Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@12:07:17 GMT

آمریکا به دنبال تحریم بیش از ۱۰۰ شرکت روسی و چینی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۱۹۲۱

آمریکا به دنبال تحریم بیش از ۱۰۰ شرکت روسی و چینی

خبرگزاری مهر: به نقل از راشاتودی، خبرگزاری رویترز با اشاره به پیش‌نویس یک سند دولت آمریکا گزارش داد دولت ترامپ به دنبال تحریم ۸۹ شرکت چینی و ۲۸ شرکت روسی به بهانه داشتن روابط نظامی است.

در صورتی که این فهرست رسماً منتشر شود شرکت‌های آمریکایی باید برای فروش و صادرات آیتم‌های مشخصی به این شرکت‌ها از دولت آمریکا مجوزی جداگانه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیتم‌ها از نرم‌افزارهای کامپیوتری مانند پردازش کلمات گرفته تا تجهیزات علمی مانند نمایشگرهای دیجیتال و قطعات و تجهیزات هواپیما را در بر می‌گیرند.

در حالی که از لحاظ تئوری به دست آوردن چنین مجوزی ممکن است، اما پیش‌نویس قانونی که توسط وزارت تجارت آمریکا تدوین شده می‌گوید مجوز تجارت با شرکت‌هایی که برچسب «کاربر نهایی نظامی» دارند به احتمال زیاد رد می‌شود.

به این ترتیب تعداد شرکت‌های قرار گرفته در لیست سیاه آمریکا به ۱۷۷ شرکت خواهد رسید که بیشتر آنها چینی هستند. طبق گزارش رویترز، از شرکت‌های مهمی که در لیست سیاه جدید قرار گرفته‌اند می‌توان به شرکت تولید هواپیمای مسافربری چین، کوماک، شرکت صنایع هوانوردی چین، اویک و زیرمجموعه‌های آن و شرکت ایرکوت روسیه (شرکت تولید هواپیمای مسافربری روسیه) اشاره کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا تحریم روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک های چینی در معرض تحریم

ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم‌ برخی بانک‌های چینی است.   به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.   در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.   بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.   در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالاهای با کاربردهای غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.   مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.   قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آنها تاثیر می‌گذارند.   به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)