Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@22:48:07 GMT

سرما به ۱۵ درصد مزارع پنبه تایباد خسارت زد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۴۲۲۷

سرما به ۱۵ درصد مزارع پنبه تایباد خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سرمای زودرس پاییزی به ۱۵ درصد از کشتزارهای پنبه این شهرستان خسارت زد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری  افزود: این خسارت به ۲۲۰ هکتار از مزارع این محصول وارد شده است. وی ادامه داد: در سال زراعی جاری ۴۸۰ هکتار از مزراع پنبه این شهرستان به روش مکانیزه کشت شد که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیر جهاد کشاورزی تایباد توسعه و احیای کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر و بیان کرد: هم اینک سطح زیر کشت پنبه در تایباد هزار و ۵۰۰ هکتار و میانگین برداشت پنبه از هر هکتار ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم است. وی گفت: با این میزان کشتزار پنبه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
میری افزود: پارسال سه هزار و ۴۰۸ تن وش پنبه در این شهرستان برداشت شد که ۹۵ درصد این محصول توسط ۴۷۰ بهره بردار در دشت کاریز تایباد کشت می شود.
وی به توزیع ۳۷۰ تن انواع کود بین کشاورزان پنبه کار شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: برای چهارمین سال متوالی برخی مزارع این شهرستان به روش مکانیزه کشت می شود و در حال حاضر قیمت هر کیلو پنبه ۱۴۵ هزار ریال می باشد. مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۳۰ نفرروز مشغول کار می شوند و نبود واحدهای فرآوری این محصول یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان پنبه کار تایباد است. منبع:ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خسارت سرمازدگی پنبه تایباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی

به گزار ش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ حشمت عزیزان افزود: مزارع گندم در جنوب استان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت دید که میزان اولیه برآورد این خسارت‌ها یک هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: به ۲ هزار کیلومتر جاده بین مزارع و ایل‌راه‌های عشایری نیز خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد که برآورد اولیه خسارت‌های این بخش نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

عزیزان گفت: ۵۰ راس دام سبک عشایر نیز در شهرستان ملکشاهی به علت سیلاب تلف شد.

وی ادامه داد:  ببشترین خسارت‌های سیلاب در زیربخش‌های کشاورزی مربوط به شهرستان‌های آبدانان و دهلران بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: بررسی دقیق میزان خسازت‌های وارده به کشاورزان در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان