Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد رشیدی عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به وجود فساد و رانت در حوزه واردات و صادرات محصولات کشاورزی کشور، گفت : این امر موجب بهم ریختگی بازار و افزایش سرسام آور قیمت محصولات کشاورزی و دامی شده است.

او با تاکید بر لزوم حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی، گفت : متاسفانه در کشور عمدتا صنعت گران به عنوان تنها تولید کنندگان شناخته می‌شوند و این درحالی است که بیشترین تولیدات کشور در حوزه کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی افزود: کشاورزان بزرگترین تولیدکنندگان کشور هستند و بخش عمده تولید ناخالص ملی را محصولات کشاورزی و دامی تشکیل می‌دهد.

او افزود: اگر به دنبال حمایت از تولید و ایجاد رونق و جهش تولید هستیم باید از کشاورزان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان کشور حمایت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه بر اصلاح سیاست گذاری حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شاهد ایجاد رانت و فساد در این حوزه هستیم و همین امر موجب بهم ریختگی بازار محصولات کشاورزی کشور شده است.

رشیدی افزود: فضای رانت و فسادی که در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی وجود دارد موجب شده هم کشاورز و دامپرور متضرر شوند و هم مردم که به عنوان نمونه می‌توان به ارز ترجیحی و دلار ۴۲۰۰ تومانی تخصیصی به نهاده‌های دامی اشاره کرد که موجب شده نه تنها کشاورز و دامپرور و مردم نفعی نبرند بلکه امروز با گرانی محصولات لبنی و دامی روبه رو هستیم و ضرورت دارد که با سیاست گذاری درست در این زمینه دست دلالان و رانت خواران از این حوزه قطع شود.

این نماینده مجلس بر لزوم ایجاد نظارت مردمی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: اگر بتوان به نوعی امنای مردم با قوه قضاییه در ارتباط باشند و بتوانند بر سطح جامعه نظارت کنند قطعا جلوی بسیاری فساد‌ها و رانت‌ها از این طریق گرفته شده و عدالت در سطح جامعه به شکل گسترده تری نمایان می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: امیدواریم بعد از پشت سرگذاشتن شرایط سخت کرونا و مساعد شدن اوضاع بتوانیم میزبان رئیس قوه قضاییه در کرمانشاه باشیم و این سفر بتواند به منشا خیر و برکت برای استان تبدیل شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی رانت خواری فساد مالی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران