Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@22:36:11 GMT

سردار دهقان چراغ اول انتخابات 1400 را روشن کرد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۳۴۸۸

سردار دهقان چراغ اول انتخابات 1400 را روشن کرد

دکتر حسین دهقان وزیر اسبق دفاع به طور رسمی از ورود خود به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خبر داد. وی در سال ۱۳۳۵ در شهرضا دیده به جهان گشود. و دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است. و دارای مسئولیت‌هایی همچون معاونت رییس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت‌های هشتم و نهم،جانشینی وزارت دفاع در دولت‌های هفتم و هشتم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: دکتر حسین دهقان، در سال ۱۳۳۵ در شهرضا دیده به جهان گشود. وی دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است.

دکتر دهقان در مقام فرماندهی سپاه تهران در سالهای دهه ۶۰ که تحولات بسیار مهمی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و امنیتی در مرکز کشور در جریان بود ضمن قرار گرفتن در جایگاه مدیریت شرایط بحرانی ناشی از تحرکات ضد انقلاب، نقش تعیین کننده ای در ایجاد امنیت پایدار در تهران ایفا کرد.

در این راستا وی با فرماندهی سپاه یکم و قرار گاه عملیاتی ثارالله در سالهای دفاع مقدس، فرماندهی عالی مجموعه یگانهای رزمی استان تهران را عهده دار شد.
پیروزیهای غرور آفرین لشکرها و تیپهای این استان در عملیاتهای متعدد نشان روشنی از شایستگیهای وی در مقام فرماندهی یگانهای عملیاتی به حساب می‌آید.
فرماندهی نیروی هوایی سپاه که اولین یگان بهره بردار از موشکهای زمین به زمین در مجموعه نیروهای مسلح بود ضمن به محک زدن توانمندی ایشان در توسعه و هدایت یک یگان رزمی نوین که تجربه مشابهی در کشور نداشته است، قدرت فرماندهی و مدیریت وی در هدایت عملیاتی یکی از مؤثرترین یگانهای رزمی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت.

سردار دهقان در طول سالهای پس از پایان دفاع مقدس با پذیرش مسئولیت جانشینی ستاد مشترک سپاه و بنیاد تعاون این نهاد انقلابی در سازماندهی جدید سپاه متناسب با شرایط پس از جنگ و همچنین فعال سازی ظرفیتهای سپاه در حوزه سازندگی و خدمات رسانی به کارکنان آن نیز پایه گذار فعالیتها و اقدامات نوینی در کشور شد.

حضور سردار دهقان در جایگاه جانشینی وزیر دفاع و پشتیبانی مسلح در دولتهای هفتم و هشتم و نقش تاثیر گذار وی در ورود بخش دفاعی کشور به عرصه جدیدی از قدرت سازی در حوزه های سخت و نرم در ردیف ارزشمند‌ترین فعالیتهای ایشان در طول سالهای حضور وی در نیروهای مسلح است.
نقش تعیین کننده وی در تحول قابل ملاحظه ای که حد فاصل سالهای ۷۶ تا ۸۴ در بخشهای طراحی و تولید تجهیزات و اقلام دفاعی در زمینه های موشکی، دریایی، فضایی، هوایی و هوشمند سازی سامانه های مختلف نظامی در وزارت دفاع به وقوع پیوست مورد تاکید و تایید مدیران و متخصصان صنعت دفاعی کشور است.

سوابق تحصیلی وی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های صنعتی و جایگاه علمی وی به عنوان استاد دانشگاه موجب سرعت یافتن و ارتقاء ارتباط هدفمند همکاری صنعت دفاعی با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور خواهد شد.

آشنایی وی با اصول مدیریت بنگاه و بخش خصوصی که در طول مسئولیت وی در بخش اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام حاصل شده است در کنار ویژگی‌های ذکر شده، لوازم مورد نیاز برای تحقق یکی از اهداف کلان دولت یازدهم که توسعۀ نوآوری در قالب همکاری دولت، صنعت و دانشگاه است را مهیا خواهد ساخت.
اگرچه در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره افراد توانمندی مسئولیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را برعهده داشته‌اند و هر یک منشاء تحولات ارزشمندی در این وزارتخانه حساس بوده‌اند.
حسین دهقان مرداد سال ۱۳۹۲ به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه دفاع به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا (اخذ شده ۲۸۴/ موافق: ۲۶۹ رای؛ مخالف: ۱۰ رأی؛ ممتنع: ۵ رأی) از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر دفاع مشغول به فعالیت شد.
حسين دهقان ۲۹مرداد ۱۳۹۶ با حكم رهبر معظم انقلاب مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی شد. {متن حكم رهبري}
مسئولیت‌های حسین دهقان:
معاونت رییس جمهور
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت‌های هشتم و نهم
جانشینی وزارت دفاع در دولت‌های هفتم و هشتم
فرماندهی رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس
دومین فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
برچسب ها: دهقان ، انتخابات ، ناطقان ، وزیر دفاع

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دهقان انتخابات ناطقان وزیر دفاع نیروهای مسلح وزارت دفاع حسین دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۲۱ در مورد اعتبارات بودجه‌ای نیروهای مسلح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در نشست علنی امروز (سه شنبه، 11 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 21 در خصوص توزیع اعتبارات نیروهای مسلح با 169 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح بخش درآمدی جدول 21 لایحه بودجه 1403 گفت: مجلس یازدهم اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف از محرومیت زدایی گرفته تا حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مسائل فرهنگی و بحث تولید تاکنون داشته است؛ حدود 31 میلیارد تومان در بودجه امسال به موضوع تولید اختصاص تا در حوزه استانی و ملی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در جدول 21 مجلس گام بلندی برای اقتدار و امنیت دفاعی کشور برداشته است که در جای خود یک حرکت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی محسوب می‌شود. توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در جدول 21 به صورت جزئی بررسی شد که در آن حدود 1.8 دهم میلیارد یورو در آنجا تخصیص داده شده که زوایای مختلف امنیت کشور را از مرزها گرفته تا پایتخت را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلسات گوناگونی بین دولت و مجلس برای بودجه امنیت و دفاع ملی گذاشته شد تا این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، با تصویب این بودجه به مسئله دفاعی کشور پیام قدرتمندی داده می‌شود.

حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: این رقم یعنی 1.8 دهم میلیارد یورو، نرخ تصویبی دولت بوده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با جدول 21، گفت: دولت مساعدت در این حوزه را به اندازه کافی انجام داده، همچنین مبلغ 1.8 دهم میلیارد یورو که در آن قرار داده شده از محل تهاتر نفت بوده، در مجلس 1.8 دهم میلیارد یورو مازاد بودجه است، این عدد بالاتر از مبادلات ارزی کشور است، موجب اختلال در بازار ارز می‌شود، دولت با این مسئله مخالف است، دو نرخی بودن ارز در حال حاضر مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم