Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@11:54:18 GMT

سکته در میان این زنان شایع تر است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۲۱۱۱

سکته در میان این زنان شایع تر است

محققان در تازه ترین بررسی دریافتند که مرده زایی و زایمان زودرس احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی یا نارسایی قلبی مادران را دو برابر می کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از دیلی میل، تحقیقات نشان می دهد مشکلات بارداری می تواند زنان را در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته های بعدی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پره اکلامپسی با افزایش چهار برابری خطر نارسایی قلبی همراه است. پری-اکلامپسیا از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی است که در 5 تا 7 درصد از حاملگی ها در کشورهای غربی رخ می دهد.

تحقیقات دانشگاه بیرمنگام نتایج 32 مطالعه قبلی را تحلیل کرده است؛ محققان می گویند زنانی که دچار عوارض بارداری یا سایر مشکلات تولید مثل هستند، در سنین بعدی بیشتر دچار بیماری قلبی یا سکته می شوند. رنج ناشی از پره اکلامپسی در دوران بارداری، یک بیماری شایع است که منجر به فشار خون بالا به طور خطرناک می شود و با افزایش چهار برابری خطر نارسایی قلبی همراه است. براساس داده های موجود، زنانی که در دوران بارداری دیابت یا فشار خون بالا داشتند، 50 درصد بیشتر در معرض مشکلات قلبی بودند. دانشمندان که مطالعه آنها روز گذشته در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، گفتند تحقیقات بیشتری برای کشف علت وجود چنین رابطه قوی بین سلامت باروری و قلب لازم است، اما مشخص است که بارداری در سنین مناسب، دور ماندن از استرس و اضطراب و پیروی از رژیم غذایی سالم به حفظ سلامتی مادران و نوزادان کمک می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیماری قلبی سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت، خبر داد و گفت: انگیزه جنایت، اختلافات مالی بوده است. - اخبار استانها -

سرهنگ محمد قاسم طرحانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به دستگیری قاتل فراری بیان کرد: اواسط اردیبهشت‌ امسال، مرگ مشکوک یک زن و مرد میان‌سال در روستای سنگتراشان در محدوده قیامدشت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

وی افزود: طولی نکشید که ماجرای این جنایت در بیسیم‌های مأموران کلانتری 174 پیچید. خیلی زود تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند و جسد زن و مرد میان‌سالی را مشاهده کردند که براثر ضربات متعدد سنگ بر سر به قتل رسیده بودند؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل یکی از آشنایان این 2 مقتول است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت:  مأموران در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند، قاتل که با زن و مرد میان‌سال به دلیل تقسیم ارثیه، اختلافات مالی گسترده‌‌ای داشته روز حادثه با اجرای نقشه قبلی این جنایت را مرتکب شده و پیش از رسیدن پلیس از مهلکه گریخته است.

سرهنگ طرحانی عنوان کرد: تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه مأموران با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی به دستگیری وی در یک عملیات منسجم موفق شدند.

وی گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری 174 قیامدشت خیلی زود هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر به قتل زن و مرد میان‌سال با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد.

کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ارزیابی مشکلات قلبی را به ChatGPT نسپارید!