Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب کمیسیون اقتصادی تحولات اساسی در ساختار و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور آغاز می شود.

دکتر «محمدرضا پورابراهیمی» امروز چهارم آذرماه در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی  با رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره افزود: در این نشست محورهای مهم طرح اصلاح قانون اوراق بهادار که در دستور کار قرار داشت مورد بررسی قرار گرفت و یکی از محورهای مهم آن اصلاح ساختار بازار سرمایه به ویژه ارتقاء جایگاه سازمان بورس در تصمیم گیری های اقتصادی کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این نشست مباحثی با ومحورهای مختلف مطرح شد، تصریح کرد: به دلیل نقش، اهمیت و جایگاه سازمان بورس در عرصه اقتصادی کشور و با توجه به حجم گسترده فعالیت ها و اثرگذاری در نظام اقتصادی کشور یکی از بندهایی که در کمیسیون اقتصادی مصوب شد این بود که جایگاه بازار سرمایه از طرق تقویت اصلاح ساختاری سازمان بورس ارتقاء یابد.

پورابراهیمی اعلام کرد: نحوه انتخاب رییس سازمان بورس بر اساس مصوبه و قانون جدید با حکم رئیس جمهوری به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور و با پیشنهاد وزیر اقتصاد و تصمیم هیات وزیران انجام خواهد شد و این سازمان به عنوان یک عضو فعال در هیات وزیران نقش ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: نقش محوری سازمان بورس در تصمیمات اقتصادی هیات وزیران در صورتی خواهد بود که بتواند نقش اصلی خود را تصمیمات کلان اقتصادی کشور با حضور در هیات وزیران ایفا کند و ساختار آن شبیه به ساختار بازار پول خواهد شد که محوریت آن بر عهده بازار مرکزی است لذا بازار سرمایه با محوریت سازمان بورس نیز نقش متناظر بانک مرکزی در هیات دولت ایفا خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس بخشی از مصوبات کمیسیون، قرار است هیات مدیره سازمان بورس به صورت غیرموظف و با شرایط ویژه انتخاب شود که حداقل ۱۰ سال سابقه تخصصی و اجرایی در حوزه بازار سرمایه داشته باشند تا با حضور افراد غیر موظف مرتبط امکان اداره هر چه بهتر بازار سرمایه فراهم شود.

پورابراهیمی گفت: موضوع ایجاد مرکز پژوهش ها و مطالعات تخصصی بازار سرمایه از دیگر محورهای مهمی بود که در این نشست به آن پرداخته شد که در ساختار جدید بازار سرمایه ایفای نقش خواهد کرد.

وی افزود: موضوع تشکیل ساختار نظارتی جدید در بازار سرمایه نیز یکی از ظرفیت های جدید است و در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه مقرر شد ویرایش نهایی در زمینه مصوبات کمیسیون طی چند روز آینده با حمایت مرکز پژوهش ها کمیته تخصصی و ناظرین مجلس در شورای عالی بورس و همچنین سازمان بورس عملیاتی شود گزارش نهایی آن ظرف چند روز آینده عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: بندهای گزارش اصلاح ساختار در نشست های بعدی جمع بندی و نهایی می شود و محورهای دیگر صندوق تثبیت بازار و موضوعات مربوط به وظایف بازار گردانان و اقدامات لازم در زمینه تکالیف شرکت ها برای حمایت از بازر از محورهای مهم دیگر این نشست بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی کرمان کمیسیون اقتصادی اقتصادی کشور بازار سرمایه هیات وزیران سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱ هزار و ۶۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحدی قرار گرفت و هفته نخست اردیبهشت را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۶۵۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۴۳ هزار و ۷۷۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی و شبندر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیش و بوعلی بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۱۱۶ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۰۱ هزار و ۱۳۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد آریا بیشترین تاثیر بر ریزش فرابورس ایران داشتند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!