Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت چندین روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ همچنان بر وقوع تقلب در انتخابات تاکید دارد این در حالی است که جو بایدن خود را پیروز انتخابات می‌داند. خبرگزاری میزان - آنگونه که تصور می‌شد در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا میان دونالد ترامپ و جو بایدن اتفاقات تندی در این کشور بیفتد، هنوز رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  چرایی واقع نشدن آنچه که در تحلیل‌ها و پیش بینی‌ها وجود داشت و تاکنون واقع نشده، چند دلیل دارد که مهم‌ترین آن وجود یک نظام سیاسی و میلیتاریستی در آمریکاست.   حتی رسانه‌های آمریکایی و تحلیلگران سیاسی و نخبگان این کشور نیز پیش بینی می‌کردند که کشور به شدت به آشوب کشیده خواهد شد و حتی جنگ داخلی میان هواداران دو رقیب اتفاق خواهد افتاد.   گوشه‌هایی از درگیری‌ها و اعتراضات هواداران ترامپ و هواداران بایدن در برخی از شهر‌های آمریکا دیده شد، اما نه آنگونه که پیش بینی می‌شد.   یکی از دلایل اصلی جلوگیری از تشدید اختلافات و بروز درگیری و جنگ داخلی در آمریکا نظام لیبرال سرمایه داری حاکم بر این کشور است که سلطه خود را در همه آمریکا پهن کرده و اجازه بروز خطراتی که باعث تضعیف و سرنگونی نظام حاکم شود، نمی‌دهد.   زمانی که در آمریکا از سوی یک شرکت داروسازی این کشور خبر ساخت واکسن کرونا با تبلیغات گسترده اعلام شد، درست زمانی بود که اختلافات میان بایدن و ترامپ بالا گرفته بود و این خبر عاملی برای فروکش کردن خشم مردم در هر دو سوی ماجرای ادعای تقلب از سوی ترامپ در آمریکا و اعلام پیروزی بایدن در این رقابت بود.   اعتراض دونالد ترامپ به شرکت تولید کننده واکسن کرونا «فایزر» به خاطر آن بود که چرا این موفقیت که البته هنوز در ابهام است، در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی فایزر اعلام نشد.   ترامپ اعتقاد داشت که اگر ساخت واکسن کرونا در زمان رقابت‌های انتخاباتی اعلام شده بود بر روی آراء او تاثیر زیادی می‌گذاشت و به همین خاطر معتقد است شرکت داروسازی فایزر، سیاسی رفتار کرده است.   از سوی دیگر ایالاتی که ترامپ نسبت به آرا آن اعتراض داشت، یکی پس از دیگری اعلام کردند که هیچ تخلف و تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است.
در سوی دیگر ماجرا، سازمان اطلاعاتی و امنیتی آمریکا یعنی سیا در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری و تنش‌هایی که میان دو رقیب به وجود آمده است، بی‌تاثیر نیست. بیشتر بخوانید:  تازه‌ترین تحولات انتخاباتی در آمریکا  اعتراض‌های انتخاباتی در آمریکا سازمان سیا اگرچه رییس آن را رئیس جمهور تعیین می‌کند، اما ساختار آن به گونه‌ای است که حتی در جایی اگر ببیند رییس جمهور خارج از چارچوب‌ها و قوانین تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند، از اجرای آن سر باز می‌زند و حتی مانع آن می‌شود.   پنتاگون و ارتش آمریکا نیز یکی دیگر از بازیگران اصلی در عرصه سیاست داخلی و خارجی است.   رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا چندی پیش در سخنانی گفته بود «ما به شخص قسم نخورده‌ایم بلکه به قانون اساسی و منافع ملی آمریکا پایبند هستیم.»   مفهوم این سخن این است که با وجودی که ترامپ همچنان رییس جمهور است و ۲ ماه دیگر در کاخ سفید حضور دارد، اما اگر بخواهد تصمیماتی بگیرد که این کشور به آشوب کشیده شود و درگیری‌ها و تنش‌ها افزایش یافته و گسترش یابد، ارتش بی طرف نخواهد بود و ورود خواهد کرد.   حتی اگر ترامپ با فرستادن مایک پمپئو، وزیر خارجه دولتش به کشور‌هایی که دوست و همپیمان آمریکا هستند قصد دارد تا حمایت آنها را از ترامپ جلب کند و مانع از اعلام تبریک به بایدن شود چرا که رسمیت یافتن بایدن در جامعه جهانی مانعی بر سر راه ترامپ خواهد بود.   «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، چندی پیش در سخنانی گفته بود «یک انتقال قدرت آرام به دولت دوم ترامپ را شاهد خواهیم بود.»   این گونه اظهارات نمی‌تواند در روند نتایج آرا جو بایدن تاثیر گذار باشد و تنها نشان یک جنگ روانی است، اما برخی تصور می‌کنند که سخنان پمپئو در جایگاه وزیر خارجه که سابقه ریاست سازمان سیا را نیز در کارنامه خود دارد، احتمال وقوع اتفاقاتی از جنس کودتا، انقلاب و یا شورش و جنگ داخلی در آمریکا را بالا می برد.   اگر ترامپ همچنان بر پیروزی خود اصرار داشته باشد و تن به ترک کاخ سفید ندهد، با وجود همه گونه تدابیر در آمریکا که گفته شد، احتمالات را نباید نادیده گرفت.   هر گونه وقوع اتفاقاتی در آمریکا وجود دارد؛ دنیا از افول و زوال نظام لیبرال سرمایه داری حاکم بر آمریکا که دنیا را نیز به چالش کشیده، خسته است و در آرزوی نابودی آن است.   این اتفاق خواهد افتاد ترامپ جریان نابودی نظام لیبرال سرمایه داری را به راه انداخته است.   آینده نه چندان دور شرایط و اوضاع آمریکا را روشن خواهد کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا جو بایدن ترامپ انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود حمله به منزل جو بایدن‎

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!