Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس گیلان به وجود محدودیت‌هایی در واردات تخم نوغان به کشور اشاره کرد و گفت: صنعت نوغانداری در گیلان احیاء می‌شود. - اخبار استانها -

سرهنگ دوم پاسدار مرتضی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از تبادل تفاهم‌نامه سازمان بسیج جامعه کشاورزی و نوغانداری کشور برای حمایت از زنجیره پرورش ابریشم در روزهای آتی خبر داد و اظهار داشت: زنجیره ارزش نوغانداری یکی از پردرآمدترین عرصه‌های کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سطح بسیار زیادی از اراضی گیلان در گذشته به پرورش ابریشم و نوغان اختصاص داشت تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت‌هایی در واردات تخم نوغان و ابریشم به کشور ایجاد شده و روز به روز شاهد افزایش این محدودیت‌ها هستیم.

مرادی با بیان اینکه عرصه‌های بسیار زیادی در شهرهایی مانند لاهیجان، صومعه‌سرا، فومن و دیگر شهرها به نوغانداری اختصاص داشت طوری‌که سطح زیر کشت نوغان و توت به بیش از 10 هزار هکتار می‌رسید خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سطح زیر کشت در گیلان به زیر 5 هزار هکتار می‌رسد.

آسیب‌ «سنبل آبی» به اقتصاد گردشگری گیلان؛ 6000 هکتار از منابع آبی استان درگیر این «گیاه مهاجم» استاجرای طرح حمایت از 200 باغ چای در گیلان؛ مهندسان بسیجی آماده کمک به احیای باغات چای استان هستندآمادگی بسیج سازندگی گیلان برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه مناطق محروم/ 114 واحد مسکن محرومان افتتاح می‌شود

وی افزود: با توجه به زنجیره ارزش این فعالیت، بسیج جامعه کشاورزی در تلاش است تا به کمک صنعت نوغانداری بشتابد و با کمک سایر بخش‌ها و استفاده از ظرفیت بسیج و مهندسان کشاورزی به احیاء این صنعت پرارزش کمک کند و چنانچه مواد اولیه و پیله به‌اندازه کافی در استان تولید شود راه‌اندازی زنجیره ارزش آن نیز مقرون به‌صرفه خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس گیلان اظهار داشت: بسیج جامعه کشاورزی با کمک بسیج سازندگی می‌تواند با اعطاء تسهیلات به داوطلبان در راستای راه‌اندازی دستگاه ابریشم‌کشی خانگی نیز از مشاغل خانگی حمایت و سبب اشتغالزایی شود.

مرادی در رابطه با صدور پروانه‌های باغی و زراعی گفت: بعضاً بسیاری از کشاورزان با وجود داشتن مراتع و اراضی شالیزاری و باغی بسیار زیاد اما در مجامع عمومی، محافل یا برخی ادارات مورد احترام و عزت قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: با صدور پروانه‌های زراعی و باغی، آمار درستی از وضع موجود در بخش‌های مختلف و اراضی زراعی و باغی به‌دست خواهد آمد و از پروانه کشاورزان به‌عنوان وثیقه در بسیاری از ادارات استفاده می‌شود و این پروانه، وجهه اجتماعی کشاورزان را ارتقاء و کرامت اجتماعی آنان را افزایش می‌دهد.

به گزارش تسنیم، تفاهم‌نامه سازمان بسیج جامعه کشاورزی و نوغانداری کشور برای حمایت از زنجیره پرورش ابریشم و همچنین تفاهم‌نامه بسیج جامعه کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای صدور پروانه‌های زراعی و باغی گیلان در روزهای آتی مبادله می‌شود.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج جامعه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: هر ساله بیش از ۳۰۰۰ جعبه کرم ابریشم در بین نوغانداران شهرستان توزیع می‌شود که با رعایت مسائل بهداشتی از جمله ضدعفونی جایگاه پرورش کرم ابریشم عملکرد پرورش بهتر شده است.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: پیشگیری در صنعت کرم ابریشم از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با بیماری‌ها است.
وی گفت: در همین راستا کلاس‌های آموزشی در چندین روستا با استفاده از کارشناسان مجرب برگزار شد.

سیدین، افزود: این کلاس‌ها در بخش بایگ شهرستان، با همکاری جهاد کشاورزی، دهیاران و پرورش دهندگان در روستا‌ها انجام شد.

دیگر خبرها

  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه