Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@15:30:49 GMT

ترامپ شکست را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۳۲۳۲

ترامپ شکست را پذیرفت

به گزارش افکارنیوز،

​رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ساعتی بعد از تأیید ‌نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت میشیگان تصریح کرد که روند انتقال قدرت به جو بایدن را آغاز کرده است.

سازمان خدمات عمومی آمریکا در نامه‌ای که به رویت ای‌بی‌سی‌نیوز رسیده به تیم بایدن گفته که به نظر می‌رسد که او در انتخابات برنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیل مورفی رئیس‌ این سازمان به بایدن گفته می‌تواند روند انتقال قدرت را آغاز کند.

«دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا که تا کنون از اذعان به شکست در انتخابات خودداری کرده باز هم به شکست اذعان نکرد اما آغاز روند انتقال قدرت را تأیید کرد.

او در توئیتر نوشت: «می‌خواهم از امیلی مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی به خاطر فداکاری سرسختانه و وفاداری‌اش به کشورمان تشکر کنم. او مورد آزار، تهدید و سوءاستفاده قرار گرفته است و من نمی‌خواهم شاهد وقوع این اتفاقات برای او، خانواده‌اش و کارکنان سازمان خدمات عمومی باشم. پرونده ما با قدرت ادامه دارد و ما این مبارزه خوب را ادامه می‌دهیم و معتقدم که پیروز می‌شویم. با وجود این، من در راستای منافع کشورم، توصیه کرده‌ام که امیلی و تیم او کارهای لازم در خصوص پروتکل‌های اولیه را انجام دهند و به تیم خودم هم گفته‌ام همین کار را انجام دهند.»

در پی این بیانیه تیم انتقال قدرت جو بایدن اعلام کرد اکنون که «سازمان خدمات عمومی آمریکا» پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرده‌، اعضای این تیم طی روزهای آتی با مقام‌های دولت فدرال دیدار خواهند کرد.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرد تصمیم ترامپ برای آغاز روند انتقال قدرت به بایدن بعد از شکست تلاش‌های تیم حقوقی او در برگرداندن نتیجه انتخابات به نفع او در ایالت‌های کلیدی صورت گرفت.

ساعتی قبل‌تر، مقام‌های مسئول انتخابات در ایالت میشیگان نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تأیید و جو بایدن را در این ایالت برنده اعلام کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا نتیجه انتخابات بایدن ترامپ انتقال قدرت آمریکا بایدن انتقال قدرت نتیجه انتخابات سازمان خدمات عمومی روند انتقال قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا به رایزنی درباره حمله احتمالی به «رفح» در جنوب نوار غزه پرداخت و تاکید کرد که هرگونه توافقی که شامل پایان جنگ در غزه باشد را نخواهد پذیرفت.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که به منظور رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در این باره اعلام کرد: نتانیاهو به بلینکن گفت هرگونه توافقی را که شامل پایان جنگ باشد، نمی‌پذیرد.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، نتانیاهو به بلینکن گفته است که اگر حماس شرط پایان جنگ را رها نکند، توافقی حاصل نمی‌شود و ارتش رژیم صهیونیستی به رفح حمله خواهد کرد.

بلینکن پیش از این نیز با «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات آتش‌بس و توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

وزیر امورخارجه آمریکا از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه چندین بار به اراضی اشغالی سفر کرده است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تحرکات واشنگتن در زمینه آتش‌بس در نوار غزه، دلیل این اقدامات را تحولات داخلی آمریکا و هراسی دانست که انقلاب دانشجویان به جان دولتمردان واشنگتن انداخته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم