابلاغ و از سیاست‌های کشورمان بابت میزبانی از مهاجران افغانستانی قدردانی کرد.
قالیباف با اشاره به ارتباطات دیرینه و اشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، گفت: همواره روابطی برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده و این پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وقایع تروریستی اخیر درکابل افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد امنیت و برقراری صلح و آرامش در افغانستان تأکید دارد و امیدواریم شاهد تکرارحوادث تلخ روز‌های اخیر نباشیم.
وی با تأکید بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، گفت: توسعه همه جانبه همکاری‌های دو کشور مورد تأکید ما است و مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می‌کند.
قالیباف با اشاره به نقش موثر مجالس در ارتقا سطح مناسبات فیمابین گفت: ارتباطات پارلمانی نقش تعیین­ کننده و تسهیل­ کننده ­ای در فرآیند تعاملات دوستانه دو کشور دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفتگو‌های صلح در این کشور، گفت: گفتگو‌های درونی و بدور از فشار کشور‌های ثالث با محوریت دولت قانونی افغانستان می­ تواند به روند برقراری صلح و ثبات پایدار منجر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از اتباع افغانی در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک وظیفه اسلامی مورد توجه جدی است.

عبدالغفور لیوال در ابتدای این دیدار با قدردانی از حمایت ­های جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاریخی از مردم افغانستان گفت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت­های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: از همدلی و همدردی دولت و مردم ایران در حوادث تروریستی اخیر در دانشگاه کابل و نیز حمایت‌های صورت گرفته از مهاجران و پناهندگان افغان در چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.

سفیر افغانستان در پایان با اشاره به شیوع بیماری کرونا همکاری بیشتر میان مراکز بهداشتی و درمانی دو کشور را خواستار شد. جمهوری اسلامی ایران میزبان حدود 3 میلیون نفر افغانستانی است که از مرز های شرقی وارد شده اند. برچسب ها: افغانستان ، قالیباف ، کابل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افغانستان قالیباف کابل رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سفیر افغانستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)