Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به روند تسریع ترخیص کالای تولیدی و اساسی از گمرک گفت: در ۸ماهه امسال افزون بر ۱۱۰هزار تن کالای اساسی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است. - اخبار استانها -

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، به مصوبه و ابلاغ ستاد اقتصادی دولت پرداخت و اظهار داشت: در ابلاغ این مصوبه عملیات ترخیص کالاهای اساسی و تولیدی از گمرکات آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از اجرایی شدن مصوبه یاد شده از هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: تاکنون افزون بر 2 هزار و 500 تن مواد اولیه و قطعات بخش تولید کارخانه‌ها مراحل خروج آنها از گمرک بوشهر انجام شده و بیش از 40 درصد آنها خارج شده و مابقی در مرحله خروج است.

مدیرکل گمرک بوشهر به ترخیص کالاهای اساسی پرداخت و خاطر نشان کرد: این کالاها که در گذشته به سبب مشکلات کد منشا ارز از گمرک ترخیص نشده بودند حدود 24 هزار تن برنج در گمرک بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی و انبارهای اختصاصی بود که با گشایش حاصل شده افزون بر 10 هزار تن آن از این میزان برنج خارج شده‌اند و مابقی در حال ترخیص است.

قره‌بیگی با اشاره به ترخیص لاستیک کامیون تصریح کرد: 100 کانتینر به تعداد 29 هزار لاستیک خودرو سنگین در گمرک بوشهر است که نخستین محموله آن به تعداد 11 کانتینر با 2500 حلقه لاستیک در حال خروج از گمرک است.

روند ترخیص 24هزار تن برنج رسوبی از گمرک بوشهر سرعت گرفت/ ترخیص بیش از 10هزار تن در هفته جاری آغاز ترخیص کالاهای رسوبی از گمرک بوشهر / تعیین تکلیف بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی و تولیدی دپو‌شده‌ کالاهای متروکه از گمرک بوشهر ترخیص می‌شود

وی، با بیان اینکه مابقی لاستیک‌های وارداتی کارهای تشریفات گمرکی آن برای ترخیص انجام شده گفت: با مراجعه صاحبان کالاها همان روز کارهای تشریفات گمرکی انجام و از انبارها خارج می‌شوند.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به ترخیص 2500 تن کالا از گمرک بوشهر در یک هفته گذشته تصریح کرد: 9 هزار تن کالای انباری و نزدیک به 1000 کانتینر هم کالای متروکه در گمرک بوشهر وجود دارد که با اخذ کد رهگیری اغلب آنها ترخیص می‌شود.

قره‌بیگی، از ترخیص کالاهای اساسی و تولیدی خبر داد و بیان کرد: براساس فهرست وزارت صمت بیش از 3200 قلم مشمول ترخیص از گمرک هستند و این در حالی است دیروز هم فهرست 800 قلم دیگر هم ابلاغ شد که می‌توان بخش دیگری از کالاهای رسوبی و متروکه گمرکات ترخیص شوند.

وی، با بیان اینکه تاکنون 2500 تن کالای تولیدی بر اساس مصوبه یاد شده از گمرک بوشهر خارج شده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون 110 هزار تن کالای اساسی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده که همین میزان هم که در گمرک موجود بوده بر اساس مصوبه اقتصادی دولت ترخیص می‌شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترخیص کالاهای کالاهای اساسی هزار تن کالای گمرک بوشهر اساسی از گمرک بوشهر ترخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟