Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عزت‌الله حیدری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای ساخت و تکمیل این مرکز ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تامین منابع مالی مورد نیاز دیگر نیز باید با مشارکت خیران دنبال شود.

وی اظهار داشت: برای ساخت مرکز آموزشی و توانبخشی سالمندان اراک زمینی به وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع پیش‌بینی شده که در آن امکانات آموزشی و توانبخشی در سه طبقه شامل یک طبقه ویژه سالمندان، یک طبقه آب‌درمانی و توانبخشی و یک طبقه مرکز آموزش مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی با یادآوری اینکه نیاز است مرکز جدید سالمندان در اراک ساخته شود، گفت: اکنون مرکز توابخشی سالمندان اراک در مقابل مسجدالزهرا (س)دایر است و به ۵۰ سالمند خدمات ارایه می‌کند که همزبان با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

حیدری افزود: ظرفیت این مرکز ۵۰ نفر است که هر روز سالمندان توسط یک دستگاه اتوبوس از منازلشان به مرکز منتقل و در طول ۶ ساعت حضور در مرکز برنامه‌های آموزشی و تفریحی برای آنان انجام و ساعت ۱۳ به خانه‌هایشان منتقل می‌شوند.

وی اظهار داشت: حضور سالمندان تنها در خانه باعث زوال عقل و آلزایمر و بروز خطرهایی می‌شود و ممکن است به خود آسیب وارد کنند اما این افراد با پرداخت ۲ میلیون ۵۰۰ هزار ریال در هر ماه می توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی گفت: مرکز توانبخشی و آموزشی سالمندان همانند یک مهدکودک برای سالمندان است که با توجه به علاقه و توانایی برای آنان کلاس‌های آموزشی و سرگرمی فراهم می‌کند.

حیدری افزود: خدماتی که در این مرکز به سالمندان ارایه می شود فرهنگی، اردویی، آموزشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی است و هفته‌ای یک بار پزشک سالمندان را معاینه و توسط تیم پرستاری رصد می‌شوند.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه این مرکز توسط خیران به صورت نقدی و غیرنقدی و بخشی از هزینه ها نیز توسط بهزیستی استان تامین می‌شود.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها سالمندی استان مرکزی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندی استان مرکزی سازمان بهزیستی کشور سالمندی استان مرکزی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، این مرکز پس از بهره برداری نهایی توان تامین بذر، نهاده و نشای گیاهان دارویی ۷۸۰ هکتار زمین را خواهد داشت.

مزرعه آموزشی و ترویجی، گلخانه تولید نشا، فرآوری گیاهان دارویی شامل عرقیات، اسانس، عصاره و دارو و مزرعه گردشگری از بخش‌های مختلف این دهکده دارویی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی